השופטת אליה נוס מבית המשפט לענייני משפחה בפתח תקוה, הכריעה לאחרונה בתביעת מזונות אותה הגישה אישה, וקבעה בפסק דין נדיר, כי על הגבר לשלם סכום מזונות זעום בסך 300 שקלים בחודש לילד, למרות שההורים לא חולקים משמורת משותפת על ילדיהם.
2 צפייה בגלריה
בגידה בוגד בוגדת בני זוג - תמונת פייסבוק
בגידה בוגד בוגדת בני זוג - תמונת פייסבוק
פסק הדין בתביעת המזונות של האישה היה נדיר
(צילום המחשה: shutterstock)
בני הזוג, הורים לשני ילדים קטינים, התגרשו. הילדים גדלים במשמורת האישה, אך הסדרי השהייה הרחבים שהוסכמו בין הצדדים, כמעט מגיעים לכדי משמורת משותפת.
בתביעת המזונות אותה הגישה האישה נטען כי שכרו של בעלה לשעבר, העובד כעצמאי, עומד על סך כ-16 אלף שקלים בחודש, בעוד היא משתכרת כ-5,000 שקלים בלבד.
בשל פערי הכנסה משמעותיים לטענתה, ביקשה האישה שישולמו לה דמי מזונות בסך של כ-2,000 שקלים בחודש לכל ילד עד הגיעם לגיל 6, ואילו לאחר מכן ביקשה להעמיד את דמי המזונות על 1,200 שקלים בחודש לכל ילד.
הגבר, שיוצג בהליכים על ידי עורכי הדין אברהם לוי ושמעון קרייף, טען בכתב הגנתו, כי הנתונים שהציגה האישה אינם אמת, שכן, לדבריו, כל אחד מהם משתכר בממוצע כ-6,500 שקלים בחודש.
כבוד השופטת אליה נוס מבית המשפט לענייני משפחה בפתח תקוה דחתה בפסק דינה את תביעת האישה כמעט במלואה, ומנגד קיבלה את מרבית טענותיהם של עורכי הדין לוי וקרייף.
כך קבעה השופטת, כי היא מקבלת את הנתונים שהציג הגבר, הנתמכים הן בתלושי השכר שהגישה האישה עצמה, והן בדוח ההוצאות וההכנסות שהגיש הגבר. "לא מצאתי כי האישורים שצירפה התובעת לכתב תביעתה מעידים על הכנסתו של הנתבע", דברי השופטת.

2 צפייה בגלריה
עו"ד ומגשר אברהם לוי
עו"ד ומגשר אברהם לוי
עו"ד ומגשר אברהם לוי
(צילום: ליאת יעקובסון)

קראו גם:

לנוכח הנתונים שהוצגו בפניה, ובהתחשב בעובדה ששני ההורים חולקים זמני שהות כמעט שווים עם הילדים, פסקה השופטת, כי האב ישלם סכום של 1,280 שקלים בחודש לכל ילד עד הגיעו לגיל 6, ואילו לאחר גיל 6, עליו לשלם, על פי דין, סכום של 200 שקלים בלבד בחודש לכל ילד.
אולם מאחר שהאב הסכים, לפנים משורת הדין, לשלם 100 שקלים יותר, פסקה השופטת, כי האב יישא בתשלום חודשי של 300 שקלים לכל ילד לאחר הגיעם לגיל 6, ובסך הכל 600 שקלים בחודש, וזאת עד הגיע הילדים לגיל 18 או עד לסיום התיכון. עוד קבעה השופטת כי בעת שירותם בצבא ישלם האב שליש מהמזונות בהם חויב עד כה - כלומר סך של 100 שקלים בלבד לכל ילד.
אלא שבכך לא תמה הסאגה המשפטית. לאחר מתן פסק הדין, הגישה האישה בקשה לבית המשפט להוסיף על סכום המזונות גם הוצאות מגורים. השופטת דחתה את בקשתה, וקיבלה את טענת עורכי הדין לוי וקרייף, לפיה האב הסכים לשלם דמי מזונות הגבוהים ב-100 שקלים מהסכום שהיה מוטל עליו על פי דין.
בנוסף על הכרעתה בעניין המזונות, השיתה השופטת נוס על האישה 500 שקלים הוצאות משפט.