בימים האחרונים הציבה עיריית פתח תקוה עמדות ירי ממוגנות בכניסות לעיר, צעד שעורר הדים בכל רחבי הארץ. כעת, יריב סנדלון, מנהל אגף ביטחון, פיקוח וחירום בעירייה מסביר מה עומד מאחורי ההחלטה.
2 צפייה בגלריה
הצבת עמדות הירי, יריב סנדלון
הצבת עמדות הירי, יריב סנדלון
הצבת עמדות הירי, יריב סנדלון
(צילומים: מתוך דף הפייסבוק של רמי גרינברג, דוברות עיריית פתח תקוה)

"אחרי אירועי השבעה באוקטובר חשבנו איך אפשר לשפר את המוכנות שלנו לאירועי חירום", אומר סנדלון למיינט פתח תקוה. "כחלק מהערכות הקמנו יחידה טקטית שעובדת בלילה, כיתות כוננות ועוד פעולות כאלו ואחרות. בנוסף, הקמנו מחסומים בכניסות לעיר שיוכלו לסייע במקרי קיצון, וליד כל מחסום הצבנו עמדה מבטון על מנת שמי שיגיע לסגור את השער ויצטרך לעמוד שם, תהיה לו עמדה מוגנת יחסית".
הצעד שנקטתם עורר הדים ברמה ארצית. אין עוד ערים במרכז הארץ שפעלו כך.
"מסכים איתך. אני גם לא מכיר עוד עיר עם יחידה טקטית שמונה חמישה ג'יפים עם חבר'ה חמושים שהיו לוחמים בצבא שמסתובבים בעיר ומוכנים לתת מענה למקרי חירום, ואני לא מכיר עוד עיר עם סיירים על אופנועים שנותנים מענה לגנים , בתי ספר ואירועים נוספים. אנחנו גאים להיות מובילים".
בכל זאת, האם הגיע אליכם מידע מסוים רלוונטי שהתושבים לא מכירים?
"לא, אנחנו לא יודעים שום דבר. אני לא איש מודיעין כרגע, ולא אחראי למה יהיה ולמה לא, אלא אחראי להכין את העיר בצורה הכי טובה שאני יכול למקרים קיצוניים. כרגע אין איום חדש אלא הבנה שבסוף עדיף להתכונן בזמן שאין איום ואני מעדיף לעשות את ההכנה ולא להשתמש בה, מאשר שנתפס במצב הפוך. כרגע מדובר בחמישה שערים ומספר דומה של עמדות מבטון ותאמין לי שעוד מספר ימים אף אחד לא יזכור את זה".
יש כאלו שאומרים שהמוכנות הזו דווקא גורמת לפעולה הפוכה ולחשש בקרב תושבים.
"אני לא חושב שזה גורם לפאניקה. כמו שאמרתי, עוד שבוע-שבועיים אף אחד לא יזכור ששמנו עמדות כמו שכבר לא מתייחסים לשערים שהצבנו. אם הצעד הזה משפר את המוכנות אז זה גובר על לחץ מצד מספר אנשים".

2 צפייה בגלריה
יריב סנלדון
יריב סנלדון
יריב סנלדון
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)

קראו גם:

יש פעולות נוספות בהן אתם מתכוונים לנקוט?
"אנחנו ממשיכים להתכונן לחירום. אם זה לאיום ריאלי יותר- רקטי , אז התחלנו תהליך בו אנחנו לוקחים כמה חניונים תת קרקעיים ומכינים אותם לאפשרות שתושבים יוכלו להתגונן בהם, ובמקביל ממשיכים לאמן את יחידת החילוץ העירונית ולשפר את מערך המתנדבים שלנו. יש הרבה פעולות, ובכל יום אנחנו שוקדים על שיפור המוכנות.
"מבחינת איום פח"ע- בנינו יחידה טקטית, הכנו את השערים, הקמנו כיתות כוננות בשכונות על בסיס מתנדבים. בסופו של דבר אשמח שההכנות יהיו לשווא".