לפעמים, בין העולם התחתון לבין עולם החוק והסדר (זה שאחראי להצר את צעדיו) נוצרים חיבורים שקשה להעלות על הדעת. כזה הוא הסיפור שמסעיר כעת את כל הנוגעים בדבר, ונוגע למערכת יחסים בין אחד הצעירים שנחשבים "כוכבים עולים" בעולם הפשע, לבין בתו של קצין משטרה בכיר בדימוס.

4 צפייה בגלריה
שלו סעדה
שלו סעדה
שלו סעדה
(צילום: מהפייסבוק)

למערכת היחסים הזו יש השלכות, הרבה מעבר לתחום הרומנטי, כפי שמוכיח הסיפור הזה שאנחנו חושפים לראשונה. קודם כל, תכירו את שני גיבורי הרומן הזה - היא, בת 20, בתו של חוקר יחידת להב 433 במשטרה ואיש ימ"ר לשעבר. הוא - שלו סעדה, בן 23– להלן, "הנסיך" של העולם התחתון בישראל, ובנו החורג של הארכי-עבריין יצחק אברג'יל.
רצוי להדגיש - אביה של חברתו החדשה של "נסיך הפשע" איננו סתם קצין משטרה לשעבר. מדובר במי שבמשך 4 שנים היה חוקר בכיר בתחום ההונאה ביחידת להב 433 היוקרתית, ושימש אף כאחד מחוקריו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בנוסף לעוד שלל תפקידים בכירים.
סעדה נמצא כעת בכלא, לאחר שהואשם בניסיון לחסל את "מלך ההימורים של נתניה", ראובן עטיה. תזכורת: מהחקירה עלה כי סעדה ירה בעטיה, עבריין הימורים מוכר מנתניה, רק כי ירום, אחיו של סעדה, סיפר לו שעטיה חייב לו 30 אלף שקלים.

4 צפייה בגלריה
ראובן עטיה
ראובן עטיה
ראובן עטיה
(צילום: מהאינסטגרם)

האירוע התרחש בפברואר במסעדת 'פרדי בוריקה' שבשכונת סלע בנתניה, עיר מגוריהם של עטיה הירוי ושל סעדה היורה. סעדה וחבר זוהו על ידי שוטר כמה דקות קודם הירי מגיעים לאזור, ומספר דקות לאחר מכן נמלטים מהמקום כשסעדה בורח עם יד אחת בכיס.
מכתב האישום שנולד לאחר חקירת הארוע עלה כי סעדה וחברו שמואשם איתו, ציון אלמו, נכנסו למזנון האוכל, דקרו את עטיה, סעדה ירה בו כדור אחד ברגל - ואז הפסיק מסיבה עלומה. החקירה לא הצליחה לפצח האם היה מדובר בתקלה באקדח, או בהחלטה מודעת של סעדה לעצור.
איך מתקשר הסיפור הזה לרומן של סעדה ובתו של קצין המשטרה בדימוס? כעת מסתבר כי האב, אותו קצין משטרה לשעבר, ובתו האחרת, שהיא אשת נדל"ן וגם עו"ד בהכשרתה (שעשתה התמחות כתובעת פלילית בפרקליטות) - הציעו את עצמם כמפקחים וערבים להיותו של סעדה במקום מעצר בכלא, במעצר מלא בביתו של קצין המשטרה הבכיר לשעבר - אך בקשתם נדחתה.

קראו גם:

אותו בית של קצין המשטרה לשעבר, שהיה אמור לארח ולפרוס את חסותו על סעדה בתקופה בה הוא מנהל את משפטו, הוא בית ממוגן ומגודר עם מצלמות אבטחה, בישוב סגור עם שוער ורחפן בשעות הלילה. "אי אפשר לבוא ולומר שהעולם הפלילי זר להם", טענו בשמם עורכי הדין, אך זה לא עזר להם.

4 צפייה בגלריה
העבריין יצחק אברג'יל
העבריין יצחק אברג'יל
העבריין יצחק אברג'יל
(צילום: יריב כץ)

חוות הדעת המקצועיות קבעו כי סעדה נוקט בגישה מגמתית ומניפולטיבית, ומתקשה להתבונן בבעייתיות בהתנהגותו. זאת בדומה לאביו, העבריין יצחק אברג'יל, שהתראיין בזמנו בתוכנית האירוח של העיתונאי דן שילון ואמר שהוא פורש מעולם הפשע - מה שנחשף מיד לאחר מכן כמניפולציה שקרית. חוות הדעת שהוגשו על סעדה התייחסו גם לאברג'יל, אביו הביולוגי.
בית המשפט קבע בהחלטתו: "לא ניתן לסמוך על סעדה, וזהו תנאי סף לבחינת שחרורו ממעצר... מעשיו של סעדה קשים וחמורים, המסוכנות שלו היא בעצימות גבוהה ושירות המבחן לא בא בהמלצה לשחררו". בית המשפט אף ציטט את דבריו החד משמעיים של בית המשפט העליון על סעדה: "העבירה עצמה מעידה על מי שהוא ללא ספק חסר עכבות ואלים ביותר", כך נאמר ביחס לסעדה, שעירער לעליון על ההחלטה להשאירו במעצר בכלא.
מדוע הציעו עצמם אותם קצין משטרה ובתו במטרה לסייע לסעדה ולאפשר לו מעצר בית? יש לציין כי להוציא אירוע הירי בנתניה, סעדה הוא ללא עבר פלילי משמעותי מאז שחרורו מהצבא, וייתכן שהעובדה הזו שכנעה את מקורביו בעולם ה"חוקי" בדבר טוהר כוונותיו. עכשיו נותר רק לראות האם הוא למעשה קרוב יותר לצד הלא חוקי, כפי שמכיר אותו אביו העבריין יצחק אברג'יל, או לצד הנורמטיבי, שבני משפחת חברתו מכירים.