שמואל ורחל סלע, זוג מפתח תקוה ובעלי חברת סלע-טרוניקס בע"מ, טוענים כי נפלו קורבן לעוקץ, במסגרתו התבקשו על ידי ה"ספקים" כביכול מולם הם עובדים, להעביר את התשלומים לחשבונות שונים מבדרך כלל. לאחר שהסכומים שהסתכמו בכ 165 אלף דולר ו 40 אלף יורו עברו, אך לא הגיעו לספקים עצמם, הבינו כי רימו אותם וכעת לאחר סגירת התיק במשטרה הם אובדי עצות.
1 צפייה בגלריה
"טעינו בתום לב". שמואל סלע
"טעינו בתום לב". שמואל סלע
"טעינו בתום לב". שמואל סלע
(צילומים: פרטי, shutterstock)
החברה הפתח תקוואית, שעוסקת בייבוא רכיבים אלקטרוניים, עובדת כאמור מול ספקים שונים ברחבי העולם, להם היא משלמת על הסחורה באמצעות העברות בנקאיות מחשבון אותו היא מנהלת בבנק דיסקונט.
אלא שלפני כחודשיים קיבל שמואל דואר אלקטרוני די חריג. "מישהו התלבש כנראה על המחשב שלי או של אחד הספקים ושלח לי מייל מהספק כביכול, שאומר 'שינינו את מספר החשבון, מעכשיו תשלם למספר חשבון כך וכך'", אומר שמואל למיינט פתח תקוה. "מייל בסגנון דומה קיבלתי גם מ"ספקים" נוספים וחשבתי שקרה משהו בעולם שבגללו כולם מעדיפים לעבור לבנקים אחרים ולא הבנתי למה".
מה עשית?
"העברתי חמישה תשלומים, ולאחר זמן מה קיבלתי מאחד הספקים הודעה: 'למה לא שילמת?'. ברגע שפנו אליי ואמרו לא קיבלנו את הכסף ואני יודע ששילמתי, התחלתי לבדוק ואז גילינו את התרמית. מסתבר שהמיילים שקיבלתי יצא מכתובות כמעט זהות, אלא שבמקרה אחד למשל הם הוסיפו אות לשם החברה המקורי, ובמקרה אחר במקום האות O באנגלית הם כתבו את הספרה 0".
באילו סכומים מדובר?
"שתי העברות על סך כ 40 אלף יורו, ועוד שלוש העברות בסכום של כ-165 אלף דולר".
מה עובר בראש באותו רגע?
"יש אנשים שהיו משתגעים מזה. אני לא משתגע כל כך מהר. התקשרתי לסחר חוץ וביקשתי לעצור את התשלומים שכבר הוצאתי. דיברנו עם מנהל הסניף והוא הפנה אותנו להגיש תלונה לנציב פניות הציבור של הבנק. שלחנו להם מכתב ואנחנו ממתינים לתשובות".
הגשתם תלונה במשטרה?
"הגשנו תלונה, הם העבירו אותה למחלקת הסייבר ואחרי מספר שבועות קיבלנו הודעה שהתיק נסגר".
מה אתם מתכוונים לעשות כרגע?
"טעינו בתום לב, רימו אותנו, אבל לא נאבד את העשתונות בגלל זה. אנחנו ניקח עורך דין ונטפל בכך ברמה המשפטית".
מבנק דיסקונט נמסר בתגובה: "מפאת הסודיות הבנקאית, אנחנו לא יכולים להתייחס ללקוחות ספיציפיים".
ממשטרת ישראל נמסר כי התיק נסגר.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה