כשהסיבוב הראשון מאחורינו, מכבי פתח־תקוה מוצאת את עצמה סוחבת על גבה את כל קבוצות ליגת העל. עם פתיחת עונה חלשה במיוחד, כשבאמתחתה 10 נקודות מ־36 אפשרויות, שני ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו, שישה הפסדים ו־27.8 אחוזי הצלחה בסך הכל העתיד לא נראה ורוד.
3 צפייה בגלריה
עידן גולדשטיין
עידן גולדשטיין
עידן גולדשטיין
(פרטי)
בשבועות האחרונים עלו לכותרות יחסי האוהדים ומשפחת לוזון, כולל טענות להתבטאויות מזלזלות של המאמן כלפיי הקהל ("אני אתפטר כשהם יזכו בלוטו"), שהובילו את האוהדים למחאה שמתעצמת משבוע לשבוע.

חלון ראווה לנוער

"אני שם את המצב המקצועי בצד", זועק עידן גולדשטיין (37), אוהד מוכר וותיק ביציע. "גיא לוזון הוא רק נקודה שמייצגת את הבעיה, סדר העדיפויות השתנה. נדמה שמה שנקרא מועדון מכבי פתח־תקוה פחות חשוב ומה שטוב לקריירה של גיא לוזון או לרצונות של אבי לוזון - זה מה שחשוב. כל מי שישב ביציע רואה קהל עצוב. במשחק פתיחה העונה מול ק"ש אחרי שנה בלי כדורגל הגיעו 300 איש. זה משהו שלא היה במכבי פתח־תקוה בכלל.
"אבי לוזון מחלחל את המנטרה הזאת שבלעדיו אין מכבי פתח־תקוה ואם הוא לא היה, אז היינו צפרירים חולון. מבחינתי אם אני בא למשחק נגד חדרה ביום שלישי, בנר שלישי של חנוכה בשעה נוחה, ואני יושב עם 150 איש, אז אני כבר צפרירים חולון. מה זה משנה שהקבוצה בליגת העל. מכבי פתח־תקוה זאת כבר לא הקבוצה הבוגרת, אלא חלון ראווה לנוער".
עם יד על הלב, בלי אבי לוזון איפה הייתם היום?
"אני אשאל אותך שאלה, אתה יכול אמפירית להוכיח? אין לדעת. הדבר הזה לא עמד במבחן הזמן או במבחן בכלל. אנחנו לא יודעים. הדרך הכי טובה להישאר בשלטון היא הפחדה, זה ידוע הרבה שנים. תפחיד את הנתינים - מה יקרה כשהמלך יילך, מי ידאג לכם וכו'.
"יכול להיות שהיה מגיע מישהו אחר, ויכול להיות שלא. אנחנו לא טוענים שאבי לוזון עשה רק רע למועדון, אבל בשנים האחרונות הדברים התדרדרו בקצב רציני. תבין, גיא ואבי לוזון הולכים להוביל את מכבי פתח־תקוה לליגה השלישית תוך עשור. בשביל זה אני לא צריך את אבי לוזון, את זה גם אחותי הקטנה יכולה לעשות".
ומה אבי לוזון עושה נגד הקהל?
"באמצע משחק מול נתניה, כשהקבוצה לא עוברת את החצי, הוא מתעסק בלהוריד לנו את שלט המחאה. הוא דאג להזיז אותנו יציע במשחק נגד חדרה כדי שלא נקלל את גיא. אסרו עלינו להכניס שלטים למרות שזה בכלל לא חוקי - בקורונה לא היה לו את זה.
"היה לו כייף והעיקר שהמפעל ממשיך לפעול. אם הוא מתייחס אלינו כנטל, גם האחיין שלו נותן דין וחשבון לאבי לוזון ולא לאוהדים. כשהוא היה בחיפה, הוא התחשב בקהל וכששרקו לו בוז אחרי הפסד לאשדוד וקראו לו להתפטר, הוא אמר: 'הקהל הוא האחרון שאפשר לבוא אליו בטענות', אבל את האוהדים של מכבי פתח־תקוה לא סופרים".

"מרגיש שזה יוצא משליטה"

תום זבידה (31) מצטרף לדבריו של עידן: "המחאה היא נגד הניהול. בתור אוהדים, דבר ראשון שאנחנו רוצים זה שיראו לנו אכפתיות ורצון, ושרוצים אותנו בכלל. אני מדבר על תחילת העונה והשנים האחרונות.
3 צפייה בגלריה
תום זבדיה
תום זבדיה
תום זבידה
(צילום: פרטי)
"מכבי פתח־תקוה הכניסה המון כספים ממכירת שחקנים. את הכספים האלה אבי לוזון טען שהוא השקיע בהבאת שחקנים כאלה ואחרים ובמחלקת הנוער. הדבר היחיד שכל שנה הוא שוכח להשקיע בו זה מחלקת שיווק ופרסום כדי להביא קהל חדש למגרשים ולהחזיר את הקהל הישן שנמצא רובו ככולו בבית".
מתי החלטתם לקום ולעשות מעשה?
"המחאה שלנו נוצרה מכמה דברים: דבר ראשון הרכש לא מספק, אבל אמרנו שניתן להם צ'אנס כי לכל אחד מגיע - עד שהגיעו התוצאות. השיא היה כשהפסדנו להפועל ירושלים, קבוצה שלא ניצחה בליגת העל 21 שנה. היא הבקיעה עד למשחק נגדנו שער אחד. הפסדנו להם ביכולת מזוויעה. לכן הקהל אמר לעצמו הגיע הזמן לשנות דיסקט בכל מה שקשור לניהול, במיוחד מול האוהדים, ובגלל זה אנחנו מוחים. אבל זה לא רק זה, אלא גם נגד הניהול של אבי לוזון".
גם למתן בלכמן (25) יש מה להגיד בעניין: "המצב יצא משליטה, אבי עלה על עץ גבוה ואני מאמין שגם הוא רוצה להיפרד מגיא. הוא פשוט הצהיר בלי סוף שגיא מאמן תותח וכו'. אני חושב שבתוך תוכו הוא יודע שצריך זעזוע בעמדת המאמן, בנוסף לסגל החלש שחייבים לחזק",
"גם גיא וגם אבי צריכים ללכת הביתה, אני חושב שלאבי יש המון זכויות במועדון, אבל הוא כבר עשה את שלו. מרגיש שזה יוצא משליטה, שהקבוצה הפכה לפס יצור ולמקום תעסוקה לילדים ולאחיינים שלו. מה שקורה בקבוצה הבוגרת כבר לא מעניין. עולים ליגה, יורדים, זה לא חשוב. מה שחשוב הוא שהפס יצור עובד ושהמזומנים זורמים, ככה זה מרגיש".
3 צפייה בגלריה
מתן בלכמן
מתן בלכמן
מתן בלכמן
(צילום: פרטי)
יש לקבוצה זכות קיום בלי משפחת לוזון?
"גם עם משפחת לוזון לא הגענו לכלום, חוץ מפעמיים גביע טוטו אם אני לא טועה. יש בספורט הישראלי שלושה אנשים שהם 30 שנה בתפקיד: שמעון מזרחי, יעקב שחר ואבי לוזון. בוא נגיד שאבי לוזון לא הגיע לשמינית מההישגים של שחר ומזרחי".
יש מישהו אחר שייקח את הקבוצה?
"אני חושב שיש מישהו שהיה רוצה להגיע בתנאי שאבי יוותר מיוזמתו על התפקיד, אבל אני לא אגיד את שמו".
איפה תהיו בסוף העונה?
"חד־משמעית יורדים ליגה. אני לא רואה אותנו נשארים. הקבוצה נראית קטסטרופה. למרות הדיבורים על החיזוק בינואר, אני לא רואה שום שחקן ישראלי או זר משתוקק להגיע לקבוצה במקום האחרון בישראל. רק נס ישאיר אותנו בליגה".