פרשת החשד להתעללות בגן אמונה בעיר: הסייעת שנעצרה לפני כשבועיים שוחררה היום למעצר בית בתנאים מגבילים עד יום חמישי הבא, ה-7 לחודש.
כזכור, ביום רביעי לפני כשבועיים, ערב חג הפורים, עצרה המשטרה סייעת בגן אמונה בעיר בחשד לתקיפת קטינים חסרי ישע. בעקבות צפיה בחומרי התיעוד מהגן ובעקבות עדויות של הורים שהגישו תלונה במשטרה הוארך מעצרה מעת לעת עד היום (חמישי).
1 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
גן ילדים
(צילום המחשה: shutterstock)
הבוקר, עורך דינה של הסייעת, אורי דרשן הכהן, ונציג המשטרה הגיעו להסכם לפיו היא תשוחרר למעצר בית מלא עד יום חמישי הבא בכתובת שתימסר למשטרה ובפיקוח של קרוביה.
כמו כן סוכם כי היא תורחק ממקום העבודה במרחק של לפחות 500 מטרים למשך 60 יום. בנוסף, נאסר עליה ליצור קשר עם המעורבים בתיק ולעבוד עם חסרי ישע או קטינים למשך פרק זמן זהה. יתר על כן, נגד הסייעת הוצא צו עיכוב יציאה מהארץ.
שופטת בית משפט השלום, דורית סבן-נוי ציינה בדיון כי "לאחר עיון בתיק החקירה, ניתן בזאת תוקף של החלטה להסכמת הצדדים, ובהתאם מורה על שחרורה של החשודה בתנאים שבפרוטוקול לעיל".
קראו גם:
עוה"ד אורי דרשן הכהן, מסר בתגובה: "כמו שטענתי מתחילת מעצרה לא מדובר בהתעללות או בתקיפת ילדים קלאסית שמוכרת וידועה במחוזותינו, אלא, ומבלי להקל ראש, לפי צפיה בסרטונים, בהשכבת הילדים על המזרון לשנת צהרים, באסרטיביות, ותו לא.
בסרטונים לא רואים ילדים בוכים או עצובים, אלא ההפך. הם נראים ערניים, שמחים ומשתוללים. אין מכות, הטחות, צעקות, משיכת שיערות וכדו', ובוודאי לא סימני אלימות וחבלות, או כל צורה אחרת של אלימות / התעללות / תקיפה. יש לציין כי הסרטון שהוצג לבית המשפט בדיון להארכת מעצר הראשון, יוחס בטעות לאותה סייעת, למרות שמדובר היה בסייעת אחרת.
העובדה שהמשטרה בחרה שלא להגיש הצהרת תובע ומעצר עד תום ההליכים, מהווה אינדיקציה נוספת לצדקת דברי. מה גם, שאם נערוך השוואה בנוגע לימי המעצר שהוארך לסייעת, ביחס ליתר הפרשיות בארץ בנושא התעללות בחסרי ישע ותקיפתם, מעצרה של החשודה, הוארך לתקופה הכי קצרה משמעותית, והסיבה לכך, מלבד העבודה הטובה של בא כוחה ששיקף נכונה את התנהלותה, שהמשטרה והפרקליטות אף הן מסתמן סבורים שמדובר בחומרת מעשים - ברף הנמוך ביותר.
על כל פנים, היות וחומר החקירה עדיין אינו חשוף לעיני ההגנה, מוקדם לקבוע במה בדיוק מדובר. אני מאמין, כמו שטענתי מתחילת הדרך, ש'ההר הוליד עכבר', ועוד יוכח שההתנפלות על החשודה, היה מעצר ראווה, בשל הרגישות במדינה לנושא - ובצדק רב. ועוד יסתבר שספק רב אם התנהלותה של החשודה עונה להגדרת עבירה של התעללות עפ"י החוק או תקיפת קטין.
באשר למעשים של הסייעות האחרות, המשטרה יודעת וחקרה אותן, לדידי, גם ההורים - שאני מאוד מבין, יודעים מי עשה מה. בהזדמנות זו, אם מי מההורים נפגע מהחשודה או מעוה"ד שלה, אבקש את סליחתו. התנהגותם מובנת וברורה.
על כל פנים, שנקבל לידינו את חומר הראיות לעיון, נהיה הרבה יותר חכמים, ונבין במה מדובר היה מה היקף המעשים ומה חומרתן. בינתיים החשודה תצא הביתה, תנוח, ותנסה לשקם את חייה מהחוויה הנוראה שעברה בהיותה במעצר. זה לא קל לאישה בגילה ומעמדה, לשהות בתנאי מעצר".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה