בעקבות החלטת העירייה לערוך מופעי זיקוקים ביום העצמאות, טוענים תושבים בעיר כי מדובר בהחלטה שגויה לאור פגיעה אפשרית בהלומי קרב ובעלי חיים, וכן בעקבות המצב הביטחוני הרגיש במדינה. מנגד, ישנם תושבים שבכל זאת מברכים על המהלך.
ביום ראשון פרסמה העירייה את תכנית חגיגות יום העצמאות בפתח תקוה, שצפויות לכלול שלוש במות (אחת מרכזית בפארק הגדול ע"ש יצחק אוחיון ושתיים נוספות בכיכר המייסדים ובאנדרטת המסוקים בהדר גנים), וכן מופע זיקוקים.
1 צפייה בגלריה
זיקוקים בשנים קודמות פתח תקוה
זיקוקים בשנים קודמות פתח תקוה
זיקוקים בשנים קודמות פתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
בעירייה הדגישו כי יתקיימו רק שתי הופעות זיקוקים בזמנים שיפורסמו מראש לטובת הלומי קרב ובעלי כלבים וכי נרכשו השנה זיקוקים מופחתי רעש. אולם למרות זאת, גררה ההחלטה ביקורת רבה ברחבי העיר, שכן בנוסף, היא מנוגדת להחלטה שקיבלו מספר ראשי ערים אחרים וכן שר התרבות שביטל את מופע הזיקוקים בטקס המשואות בהר הרצל.
גם במיינט פתח תקוה דווח לא מכבר על התנגדות למופעי זיקוקים הן מצד תושבים והן מצד האופוזיציה. אז העירייה אמרה שתבחן את הנושא ואתמול נפל הפור, שלא התקבל כאמור בעין יפה בקרב תושבים רבים.
"צריך לבטל את הזיקוקים שגורמים לנזקים להלומי קרב, אנשים עם חרדות ולכלבים וחתולים", כתבה אחת הגולשות. תושבת אחרת ציינה: "תשקיעו את הסכום האסטרונומי בעובדות/ים סוציאליים שירפאו את נפשם של טובי בנינו", ואחרת תהתה האם מופע הזיקוקים לא יגרום לאנשים שישארו בבתיהם לחשוב שאולי מדובר בפיגוע ירי חלילה, לאור המצב המתוח במדינה. תושבים אחרים הציעו לערוך מופע לייזר במקום.
מנגד, ישנם גם כאלו שבעד מופעי הזיקוקים. "אנחנו חיכינו לזה כל השנה כילדים וגם היום הילדים מחכים לזיקוקים", ציין תושב העיר ואחרת הוסיפה: "מדובר במסורת של שנים וחלק בלתי נפרד מחגיגות העצמאות שלנו".
מעיריית פתח תקוה נמסר: "עיריית פתח תקוה קשובה לכלל הצרכים והבקשות שעלו בעקבות האירועים המתוכננים ביום העצמאות ובשל כך הוחלט לקיים שני מופעי זיקוקים בלבד, מופחתי רעש, למשך זמן קצר שיפורסם מראש. מדובר במופעים שמתקיימים בכל העולם וברוב הרשויות בישראל מידי שנה - ועל כן המתווה שקידמה הרשות יאפשר לאזן בין הצרכים השונים ולדאוג לרווחתם של הלומי הקרב. יודגש כי האירועים ומופעי הזיקוקים תואמו ואושרו מול גורמי הביטחון ומשטרת ישראל - תוך הגברת האבטחה בהתאם לנדרש".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה