חודשים לאחר שנכנס לכלא במטרה לרצות את עונש השנתיים מאסר שהוטלו עליו במסגרת תיק של עוקץ סייבר רחב היקף שביצע, מאויים עבריין הסייבר מפתח תקוה מצידם של אסירים אחרים בכלא שחשפו את זהותו האמיתית. זאת לאחר ששינה את שם משפחתו, בניסיון שלא להיחשף.
אסיר הסייבר הצליח לעקוץ אנשים תמימים, מהם גנב מטבעות וירטואליים מסוג ביטקוין בעיקר, ובסך הכל הצליח לבצע הונאה בסך כולל של 10 מיליון דולר. הוא נתפס, הודה והורשע.
1 צפייה בגלריה
אסיר כלא
אסיר כלא
אסירים בכלא מבקשים שיגנוב עבורם
(צילום המחשה: shutterstock)
לפני מספר חודשים הוא החל לרצות את עונש מאסר השנתיים שהוטלו עליו במסגרת הסדר טיעון במסגרתו הוא החזיר את מלוא הכספים שהוא גנב מאנשים ברחבי העולם, ולאחר שרשות המיסים קבעה לו החזר של למעלה מ-19 מיליון שקל על הכספים שהצליחו למצוא, והוא אף נקנס בסכום של חצי מיליון שקל.
בטרם נכנס לכלא שינה האיש את שם משפחתו על מנת שאסירים אחרים בכלא "שיגגלו" את שמו, לא יוכלו לחשוף את הסיבה העיקרית שבגללה הוא כלוא, בכדי שלא ינסו לסחוט אותו – אך זה לא עזר.
קראו גם:
זמן קצר מאוד לאחר שהחל "לשבת", חשפו האסירים את סיבת היותו כלוא, והחלו לסחוט אותו באיומים שיעביר לרשותם כספים ו/או יעשה גם בשבילם את "הקסם" באמצעותו הוא הצליח לשלשל לכיסו מיליוני דולרים.
"גורמי המודיעין של הכלא נקטו באמצעי זהירות", הסבירה עורכת הדין שלו. "אך ניכר כי הבעיה טרם באה על פתרונה, ומחייבת העברתו לכלא אחר, לא רק לצורכי טיפול, אלא גם לצורכי הגנה. עצם היוודע פרטי התיק לאסירים אחרים, הוא חשוף לסכנות עליהם התרענו מראש".
ממהלך האירועים עולה כי במהלך שהותו בכלא, הבחור נקלע למספר סיטואציות קשות עם גורמים עבריינים שניסו להרע לו.
לאחר שהוא הלך ודיווח על המקרים השונים, קצין המודיעין הציע לו להגיש תלונה והעביר אותו אגף, אך זה לא עזר.
לדברי האסיר, גם באגף החדש הוא חשוף לסיכונים, משום שמדובר באותו הכלא, ולדבריו, השארתו בכלא זה מעמידו אותו בסכנה של ממש.
בשלב זה האסיר עדיין נמצא באותו המקום וחושש לחייו ולחיי בני משפחתו. הוא מחכה לחסדי השב"ס, שיקבלו את בקשתו להעברתו לכלא פחות מסוכן וכזה שבו זהותו האמיתית עדיין לא נחשפה.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה