תלונה בגין "סיכון הציבור והסגת גבול" הוגשה אתמול (רביעי) במשטרה נגד עיריית פתח תקוה על ידי הרב שמואל טירר, מנהל ישיבת "אור ישראל" שבשכונת גני הדר בפתח תקוה. הסיבה: כניסת פקחים עירוניים אל הישיבה ללא תיאום מראש, על אף שהיא פועלת באישור משרד הבריאות.
1 צפייה בגלריה
המהומה בישיבת אור ישראל פתח תקוה
המהומה בישיבת אור ישראל פתח תקוה
המהומה בישיבת אור ישראל פתח תקוה
(צילום: באדיבות הרב שמואל טירר)
מדובר בישיבה גבוהה בה לומדים צעירים בני 18-22, אשר הלימודים בה מתקיימים גם בתקופת הסגר כמו במוסדות פנימייתיים אחרים. הישיבה פועלת במתווה של קפסולות באישור משרד הבריאות שניתן עד לראש חודש ניסן (14 במרץ), כאשר התלמידים עוברים שתי בדיקות קורונה לפני שמגיעים אליה לתקופה ממושכת בה אין יוצא ואין בא. למורים בישיבה ישנה כניסה נפרדת, דרכה הם מגיעים למתחם בו הם מעבירים את השיעורים כשמחיצה מפרידה בינם לבין התלמידים.
האירוע שעורר סערה בתחומי הישיבה וסביבתה, התרחש ביום שלישי. על פי הרב שמואל טירר, שמשמש כנאמן הקורונה במקום, "פקח של העירייה קפץ מעבר לגדר ונכנס פנימה ללא תיאום וללא אישור. פתאום התלמידים גילו אותו מסתובב בפנימייה. למעשה הפקח נכנס למקום שאסור לו להיות בו, מאחר ומדובר בשטח סטרילי ובכך סיכן חיי אדם. מדובר במעשה חמור כשלעצמו וזו גם השגת גבול".
קראו גם:
אלא שלדבריו של הרב טירר, האירוע לא הסתיים כאן. "ברגע שאחד מהרבנים עשה דרכו ליציאה הנפרדת, הגיע לעברו אופנוע וחדר לתוך המתחם. כשהרב אמר לו שאסור לו להיכנס הוא אמר 'זה לא מעניין אותי'. הרב התקשר אליי כדי שאולי אני אסביר לו מדוע אסור לו להיות שם, אבל גם איתי הוא לא רצה לדבר. בעירייה טענו שאף אחד לא הסביר לו וזה פשוט מגוחך.
"ראיתי שאין לי ברירה והגעתי למתחם מתוקף היותי אחראי לבריאות התלמידים. ביקשתי מהפקח שיעזוב את המקום, אבל הוא סירב והתעלם מההסברים שלי. תוך זמן קצר היו במקום 8 פקחים, 3 אופנועים ו-2 ניידות של אכיפה עירונית, כשאף אחד לא מנהל איתי דו שיח".
כיצד הגבת?
"הזמנו משטרה כי נעשתה עבירה של הסגת גבול על ידי הפקחים. מיד עם הגעת השוטר, הוא הבין במה מדובר והרחיק את כל הפקחים מהמקום".
מדוע לדעתך הגיע הפקח מלכתחילה? יכול להיות שהתקבלה התראה על הפרה של ההנחיות?
"איזו התראה? זו לא חתונה עם התקהלות. אנחנו 10 חודשים פועלים במתווה הזה. איזה מידע יכול להיות להם? צריך לשאול את הממונים עליהם. הם בדיוק תפסו את אלו שהכי שומרים. זה היה ניסיון פריצה מכוער נטו כדי להתסיס. הפקחים בעצם גרמו להתקהלות לא חוקית מחוץ לישיבה. תחשוב שפקחים של העירייה יכנסו לבית אבות שמוגדר סטרילי, להיכן שגם בני המשפחה לא יכולים להיכנס. אותו דבר כאן".
תושב אשר מתגורר בסמוך לישיבה וחזה באירוע אמר כי: "הפקח שקפץ מעל הגדר בהפתעה, נכנס לקפסולה סגורה ומבודדת שאפילו הורי התלמידים לא נכנסים לשטחה, גם לא צוות עובדי המוסד. אף אחד. הפקח וחבריו סירבו לעזוב או לאפשר את סגירת השער וסיכנו את התלמידים שנעולים בקפסולה במקום בלי יציאה אפילו למכולת, בטח לא הביתה. שוב חזינו בבריונות עירונית בשטח פרטי והתססה דמגוגית זולה ומכוערת."
בשל האירועים החליט אתמול הרב טירר להגיש תלונה במשטרה נגד העירייה בגין הסגת גבול וסיכון הציבור.
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "סייר הביטחון פעל על פי קריאה שקיבל על התקהלות לא חוקית שמתבצעת במקום. בהגיעו למקום הפקח לא הבין שמדובר בישיבה הפועלת על פי מתווה של קפסולות, ונכנס לשטח הישיבה מאחר שחשב שמדובר בהתקהלות לא חוקית. לאחר שהוסבר לו כי מדובר בישיבה הפועלת על פי חוק, הוא עזב את המקום. מצער שבמקום להידבר ולהסביר, ישר מתלהמים ויוצרים מחלוקת ודיבה. אין ספק שאם היה מבוגר אחראי שמסביר לסייר, כלום לא היה קורה והכל היה מסתיים ברוגע ובשלווה. מצער לראות כי יש כאלו שחיים מליבוי אש ושנאה, בפרט בתקופה שבה אנחנו נמצאים".
ממשטרת ישראל נמסר כי "הוגשה תלונה והיא תיבחן".