ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות בפתח תקוה נמשכת: העירייה מקדמת הסדר בנוגע להיטלי ההשבחה.
בהמשך לתנופת ההתחדשות העירונית שהעירייה מקדמת יחד עם המינהלת להתחדשות עירונית "כרמים", הוחלט כי ברוב השכונות הנכללות בהתחדשות העירונית התושבים יהיו פטורים מהיטלי ההשבחה.
כידוע התוספת ביחידות הדיור שיוקמו במסגרת ההתחדשות העירונית דורשת גם התאמות תשתיתיות וביניהן שטחי ומבני ציבור, מתקני רחוב חדשים, שבילי אופניים, מבני חינוך וגינות ציבוריות.
1 צפייה בגלריה
פינוי בינוי פתח תקוה
פינוי בינוי פתח תקוה
פינוי בינוי פתח תקוה
(צילום המחשה: דוברות עיריית פתח תקוה)
לאור ההתנהלות הכלכלית בשנים האחרונות אשר הביאה לצבירת יתרות, הצפי לגבי העתיד מראה מגמה דומה אשר תאפשר לרשות להקים את התשתיות הציבוריות מתקציב הרשות ולא מהיטלי ההשבחה על חשבון התושבים.
בתוך כך הוחלט כי הפרוייקטים באזורים אחדות, עמישב, רמת ורבר, אנסקי - דגל ראובן, פוגל - בכר, יוספטל ומרכז העיר, לב המושבה - יהיו פטורים מהיטלי השבחה. בנוסף, שיפר, תקומה וצפון אורלוב יידרשו בהיטל השבחה מינימאלי של 25% כאשר שאר העיר 50% בלבד.
קראו גם:
מהעירייה נמסר כי ההתחדשות העירונית מחוייבת במציאות והיא זו שתאפשר איכות חיים טובה יותר ומבנה בטיחותי לתושבי השכונות הוותיקות. נושא חשוב זה מקודם באופן מואץ ומחושב שלוקח בחשבון את כלל הצרכים, לרבות תשתיות תחבורה נאותות שיתמכו בגידול הצפוי. לצד זאת, לאור חשיבות הנושא והעובדה כי פתח תקוה הינה רשות עם יכולות תקציביות, הוחלט לבטל את היטלי ההשבחה בחלקים נרחבים בעיר ואילו באחרים לגבות היטלים מינימאליים.