המאבק על מתווה הגשר להולכי הרגל ברחוב גיסין נמשך: לאחר שקיבל פקיד היערות הארצי את השגת התושבים לגבי כריתת ארבעה עצים במסגרת הפרויקט, פתחו תושבים אחרים עצומה הקוראת להתחיל את העבודות בהקדם ולא לתכנן מחדש את הגשר. "ביטחון תושבי השכונה מעל כל שיקול אחר", כתבו.
כזכור, לפני חודשים אחדים יצא לדרכו פרויקט הגשר להולכי רגל ברחוב גיסין. מעבר לעובדה כי מדובר בחיבור בין שתיים מהשכונות הגדולות בעיר, אם המושבות ונוה גן, מטרת התכנית היא ליצור מסלול הליכה בטוח לחציית הרחוב הסואן שידע לאורך השנים כמות לא מבוטלת של תאונות, כשלאחרונה אף נהרג בו הולך רגל בשנות השישים לחייו.
1 צפייה בגלריה
העצים ניצלו. מתחם הקמת גשר גיסין
העצים ניצלו. מתחם הקמת גשר גיסין
מתחם הקמת גשר גיסין
(צילום: באדיבות תושבים)
קראו גם:
אלא שמאז שנודע לתושבים מתווה הגשר, עלו לא מעט התנגדויות, ביניהן: החשש מפני בני נוער שיעלו עם כלים דו־גלגליים על הגשר וייצרו סכנה בטיחותית, וכן פגיעה באיכות חייהם בשל הסמיכות לבתי התושבים. אלא שבנוסף ישנם תושבים שמתנגדים גם לכריתת ארבעה עצי דקל הסמוכים למרכז המסחרי, כפי שאישר פקיד היערות העירוני בתחילת חודש נובמבר.
בטרם נכנס רישיון הכריתה לתוקף, ב-17 בנובמבר, התקבלה במשרד החקלאות התנגדות לכך בטענה כי ראש העירייה הבטיח כריתת שני עצים ולא ארבעה - ובנוסף יש לבחון את העתקת העצים ולא כריתתם של עצים גדולים בני 30 שנה. לפני מספר ימים החליט ד"ר ארז ברקאי, מנהל אגף יער ואילנות במשרד החקלאות ופקיד היערות הארצי, לקבל את ההתנגדות שהוגשה אליהם, הורה על שימור העצים והנחה "להתאים את כל תכנון השצ"פ והגשר ע"פ מיקומם".
לאור כך, החליטו תושבים אחרים משתי השכונות לפתוח עצומה בה הם "דורשים מהעירייה ומכל גוף תכנוני או ביצועי הרלוונטי להתחיל בעבודות ולא להפסיקם עד לסיום ביצוע הקמת הגשר לאלתר". יוזמי העצומה עליה חתמו כבר קרוב ל- 400 תושבים, הוסיפו כי "גם אם יידרש להזיז או לכרות מספר עצי דקל, אנו מצהירים שחיי אדם קודמים לכל".
מלשכת ראש העירייה נמסר: "כפי שהוסבר מספר פעמים בעבר, נחיצות הגשר לטובת ביטחון התושבים והתלמידים הלומדים באזור הוא אינו מוטל בספק. מדובר בציר דמים שבו נהרגו ונפצעו מספר בני אדם בשנים האחרונות. לאחר שנים של דיבורים שלא הניבו תוצאות ממשיות, ראש העירייה רמי גרינברג מקדם את הפרוייט ביתר שאת לטובת ביטחונם של אלפי התושבים העוברים על הציר מידי יום.
"לצערינו, בשל פוליטיקה קטנה, אינטרסנטים בודדים פעלו בחוסר אחריות כדי לנסות לטרפד את הקמת הגשר. בתוך כך, פקיד היערות הארצי במשרד החקלאות הורה לבטל את רישיונות הכריתה לארבעת העצים בשדרה שמכילה כ-40 עצים בסה"כ. יודגש כי במסגרת הפרוייקט, בוצע ע"י העירייה תכנון מדוקדק אשר שומר על השדרה הקיימת ומעבר לעובדה כי לא בטוח בשלב זה שיהיה צורך לכרות את כל ה-4 עצים, עשרות העצים הבוגרים לא ייפגעו ואף יתווספו אליהם עצי נוי וצמחיה לאחר השלמת הפרויקט.
מדובר בארבעה עצים הנמצאים על תוואי הגשר המתוכנן וניתן להעתיקם למקום אחר. בהמשך לכך, החלטת פקיד היערות הארצי תמוהה בעינינו. בכל מקרה, על אף העיכוב שנגרם בעקבות חסרי האחריות, העירייה והעומד בראשה נחושים לקדם את הפרויקט וכך אכן יקרה בקרוב".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה