יוצאת לדרך חדשה: אמה יעל מנגוליוס, ילדה על הרצף האוטיסטי בת 3.5, ששהתה בביתה מאז תחילת שנת הלימודים בעקבות מחלוקת בין הוריה לעיריית פתח תקוה, שלא איתרה מקום עבורה בגן תקשורתי בעיר, שובצה בימים האחרונים בגן לחינוך מיוחד בעיר. "כל כך שמחה שהמאבק מאחורינו", אמרה אימה, אורית.
2 צפייה בגלריה
אמה ואימה אורית
אמה ואימה אורית
אמה ואימה אורית
(צילום: פרטי)
כזכור, לדבריה של האם, כפי שפרסמנו לפני למעלה משבוע במיינט פתח תקוה, ב-18 באוגוסט אשתקד אובחנה אמה על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך (4). מאחר שנאמר לאורית בעיריית פתח תקוה כי לא קיים עבור ביתה מקום בגן תקשורתי, היא הגיעה לפשרה עם הרשות, לפיה אמה תכנס לגן רגיל ותקבל סייעת צמודה. אלא שלטענתה של האם, גם לאחר מספר שבועות שנמצאה סייעת היא סירבה לטפל בביתה מאחר שאינה גמולה, ולכן אמה יעל נשארה בבית.
העניינים הגיעו להליכים משפטיים, אך כאמור, בימים האחרונים בישרה העירייה לאורית כי נמצא פתרון עבור אמה יעל והיא שובצה לגן חינוך מיוחד בפתח תקוה, אליו הגיעו היום השתיים להיכרות עם הצוות במקום.

2 צפייה בגלריה
אמה ואימה אורית
אמה ואימה אורית
אמה ואימה אורית
(צילום: פרטי)

"אני חשה ניצחון אישי ונס גדול שהילדה קיבלה מסגרת של גן תקשורת ועוד בעיר". אמרה אורית. "אמה התרגשה מאוד, ואני עוד יותר. הכרנו את הגננת המדהימה ואת הצוות הנהדר שמלא לב. הגן עושה רושם נפלא עם כל הטיפולים הדרושים ומעבר. אני כל כך שמחה שהמאבק הזה מאחורינו ושלילדה יהיה טוב במסגרת החדשה".

קראו גם:

מעיריית פתח תקוה נמסר: "מדובר במקרה מורכב אשר עיקריו חוסים תחת צנעת הפרט ומן הסתם הם לא יפורטו כאן. אך נזכיר כי בהחלטת בית משפט הילדה שובצה בינואר בגן חינוך רגיל עם סייעת צמודה. כאשר במקביל, בימים האחרונים התפנה מקום בגן חינוך מיוחד והאם תוזמן לשיחת היכרות בגן".