בימים האחרונים פורסם כי חמישה מתושבי אזור תל אביב נדבקו בקדחת הנילוס המערבי ושניים מהם מאושפזים במצב קשה. בעקבות כך עולים חששות כי היתושים המסוכנים יגיעו גם לאזור פתח תקוה.
2 צפייה בגלריה
יתוש עוקץ. המחלה עוברת לרוב לאחר מספר ימים
יתוש עוקץ. המחלה עוברת לרוב לאחר מספר ימים
יתוש
(צילום המחשה: shutterstock)

בדקנו עם עיריית פתח תקוה כיצד היא נערכת לאפשרות כי היתושים הנגועים יגיעו לעיר והיא מסרה לנו את תגובה, וגם הנחיות חשובות לציבור.

הנחיות עיריית פתח תקוה למניעת מחלת קדחת הנילוס


ככלל, המחלה אינה עוברת מאדם לאדם וחשוב להבין כי כבכל שנה, במהלך הקיץ תופעת היתושים מורגשת. על פי משרד הבריאות, קדחת הנילוס מוגדרת מחלה קלה מאוד, וככל שנעקצתם ע"י יתוש יש לנהוג כבכול עקיצה אחרת, ובמקרה הצורך ניתן למרוח על מקום העקיצה חומר המרגיע את תחושת הגירוד.
יצויין כי רוב הנדבקים בנגיף אינם מפתחים בדרך כלל תסמינים כלשהם, ובחלק מהמקרים מופיעות מחלות חום, דמוי שפעת וכדומה. בחלק נדיר מאוד מהמקרים עלולה להופיע מחלה חמורה, בפרט בבעלי מערכת חיסונית חלשה. ככל שעולה חשש יש להיבדק אצל רופא המשפחה או במקרים חמורים להתפנות לבית החולים. כמו כן, על פי משרד הבריאות, במידה ו-5 עד 21 ימים לאחר העקיצה, מתפתחת מחלת חום דמוית שפעת, יש לגשת לרופא המטפל לצורך אבחון וייעוץ.
על כל פנים, העירייה פועלת בנושא לאורך כל השנה וממשיכה גם כעת להדביר מקורות מים עומדים במרחב הציבורי בכל העיר וכן גן בפאתי העיר ובשטחים הפתוחים. כמו כן, האגף לפיקוח על הבנייה הנחה את הקבלנים לייבש מקורות מים עומדים באתרי הבנייה ובמידת הצורך להדביר. כזכור, מקורות מים מהווים מוקד להתרבות יתושים. לכן נדרשת אחריות גם של הציבור, ויש להקפיד לרוקן מקורות מים עומדים מדליים ועציצים, לנקז מרזבים, גגות ומרפסות, לתקן נזילות מים מצינורות, ליבש מוקדי מים שנוצרו ממזגנים ולדווח למוקד 106 על כל מפגע במרחב הציבורי.

2 צפייה בגלריה
יתוש
יתוש
יתוש
(צילום המחשה: shuttersotck)

קראו גם:

על פי משרד הבריאות, קדחת מערב הנילוס היא מחלה הנגרמת על-ידי נגיף קדחת מערב הנילוס ומועברת לבני אדם ולבעלי חיים שונים על-ידי עקיצת יתוש, שניזון מעופות נגועים.
בתוך כך, מומלץ לנקוט באמצעי ההתגוננות בשעות החשיכה (משקיעת החמה ועד לזריחתה), שהן שעות הפעילות של היתושים - התקנת רשתות בחלונות ושימוש במאווררים וכו'. בנוסף, קיימים גם אמצעים כגון: תכשירים דוחי יתושים למריחה על הגוף, מלכודות משיכה ועוד.