אירוע הדקירה במוסך ברחוב בר כוכבא: מעצרו של החשוד במעשה, עובד המקום בן 35, הוארך עד יום חמישי. בעוד המשטרה טוענת כי מדובר באירוע על רקע לאומני, בא כוחו של החשוד טוען כי הסיבה היא היחס שקיבל מהנדקר ואביו כשהוא אף ניסה לסייע לו לאחר המעשה. בינתיים, תיעוד המעצר הדרמטי על ידי המשטרה מופץ ברחבי הרשת. צפו:



בסרטון שמופץ ביממה האחרונה ברשת החברתית, נראה החשוד עומד מחוץ למוסך, מרים את ידיו מספר פעמים וקורא "אללה הוא אכבר" אל מול קריאת השוטרים כי יירד על ברכיו. משלא נענה להם, ירה בו אחד השוטרים באמצעות אקדח טייזר כדי לעצרו.
כזכור, האירוע התרחש ביום חמישי האחרון בשעה 10:43, אז התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון, על פצוע ברחוב בר כוכבא בפתח תקוה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים בילינסון גבר כבן 30 במצב קשה, עם פציעה חודרת.

1 צפייה בגלריה
לכידת הדוקר הירדני
לכידת הדוקר הירדני
לכידת הדוקר הירדני
(צילום: מתוך הסרטון, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

בהמשך, עצרה המשטרה את החשוד במעורבות – עובד המוסך, תושב השטחים, ככל הנראה בעל אזרחות ירדנית ואישורי עבודה, לצד סריקות ואיסוף ממצאים בזירת האירוע, לבחינת הרקע והנסיבות, כשנבדק אף חשד לפיגוע על רקע לאומני.
ביום שישי הובא החשוד לדיון להארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקוה שם טען נציג המשטרה כי הרקע לאירוע הוא לאומני. מנגד, אמר עורך דינו של החשוד כי זה טען בפניו שביצע את המעשה מאחר והפצוע ואביו "רדו בו, התנהגו איתו לא יפה... הוא רצה לעזוב את העבודה כמה פעמים ולא נתנו לו".

קראו גם:

כמו כן טען החשוד בפני המשטרה במהלך החקירה כי הוא מטופל בכדורים, אך שני מוסדות אליהם הובא לצורך בדיקה סירבו לקבלו מאחר ואינו אזרח ישראל. עורך דינו של החשוד ציין כי הוא סיפר לו שאושפז בבתי חולים פסיכיאטריים בירדן ונוטל תרופות פסיכיאטריות באופן קבוע. עורך הדין אף טען כי החשוד סייע לנדקר כשהרים את רגליו לאחר האירוע והגיש לו מים.
תחילה ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד ב-13 ימים. שופטת בית המשפט ציינה כי "קיימת תשתית ראייתית הקושרת את החשוד לעבירות המיוחסות לו", וכן כי העבירות המיוחסות לו מקימות עילת מעצר מובהקת מסוג מסוכנות ואף כי קיים חשש לשיבוש הליכי חקירה.
בהמשך ציינה כי היא נעתרת לבקשת המשטרה "אם כי באופן חלקי וזאת על מנת לאפשר ביקורת שיפוטית על התקדמות החקירה והתפתחותה", ובסופו של דבר הורתה על הארכת מעצרו עד יום חמישי ה-17 לחודש. במקביל הורתה השופטת על הבאתו של החשוד לבדיקה פסיכיאטרית כדי לבחון את כשירותו למעצר.