אתמול (שלישי), הגיעו המחפרים ל"בית הקירור" הישן שברחוב בר כוכבא 17 והחלו בעבודות ההריסה. זאת לאחר שנים רבות שבהן עמד נטוש ואף הפך למפגע סביבתי.בעירייה מבטיחים כי ההריסות יפונו בימים הקרובים. במקום צפוי לקום בניין מגורים.
3 צפייה בגלריה
בית הקירור במהלך ההריסות
בית הקירור במהלך ההריסות
"בית הקירור" במהלך ההריסות
(צילום: עיריית פתח תקוה)
"בית הקירור" הוקם באזור מרכז העיר הוותיק, אשר למעשה היה אזור התעשייה הראשון בפתח תקוה. הוא משתרע על שטח פרטי של כ- 945 מ"ר, ובו פעל משנות ה-20 של המאה הקודמת, בית חרושת לקרח בשם "היוצר". הבעלים ישעיהו סטניסלבסקי ושותף רכשו את המגרש בתחילת שנות ה-50 מבעליו הקודמים. השניים שינו את ייעודו של בית החרושת לבית קירור לתוצרת חקלאית, בשם "קישון-היוצר".
קראו גם:
3 צפייה בגלריה
כך זה ייראה
כך זה ייראה
כך זה ייראה? אחת ההדמיות האופציונאליות לרחוב
(הדמייה: עיריית פתח תקוה)
כעבור כמה שנים המבנה הורחב ונוספו לו שתי קומות. צדו המזרחי הפונה לרחוב בר כוכבא אטום מחלונות ופתחים, ובכל קומה יש חלל לניוד משטחים וחדרי קירור נפרדים עם דלתות עץ, וכן פיר למעלית שהובילה עד לקומת הגג. בתחילת שנות ה-90 המפעל נסגר ונמכר לבעלים אחרים. לפני שנים המבנה נצבע וקושט בסמל העיר, ביוזמת עיריית פתח תקוה.
3 צפייה בגלריה
בית הקירור לפני ההריסות
בית הקירור לפני ההריסות
"בית הקירור" לפני ההריסות
(צילום: עיריית פתח תקוה)
ראש העיר רמי גרינברג: "עיריית פתח תקוה פועלת במספר אפיקים כדי להחיות את מרכז העיר הוותיק שיהווה מוקד משיכה לבילוי ופנאי וכן יזמין אוכלוסיות נוספות לגור בו. מרכז העיר בשנים הקרובות יחדש פניו ותהליך ההתחדשות העירונית יקודם ביתר שאת כמו גם שיפור התשתיות וטיפוח חזות מרכז העיר. גם מבחינה תחבורתית המקום יונגש באמצעות הרכבת הקלה ובעתיד תקום התחנה המרכזית החדשה שהתווה עוגן תחבורתי משמעותי".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה