הורים בבית הספר "שובו" טוענים להזנחה מתמשכת במוסד החינוך והם מביעים חשש גדול לקראת פתיחת שנת הלימודים. "הילדים שלנו מתאפקים מלעשות את צרכיהם לאורך יום שלם", הם אומרים.
3 צפייה בגלריה
השירותים בבית הספר שובו
השירותים בבית הספר שובו
השירותים בבית הספר שובו
(צילום: באדיבות ההורים)
ההורים טוענים כי מזה מספר שנים שרמת התחזוקה בבית הספר, שנמצא בפינת הרחובות עין גנים ופוחס, נמוכה מאוד והתנאים בו לא מאפשרים לימודים באופן ראוי. כך למשל הם טוענים למצב תברואתי ירוד בשירותים, שגורם לילדים להתאפק במשך יום שלם, ברזיות לא תקינות ברחבי בית הספר כשחלקן עם חלודה, קירות מתפוררים, כיתות ללא מיזוג או מערכת מיזוג מיושנת, מחסור בהצללה ועוד.
יש לציין כי מדובר במסגרת חינוך פרטית, וכתוצאה מכך ההורים מוצאים עצמם נופלים בין הכסאות.

3 צפייה בגלריה
הברזיות בבית הספר שובו
הברזיות בבית הספר שובו
הברזיות בבית הספר שובו
(צילום: באדיבות ההורים)

בנובמבר 2021 דיווחנו על תלונות הורים באותו מוסד חינוך שילדיהם חוזרים עם עקיצות רבות כתוצאה מלמידה בקראוונים ישנים ומוזנחים, וכעת לפי ההורים המצב לא השתנה במקום יתר על המידה.
"לצערי אנחנו נלחמים כבר מספר שנים כדי שבית הספר יקבל תקציב לשיפוץ המקום אבל ללא הצלחה" ,אומרת אחת האמהות. "מדובר בבית ספר דתי ששייך לחינוך העצמאי אבל עדיין נמצא בבעלות העירייה שחייבת לתקצב אותו ולהשקיע בו. לצערי הוא מוזנח מאוד ומהווה מפגע בטיחותי לילדנו".

קראו גם:

אם אחרת מוסיפה: "בכל שנה עושים תיקונים קוסמטיים בלבד אבל השירותים במצב קטסטרופלי, הקולרים חלודים, המזגנים ישנים, הכיתות קטנות וצפופות וגם אין מספיק צל בחצר. התחושות שלנו קשות מאוד. כל שנה בעירייה מבטיחים לנו הבטחות אבל לא קורה כלום. בזמן שגרינברג מפרסם בכל כמה ימים שיפוצים שמבוצעים בבתי ספר ברחבי העיר, אנחנו פשוט מוזנחים".

3 צפייה בגלריה
השירותים בבית הספר שובו
השירותים בבית הספר שובו
השירותים בבית הספר שובו
(צילום: באדיבות ההורים)

תגובות


מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פ"ת משקיעה מידי שנה כמליארד שקל שמופנים לטובת פרוייקטים במוסדות החינוך בתחומים שונים. המוסד המדובר פועל במסגרת חינוך פרטית ועל כן העירייה לא יכולה להשקיע בו ישירות אלא רק דרך תקציב התמיכות אשר גדל בהיקף משמעותי בשנים האחרונות.
"מסגרות שובו משוייכות למוכר שאינו רישמי ובשל כך העירייה מקצה עבורם תקציב תמיכות של למעלה מ-2 מיליון שקלים (בהתאם לקריטריונים) לטובת, בין היתר, עבודות תחזוקה שוטפות ועבודות שדרוג. בישיבת המועצה הקרובה תעלה לאישור פעימה נוספת של תקציב התמיכות במסגרות שובו, על סך למעלה מחצי מיליון ש"ח לטובת שיפוצי קיץ. העירייה תוודא מול הנהלת המוסד שהתקציב שיתקבל יופנה לטובת העבודות הנדרשות".
מרשת שובו נמסר בתגובה: "הרשת ועיריית פתח תקוה מבצעות שיפוצי קיץ בביה"ס היסודי כשלאחרונה מנכ"ל הרשת היה בסיור וקיים פגישות עבודה עם הנהלת המקום והקבלנים בשטח. העבודות יכללו את מתחמי השירותים וטיפול/או החלפת המיזוג בכיתות, טיפול בשקתות המים, וכן טיפול בנושאי בטיחות ותברואה.
"הנהלת הרשת ועיריית פתח תקוה והעומד בראשה רואים עין בעין חובה וזכות להעניק את המיטב בכל התחומים. שובו פתח תקוה זוכה בכל שנה במקומות הראשונים בארץ בזכאות לבגרות, מקום שני בבגרות באנגלית ומקום ראשון בארץ באזרחות. זה לא מובן מאליו ולא קורה מאליו. הרשת והעירייה משקיעים תקציבי עתק, ובעזרת השם נזכה בקרוב למבנים מפוארים כיאה למוסד המביא כבוד וגאווה פעם אחר פעם לעיר הנפלאה ולתושביה".