הקץ לגרפיטי בשכונת אם המושבות? בעירייה הגישו השבוע לבית המשפט בקשה להוצאת צו מניעה נגד תושב השכונה שמרסס מזה תקופה ארוכה כתובות נגד צה"ל והמדינה.
2 צפייה בגלריה
מרכז מסחרי שכונת אם המושבות רחוב גיסין פתח תקוה - תמונת פייסבוק
מרכז מסחרי שכונת אם המושבות רחוב גיסין פתח תקוה - תמונת פייסבוק
המרכז המסחרי בשכונת אם המושבות
(צילום: שירות מיינט)

על פי כתב התביעה, בה מבקשת העירייה צו מניעה קבוע נגד האיש, נטען כי "הנתבע ביצע ומבצע פעולות ונדליזם תוך השחתת השטח הציבורי, פגיעה בתחושת ביטחון הציבור, בשלומו וברגשותיו , התבטא כנגד צבא העם - צבא הגנה לישראל ופעולותיו , כאשר הפעולות נשוא ההליך דנן נעשו בתחום שיפוטה של העירייה".
העירייה טוענת כי האיש החל לפעול אשתקד וממשיך גם השנה תוך שהוא מרסס כתובות גרפיטי ומעורר בהלה ופחד בקרב תושבים בעיר ובמיוחד בשכונות אם המושבות ונווה גן. לכתב התביעה צורפו מספר דוגמאות מ"עבודותיו" של האיש שכתב למשל "צה"ל הוא ארגון טרור" , "די לכיבוש", "Free Gaza" ועוד.
עוד נטען בכתב התביעה כי במעשיו גורם הנתבע היזק לרכוש הציבורי של התובעת תוך הסגת גבול אסורה וכן כי הוא עובר על חוק איסור לשון הרע מעצם פרסום כתובות נגד צה"ל שפוגעות בו ובציבור.

2 צפייה בגלריה
כתובת בפתח תקוה שתומכת בפלסטין
כתובת בפתח תקוה שתומכת בפלסטין
כתובות בפתח תקוה שתומכת בפלסטין
(צילום: מתוך הרשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. לכתובות המצולמות אין בהכרח קשר לכתבה)

קראו גם:

לאחר שהוזהר מספר פעמים על ידי פקחים עירוניים, פועלת כעת העירייה נגד האיש במישור המשפטי כדי למנוע פגיעה חמורה בכלל התושבים ועוברי האורח הנחשפים לתכנים הפוגעניים והמסרים הכואבים במיוחד בשעה קשה זו של לחימה עזה בדרום ובצפון. כמו כן מבקשת העירייה בהוצאות משפט ובשכר טרחת עורכי הדין.
במידה וצעד זה לא ירתיע את אותו תושב, יתכן והעירייה תמשיך לפעול נגדו בבית המשפט ותתבע אותו בסכום כספי משמעותי.