אחרי הסערה הגדולה הגיעה הסכם הפשרה בבית הדין הארצי לעבודה. המורה, ד"ר מאיר ברוכין, שהתבטא בעבר נגד צה"ל והמדינה התנצל ולקח אחריותעל הדברים שאמרה. העירייה הסכימה להחזירו למקום עבודתו בתיכון יצחק שמיר בפתח תקוה.
2 צפייה בגלריה
ד"ר מאיר ברוכין
ד"ר מאיר ברוכין
ד"ר מאיר ברוכין
(צילום: מתוך הרשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

ברוכין (62), מורה להיסטוריה ואזרחות בבית הספר, פוטר על ידי העירייה ונעצר ב-9 בנובמבר בעקבות פוסטים שהעלה ברשתות החברתיות בהם תקף את צה"ל ותמך לכאורה במעשי חמאס.
מספר ימים לאחר מכן החליט ברוכין לפעול והגיש באמצעות עורך דינו עמית גורביץ, בקשה למתן צו מניעה זמני במעמד צד אחד כדי למנוע את פיטוריו בטענה שאלו בוצעו בניגוד לכל דין, במהלך שנת לימודים, בניגוד להוראות ההסכם הקיבוצי ולתקנון עובדי ההוראה. לטענתו, פיטוריו נעשו תוך אפלייתו בשל השקפותיו הפוליטיות ופעילותו הפרטית.

קראו גם:

בדיון שנערך בעניין בחודש ינואר בבית הדין האזורי לעבודה, מתחה השופטת ביקורת על התנהלות העירייה.והחליטה להשיבו לעבודתו. בעקבות ערעור שהגישה העירייה, פסק בית הדין הארצי לעבודה בתחילת חודש פברואר כי עד שיוכרע העניין באופן סופי ד"ר ברוכין ימשיך לקבל את שכרו ותנאיו - אך לא יעביר שיעורים באופן פרונטלי בבית הספר, אלא יקליט שיעורי תגבור לקראת הבגרות של כיתות י"ב.
הוא אמנם חזר לבית הספר בפורמט מצומצם זה, אך חלק מהתלמידים לא קיבלו זאת בברכה והוא התקבל במטר של קללות עם כניסתו לבית הספר.

2 צפייה בגלריה
החזרה של מאיר ברוכין לבית הספר
החזרה של מאיר ברוכין לבית הספר
החזרה של מאיר ברוכין לבית הספר
(צילום: מתוך סרטון שפורסם ברשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

הסאגה נמשכה כשבתחילת חודש אפריל החליט בית הדין האזורי לבטל את פיטוריו של ברוכין באופן סופי והורה לעירייה להחזירו לעבודה.
השופטים ציינו כי "בהיעדר מגבלות על חופש הביטוי של ציבור המורים מחוץ לכותלי בית הספר בכל הנוגע להבעת דעה אישית ופוליטית כאשר אין מגבלה על פעילות במסגרת רשתות חברתיות כפי שהתברר במסגרת ההליך, הרי יש בידינו לקבוע כי ד"ר ברוכין היה רשאי לפרסם את דעותיו במסגרת עמוד הפייסבוק הפרטי שלו".
העירייה לא ויתרה, ערערה גם על החלטה זו, ואתמול כאמור, הגיעו הצדדים לפשרה בבית הדין הארצי, במסגרתה לפי העירייה ברוכין קיבל אחריות על אופי האמירות שלו והודה: "אני מרגיש שכאיש מקצוע נכשלתי". כמו כן התחייב המורה להקפיד על רגישות בהתבטאויות בעתיד.
עוד ציינו בעירייה כי: "לאור קבלת האחריות וההתנצלות של ד"ר ברוכין ולאור ההבהרה של בית הדין הארצי שהליך הפיטורין היה צריך להיות בבית הדין למשמעת, הסכימה העירייה להחזירו לעבודה תוך שימת לב לעמידתו בהתחייבויותיו".
פורסם לראשונה: 12:12, 19.06.24