בעקבות העובדה שטרם התקבלו כל אישורי הבטיחות להפעלת הרכבת הקלה, הנסיעה המסחרית הראשונה שלה נדחתה למועד בלתי ידוע.
הרכבת הקלה בפתח תקוה היתה אמורה להתחיל לפעול בחודש מאי 2023, אך זה כבר לא יקרה וכעת נותר להמתין ולראות מה יהיה התאריך החדש.
3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה פתח תקוה - תמונת פייסבוק
הרכבת הקלה פתח תקוה - תמונת פייסבוק
הרכבת הקלה בפתח תקוה. מרעישה
(צילום: מתן דויטש)
תושבים המתגוררים בסמוך לתוואי בקו ברחוב אורלוב בעיר, טוענים כי הרצון להפעיל את הקו בהקדם בא על חשבונם.
לדבריהם, הם סובלים בלילות מרעש הצופרים ועבודות שונות בתחנות, ואף מהרצת מערכת הכריזה בשבתות. "אין לי איכות חיים", אומרת תושבת האזור.
"אם עד לפני מספר שבועות הרכבת הייתה מבצעת טסטים משבע בבוקר עד 7 בערב, לאחרונה נסיעות המבחן מבוצעות מחמש בבוקר ועד חצות. בנוסף, הפועלים עובדים בתחנות גם בשעות הלילה, כשהם מרימים ציוד, דופקים, מנסרים ועוד", מתארת תושבת רחוב קרול. "זה משאיר אותנו עם פחות מחמש שעות שינה בלילה.
"אם לא די בכך, אז מערכת הכריזה החלה לעבוד גם בשבתות. אני גרה בקומה השלישית בבניין, וגם כשאני עם כל החלונות סגורים וטלוויזיה דולקת אני שומעת מילה במילה ממה שנאמר שם- 'נא להתרחק מפסי הרכבת', 'רכבת עוברת', 'לא לשכוח דבר ברציפים' ועוד, וכל הודעה בכמה שפות.

3 צפייה בגלריה
תחנת קרול
תחנת קרול
תחנת קרול
(נת"ע)

"פניתי לעירייה ואמרו לי בין השורות שזה לא אמור לקרות בשבתות ויעבירו את המסר לנת"ע כדי לבדוק מה אפשר לעשות. בנת"ע, לעומת זאת, אמרו לי שזו לא תקלה והכריזה כן אמורה לעבוד בשבת".
תושבת אחרת מציינת: "הצופרים של הרכבת לפני שהיא מגיעה לתחנה, אלו דברים שלא חוויתי מעולם מבחינת עוצמות. גם אם אני עם חלונות סגורים ומדברת בטלפון, אנשים מהצד השני שומעים את זה כאילו זה אצלם בבית. גם כשקיץ אני צריכה לסגור את החלונות בגלל הרעש, כשגם כך מדובר בכביש סואן בלי קשר לרכבת.
"אני מבינה שזו תהיה המציאות כאן, ושהנסיעה של הרכבת לא שקטה אבל היא לא תעבוד בשבתות ועד שעות מאוחרות במהלך השבוע, לכן אין סיבה לערוך את הבדיקות האלו גם עכשיו. אם גם ככה אנחנו הולכים לסבול אז תנו לנו עוד קצת שקט עד כמה שניתן".

3 צפייה בגלריה
תחנת פינסקר
תחנת פינסקר
תחנת פינסקר
(נת"ע)

קראו גם:

מדוברות העירייה נמסר: "הנושא מטופל מול נת"ע והיא התבקשה להתחשב בתושבים ככל האפשר, במסגרת ההכנות לקראת השקת הקו בצורה מלאה. יצויין כי לנת"ע יש עצמאות על ציר הקו האדום והוא אינו בשליטת העירייה. יחד עם זאת, כאמור, העירייה פועלת מולם כדי לצמצם את ההפרעה ככל הניתן".
מנת"ע נמסר בתגובה: "נת"ע נמצאת בשלב הסופי שלפני הפעלה, ולכן הרכבת עובדת לאורך כל היום, בשעות הפעולה המתוכננות לפעילות הקו האדום. הפעילות מלווה מעת לעת בשימוש בצופרים מטעמי בטיחות הולכי הרגל והנוסעים ברכבים".