בעיריית פתח תקוה הפיצו בימים האחרונים בקרב התושבים סקר "עמדות, צרכים ורצונות לגבי התחדשות עירונית".
2 צפייה בגלריה
אורי אהד, רמי גרינברג
אורי אהד, רמי גרינברג
אורי אהד, רמי גרינברג
(צילומים: ריאן)
חבר האופוזיציה וראש העירייה לשעבר, אורי אהד, טוען כי מדובר לכאורה בשימוש בכספי ציבור לטובת מערכת הבחירות של גרינברג באופן מנוגד לחוק.
לדברי אהד, לפי חוזר מנכ"ל של משרד הפנים לקראת מערכת הבחירות המקומיות, "עריכת סקרים על-ידי רשות מקומית עלולה לעלות כדי עבירה פלילית של שימוש בכספי הרשות בקשר עם תעמולת בחירות...חל איסור גורף על עריכת סקרים על-ידי רשות מקומית במהלך התקופה של שישה חודשים שלפני הבחירות".
כאמור, הסקר שפורסם לאחרונה מטעם העירייה, הופץ פחות מחצי שנה לפני הבחירות, ובו נכתב לתושבים: "חשוב לנו לשמוע את דעתכם, בכדי לתכנן את המתחם בצורה הכי טובה עבורכם. תשובותיכם יסייעו לנו להכין תכנית שמטרתה לחדש ולשפר את המגורים, התשתיות, מרחב הרחוב, הגינות הציבוריות והשטחים הירוקים במתחם".

קראו גם:

הפצת הסקר הרתיחה את חברי האופוזיציה בעירייה. יו"ר סיעת הביצועיסטים, אורי אהד, טוען: "השימוש המבוצע בכספי התושבים להפקת נתונים וחומרים לשימוש מערכת הבחירות של ראש העירייה אינו חוקי וקיים חשש אף לביצוע עבירות על חוקי מימון הבחירות. אני מודה כי צפצוף בוטה שכזה ועבירה חמורה על הוראות החוק הברורות לא ראיתי זה זמן רב.
"ההליך הדמוקרטי אוסר על שימוש שכזה בכספי הציבור ויוצר אפליה חמורה ופגיעה מהותית בשיוויון ההזדמנויות אותו קובע החוק ופגיעה בהליך הבחירות הדמוקרטי. לא יעלה על הדעת כי כספי הארנונה של תושבי פתח תקוה 'יוסבו' לטובת מימון קמפיין הבחירות של ראש העירייה".
אהד אף פנה ליועמ"שית של העירייה, עו"ד שרית גרינבאום, ולראש העירייה רמי גרינברג בדרישה לגנוז את הסקר ולא להעביר את תוצאותיו.

2 צפייה בגלריה
הסקר שעורר מחלוקת
הסקר שעורר מחלוקת
הסקר שעורר מחלוקת
(צילום מסך)

בדוברות העירייה מסרו בתגובה: "מדובר בסקר שנעשה ע"י הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, לטובת בדיקת עמדות פרטניות לגבי תכנית מטרו מרכז העיר המקודמת בימים אלו על ידי הרשות הממשלתית ובשיתוף עיריית פתח תקווה. היועצים החברתיים נדרשים להגיש מסמך של סקר חברתי כחלק מדרישות מסמכי התוכנית, לפיכך עליהם לערוך סקרים מעין אלו ואף לפי ההנחיות הם נדרשים לעמוד ברף מסויים של תושבים שהשיבו לסקר.
"בשל העובדה כי הרף לא הושג עד כה, הסקר המדובר, שהופץ מס' פעמים בעבר, הופץ לאחרונה שוב. על כל פנים, הרשות הממשלתית באמצעות מינהלת כרמים תפעל בנושא זה על פי הנחית הייעוץ המשפטי, כאשר ברור כי הסקר לא בודק שביעות רצון בנושאים פוליטיים וכד'".