משוועים לעזרה: בני משפחתו של אמיל אלופר, הילד בן ה-12 שנפטר לאחר שנפצע אנושות בשריפת הדירה ברחוב שאול המלך לפני כשבועיים, מתגייסים למען אביו שנותר חסר כל. בני המשפחה טוענים כי נותרו חסרי אונים לאחר שגם הסיוע מהעירייה שהובטח להם לא מגיע לכאורה בשלב זה.
"אני מבקש בכל לשון של בקשה מכולם- אל תכניסו את האופניים והקורקינטים הביתה. אל תגידו לי זה לא יקרה", אומר האב השכול ל"מיינט פתח תקוה".
3 צפייה בגלריה
אוהל האבלים. אמיל אלופר ז"ל
אוהל האבלים. אמיל אלופר ז"ל
אוהל האבלים. אמיל אלופר ז"ל
(צילום: מתן דויטש, באדיבות המשפחה)
כזכור, לפני כשבועיים, בלילה שבין רביעי לחמישי, הוזעקו כוחות הכיבוי והחירום בפתח תקוה לשריפה שפרצה בדירה ברחוב שאול המלך בעיר. אמיל שנלכד בין הלהבות חולץ במצב אנוש עם כוויות מרובות ולאחר ששאף עשן. הרופאים בבית החולים שניידר נלחמו על חייו, אך כעבור יומיים נאלצו לקבוע את מותו.
קראו גם:
בדירה שעלתה באש התגורר אביו של אמיל, לו נותרו חמישה ילדים נוספים שאינם גרים אתו בדרך קבע וכעת נותר לבדו, חסר כל, כשבני משפחתו מנסים לסייע לו במציאת קורת גג לפני הכל. "מאחר שהשבעה נדחתה לאחר החג, הוא צפוי לקום ממנה ביום שלישי, אז כרגע הוא באוהל האבלים, אבל לאחריה אין לו כרגע לאן ללכת", אומרת רויטל, קרובת המשפחה.
"לא פשוט לאבד את הבן הבכור שלך. היינו שנה לפני הבר מצווה והתלבטנו איך לחגוג לו. הוא נורא רצה לחגוג בכותל כי היה מחובר מאוד לכל העניין. אמיל היה ילד גאון. הוא פתח גם דף ביוטיוב שבו העלה סרטונים מצחיקים בתקווה שיהיה לו כסף לקנות לעצמו דברים נוספים. כרגע נשארנו בלי כלום, בלי מקרר, בלי מכונת כביסה, הכל נשרף. אני מתבייש לבקש עזרה אבל אודה לכל אחד שיוכל לתרום", אומר האב בכאב.
3 צפייה בגלריה
גדי אלופר
גדי אלופר
גדי אלופר
(צילום: מתן דויטש)
"פניתי לרמי גרינברג לאחר האסון. הוא הבטיח שיגיע במהלך השבעה כדי לדבר איתנו ולראות גם כיצד ניתן לעזור, אך הוא לא הגיע ולא עונה לטלפונים. כרגע אין לנו תאריך לתחילת השיפוצים של הדירה ואנחנו לא יודעים מה קורה. בעמידר ביקשו שנמצא דירה בשכירות לחודש, אבל זה לא ריאלי, כך שכרגע אנחנו באוויר ושום דבר לא קורה".
כיצד אביו מתמודד עם המצב?
"הוא בחרדות נוראיות באופן הגיוני. קשה לו גם לחזור לבית. הוא מתעורר בלילות בצעקות ושומע את קולותיו האחרונים של אמיל שקרא לו 'אבא!'. הוא במצב ממש לא טוב. מי שלא נוכח באוהל האבלים לא מצליח להבין את מצבו. מדובר באדם שבר כלי, יושב לבד. לפעמים שניים מהילדים מגיעים אליו מהפנימייה בה הם נמצאים, והם נרדמים איתו שם".
3 צפייה בגלריה
הבוקר שלאחר השריפה
הבוקר שלאחר השריפה
הבוקר שלאחר השריפה
(צילום: מתן דויטש)
איך מתמודדים בתקופה הזו אחרי שמאבדים את הכל?
"השגנו תרומות לשבעה מאנשים שתרמו קצת אוכל, אבל זה היה רק לשבוע הזה. ברגע שהשבעה תיגמר הוא ימצא את עצמו לבד, ואף אחד לא יעטוף אותו. המשפחה המורחבת מנסה לעזור כמה שניתן, אבל לומר לך שיש לי יכולות? לא. אני כל היום עסוקה בניסיונות לגייס כספים עבורו. הוא צריך ריהוט, הוא צריך בגדים, הכל בעצם. אני אם לילדים בעצמי ונותרתי ללא כוחות".
עד כמה אתם חוששים לגורלו?
"אנחנו מפחדים מהיום שאחרי השבעה, מבועתים מהיום הזה. כולם יחזרו לשגרה ויישאר בן אדם שבר כלי לבד. אני חוששת מאוד. אני לא יודעת כמה צריך כדי לשקם בית וחיים של בן אדם, כך שכל סכום יעזור. אנחנו גם לא מחפשים ריהוט חדש, אפילו יד שנייה. אבל ההתחלה צריכה להיות קורת גג, קודם כל".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "עם קבלת העדכון בדבר האירוע יצא ראש העירייה, רמי גרינברג, לשטח ונכח בו לאורך הלילה יחד עם צוותי החירום על מנת לוודא כי המשפחות מקבלות את כל השירותים הנדרשים ואת מיטב הטיפול. ניתן סיוע בפינוי הדיירים ומציאת מקום חלופי עבור שתי המשפחות שדירותיהן נפגעו בשריפה, והעירייה מסייעת מול חברת עמידר בשיקום הדירות שניזוקו ומול חברת החשמל.
בימים אלה גדי לאופר מחפש דירה זמנית ואנו בקשר עם עמידר למציאת דירה חליפית עבורו. אנו בקשר גם עם הילדים ומסייעים למשפחה ככל הניתן, לרבות מתן ציוד ותרומות, וצוות אגף הרווחה מסייע בכל הנדרש. לציין כי ראש העיר ימשיך ללוות את המשפחות והוא זמין ונגיש לכל התושבים ובוודאי לבני משפחת לאופר".
מחברת עמידר נמסר בתגובה: "אנו מביעים צער רב על האסון שפקד את המשפחה ועל האובדן הכבד ושולחים תנחומנו. מחר (ג') נחל בעבודות לשיקום הדירה, ואנו עושים כל מאמץ להשלימן בהקדם האפשרי, כדי שהמשפחה תוכל לשוב לביתה בקרוב. למשפחה הוצע היום דיור חלופי בדמות מלונית, בה ישהו במהלך העבודות. אנו עומדים בקשר עימם וקשובים לכל צורכיהם".
לסיוע למשפחה ניתן לפנות לרויטל בנייד 054-2499333
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה