מרגש: ביום חמישי נערך בשביל ההליכה שברחוב ראשון לציון בשכונת אם המושבות, טקס חשיפת פסל לזכרו של גל (חיים) בן נון ז"ל, תושב השכונה שנפטר ממחלת הסרטן בחודש יולי האחרון כשהוא בן 13.5 בלבד.
גל שהיה נגן מחונן הספיק עוד לחגוג בר מצוה ולנגן עם אבי סינגולדה, מגדולי הגיטריסטים בארץ, לפני שאובחן אצלו גידול בגזע המוח, ממנו נפטר חמישה חודשים בלבד לאחר מכן. הפסל שהוצב לזכרו בצד שביל ההליכה, מציג גיטרה הנישאת על גלים ועל גביה נכתבו התכונות שאפיינו את גל- הוקרת תודה, נתינה, אדיבות, כבוד לאחר, אהבת חינם, רגישות ונדיבות. כמו כן, הוצבו לאורך השביל מספר כלי נגינה לרווחת התושבים.
3 צפייה בגלריה
גל בן נון ז"ל בטקס חנוכת הגינה
גל בן נון ז"ל בטקס חנוכת הגינה
גל בן נון ז"ל וטקס החשיפה
(צילום: באדיבות המשפחה)
קראו גם:
הפסל וכלי הנגינה נתרמו על ידי הוריו של גל, פזית ועמית שבחרו את המקום בו נהג לצעוד עם אביו כשמצבו הבריאותי איפשר זאת. גל מאוד אהב להיות שם, והיום הפסל צופה על בית העלמין שבו הוא נמצא, אז חשבנו שיהיה לנכון להציב שם את האלמנטים", אומרת פזית. "אנחנו מודים לכל מי שהיה שותף בתהליך, בין היתר לעירייה, ובראשה רמי גרינברג וסגנו צדוק בן משה, וליוצר הפסל".
מה עבר בראש כשקיבלתם את האישור מהעירייה להצבת האלמנטים במקום?
"שזה מדהים. מדובר בשיתוף פעולה כהמשך ישיר של הטוב שנתקלנו בו בתקופה הלא פשוטה הזו. עוד אחד מהמעשים הטובים שיש בעולם".
3 צפייה בגלריה
אחד מכלי הנגינה בגינה
אחד מכלי הנגינה בגינה
אחד מכלי הנגינה לצד שביל ההליכה
(צילום: באדיבות המשפחה)
שאתם רואים את הפסל ואת כלי הנגינה מוצבים במקום, איך התחושות?
"מבחינתנו זה מדהים לראות איך הרוח ממשיכה הלאה, והמסרים שכל כך היו חשובים לגל בחיים ממשיכים לדורות הצעירים והמבוגרים כאחד. זה המשך ישיר למופע לזכרו שערכו תלמידי כיתתו בשבוע שעבר בבית הספר יצחק שמיר, שבו השתתפו גם תלמידי מגמת מוזיקה מבית הספר עלומים, שהיה כל כולו ברוח של נתינה והתנדבות. בכך אנחנו דואגים שאת המנגינה ואת הרוח אי אפשר יהיה להפסיק".
איך אתם מתמודדים עם האובדן שלו?
"זה לא פשוט, אפילו קשה, אבל משתדלים לחיות חיים מקבילים עם כאב ואובדן לצד בחירה בחיים והמשכיות בשבילנו, בשביל הילדים שלנו ובשבילו".
מה הזיכרון הכי חזק שלך ממנו?
"שגם בתקופה הכי קשה שעבר, בדיוק כמו בחייו הוא היה אצילי, מושלם וטהור".
יש האומרים שהזמן מרפא את הכאב. את מרגישה כך?
"זה עוד טרי מאוד. אני ספציפית לא חושבת שיש בזה אמת. אולי הזמן נותן כלים ודרכים להתנהל אחרת, אבל אני לא חושבת שאפשר לרפא כזה דבר".
3 צפייה בגלריה
הפסל לזכרו של גל
הפסל לזכרו של גל
הפסל לזכרו של גל
(צילום: באדיבות המשפחה)
יש מסר שאת רוצה להעביר?
"בפסל כתבנו 'המשיכו את צלילי ערכיו במנגינת חייכם'. זאת אומרת שנשמח אם כל אחד ייקח אפילו משהו אחד קטן מכל הדברים הגדולים שהיו בגל וימשיך את זה הלאה. בנוסף, אחד המשפטים שליווה את גל בתקופה שהוא חלה זה 'אני רק רוצה לחיות שאני חי' מתוך השיר 'its my life', אז המסר הוא לא רק להיות בחיים אלא לחיות, להגשים חלומות ,ליצור תחביבים ולעשות את מה שעושה לכם טוב ולהיות אנשים טובים. כולי תקווה שהמסרים שהיו במופע יועברו לתלמידים בבתי ספר נוספים".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה