לדעת רבים, השעות שלפני כניסת השבת נחשבות לרגועות ומלוות באווירה שקטה ברחובות. אלא שתושבים בנוה גן טוענים כי דייר בשכונה נוהג להפר את אותה שלווה בחודש האחרון עם השמעת מוזיקה בקולי קולות הנשמעת למרחקים.
1 צפייה בגלריה
צופרים
צופרים
צופרים
(המחשה: shutterstock)
לדברי התושבים, מפגע הרעש לטענתם החל לפני כחודש, אז השמיע הדייר שמתגורר ככל הנראה בסביבת תחנת הדלק פז שברחוב גיסין, מוזיקה רועשת בעלת אופי דתי במשך מספר שעות ומאז הוא נוהג כך בכל שבוע.
"זה פשוט איום ונורא", אומרת דיירת מרחוב אסירי ציון. "בכל יום שישי בצהריים באזור השעה 15:00-16:00 מושמעת מוזיקה בקולי קולות במשך זמן רב. אנחנו גרים כמה בניינים ליד וזה מורגש בכל השכונה".
עד כמה זה פוגע בכם?
"זה מפריע מאוד, מדובר בזמן שאנשים רוצים לנוח בו וזה לא אפשרי".
פנית לעירייה בנושא?
"כן, אמרו ששלחו צוות שיטור עירוני אבל הם טענו שאלו לא שעות שנחשבות למטרד רעש. להבנתי ביקשו מאותו תושב להנמיך אבל זה לא עזר. גם אם אלו שעות שכביכול ניתן להרעיש בהם, יש מידה מסוימת של רעש, כאן מדובר בדציבלים שמרעידים קירות".
קראו גם:
תושב אחר בשכונה מספר: "אני גר 200 מטרים בקו אווירי מהאזור שממנו בוקע הרעש, יש בניינים ומתנ"ס שמפרידים בינינו ובכל זאת אני שומע את המוזיקה בצורה ברורה כאילו היא אצלי בבית. אתה יושב בבית, מבלה זמן איכות עם הילדים ולאורך כל הזמן הזה המוזיקה נמצאת ברקע. אין בעיה שישמע מוזיקה אצלו בבית או בחצר, כך מי שנמצא בסביבה הקרובה ישמע קצת אבל מכאן ועד שהמוזיקה תישמע עד למרחק של מאות מטרים בתוך הבית זה נראה לי לא סביר, גם אם החוק לכאורה מאפשר זאת".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת במגוון אמצעים ודרכים לאכיפת מפגעי הרעש בהתאם לסמכויות שניתנו לרשות בנושא. יודגש כי אכיפת רעש הנגרם מקריוקי בדירות וכיוצא בזה, היא בסמכות המשטרה. לעירייה אין יכולת לאכוף זאת והדברים נבדקו בפן המשפטי. כמו כן לא ניתן לקבוע תקנה בנושא בחוק העזר העירוני.
"בתוך כך גורמי הרשות עומדים בקשר עם הגורמים במשטרה כדי לבדוק את המקרה המדובר וכמובן שהמקרים הנמצאים בסמכות העירייה ימשיכו להאכף במלא החומרה. כזכור, לצד ההסברה שהעירייה מקדמת בנושא, עיריית פתח תקוה הינה הרשות הראשונה שהחלה בקידום פיילוט למערכת טכנולוגית מתקדמת שתחל בעתיד לאכוף שימוש לא מוצדק בצופרים.
"בהמשך המערכת צפויה לאכוף גם רעש הנגרם מאגזוזים משופרים בניגוד לחוק. העירייה תמשיך לאכוף נושא זה בכל העיר, בהתאם לתקנות הרעש ובכפוף לסמכות שניתנה לפקחי העירייה בנושא".