עונת הקיץ עדיין לא החלה באופן רשמי, אך מזג האוויר החם כבר כאן וכמדי שנה הוא גם נותן את האות לנחשים להתעורר משנת החורף שלהם ולצאת אל פני השטח. כך בימים האחרונים מתמודד הלוכד הוותיק גדעון דעבול מפתח תקוה עם לא מעט קריאות, שתיים מתוכן התקבלו השבוע מפתח תקוה ומראש העין, כשאחד מהם התברר כנחש צפע.
1 צפייה בגלריה
נחש צפע שנלכד מתחת למכונית בראש העין
נחש צפע שנלכד מתחת למכונית בראש העין
נחש צפע שנלכד מתחת למכונית בראש העין
(צילום: באדיבות גדעון דעבול)

בתחילת השבוע, בסביבות השעה 16:00, הוזעק דעבול אל רחוב רמת הגולן בשכונת מצפה אפק בראש העין, שם הבחין בעל רכב בנחש שמבצבץ מתוך אחד הגלגלים.
"הגעתי למקום בתוך כרבע שעה מהקריאה וראיתי נחש צפע עבה מאוד מסתתר בין הצלחת לג'נט של הגלגל", מספר הלוכד המנוסה. "ניסיתי למצוא דרך ללכוד אותו אבל היה די בלתי אפשרי להגיע אליו עם הלוכדן ובוודאי שלא עם היד. הוא זחל מצד לצד, ונתתי לו קצת חופש תנועה עד שבשלב כלשהו הוא ירד טיפה למטה וניצלתי את ההזדמנות כדי למשוך אותו מאזור הקרוב לזנב בעזרת הלוכדן. אם הוא היה נכנס לאזור המנוע זה היה הופך להרבה יותר מורכב".
ימים ספורים לאחר מכן, ביום שלישי בערב, הוזעק דעבול למגרש ספורט הצמוד למוסד חינוך ברחוב שרגא רפאלי שבשכונת אם המושבות בפתח תקוה: "הנוכחים במקום נכנסו ללחץ והתחילו להשתולל. ביקשתי מהם שיכוונו אותי אל הנחש והם הסבירו לי לאיזה חריץ הוא הזדחל. מרוב שהוא היה קטן בקושי מצאתי אותו אבל בסופו של דבר לכדתי אותו ואז התברר כי מדובר בנחש לא ארסי מסוג "חנק משריץ". אפשר להבין את החשש של האנשים, שלא יודעים איזה סוג בדיוק הם רואים".

הנחש שנלכד בראש העין
(צילום: באדיבות גדעון דעבול)

קראו גם:

מה אתה יכול לספר על התקופה הנוכחית מבחינת המצאותם של נחשים בשטח?
"בתקופה הזו ישנה מכה חזקה מאוד של נחשים. הרבה אנשים שולחים לי תמונה של נחש אחרי שהרגו אותו ואז שואלים אותי באיזה סוג מדובר. צריכים להבין שאסור להרוג נחשים, מעבר לעובדה שיש הרבה נחשים יפים ונדירים וחבל עליהם".