רשתות הקפה גרג וביגה החלו לשלב רובוטים בסניפי הרשת וזאת במסגרת חוזה שחתמה קבוצת גרג עם חברת ONE ROBOTIX (וואן רובוטיקס) המובילה בענף הרובוטיקה בישראל ומציעה לענפי המסעדנות והמלונאות את "ראנרבוט" רובוט עוזר שמסייע למלצר בעבודתו, כך שהמלצר פנוי לשרת את הלקוח ולהתמקד בהזמנות.
בימים אלו, לאחר פיילוט מוצלח, רשת קפה גרג ורשת ביגה משלבים בשלב הראשון את הראנרבוט בעשרה סניפים ובהמשך יכנסו לעוד כ-50 סניפים. בין הסניפים הקיימים כבר: גרג ירושלים, גרג הקניון הגדול פתח תקוה, ביגה באריאל, גרג טבריה ועוד.
בנוסף לראנרבוט, ישולב בחלק מהסניפים גם הרובוט temi (טמי), של חברת temi הישראלית המייצרת ומפתחת רובוטים המשמשים כעוזר אישי. טמי ישמש בקפה גרג וביגה כעוזר למארחת כשגם פה המטמיעים של one robotix ממפים את מפת בתי הקפה וכך טמי מוביל את הלקוחות לשולחן הרלוונטי.
כמו כן הרובוט יערוך משלוחים בקניון, בו הוא פועל, בעיקר לעובדים בחנויות במתחם.
הרובוטים שיעבדו בגרג וביגה יהיו לבושים במדים ממותגים, בדקיו כמו המדים של המלצרים והמארחות בסניפים.
לדברי יאיר מלכה מבעלי קפה גרג וביגה: "ענף המסעדנות סובל היום מקושי לגייס מחדש כח אדם, לאחר שאלפי עובדים הוצאו לחל"ת בתקופת הקורונה. עד היום, במהלך המשמרת, המלצר משרת את הלקוח, לוקח את ההזמנה וגם מגיש ומפנה מהשולחנות. כעת, בזכות הרובוט החדש, המלצר יוכל להתפנות אך ורק לשרת את הלקוח מאחר והרובוט, הוא זה שלמעשה יוביל את המגשים אל השולחן ובחזרה אל המטבח, כך השירות של המלצר אינו נפגע והמסעדה שומרת על מצבת המלצרים הקיימת".
לדברי יריב גניס מנהל רשתות בתי הקפה גרג וביגה: "אנשי הפיתוח של ONE ROBOTIX ביצעו התאמות לסניפים של גרג וביגה, כולל מספרי השולחנות ויצרו פקודות שונות כגון עצירת הרובוט שמגיש את האוכל על ידי המלצר, אפשרות לפקודה לרובוט להגיע לשולחן לצורך פינויים ואף לצורך הגשת סכו"ם ומפיות מהצ'קר במטבח ועד לשולחן הלקוח. בזכות הראנרבוט, נמנע מהמלצר ללכת הלוך ושוב מהמטבח לשולחן הלקוח ולהתמקד בחווית שירות גבוהה".
פורסם לראשונה: 15:45, 10.04.22