הוועדה המקומית פתח תקוה המליצה להפקיד את התכנית המפורטת להתחדשות עירונית בשכונת יוספטל אשר מומנה ע"י הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.
1 צפייה בגלריה
רחוב וייסבורג שכונת יוספטל פתח תקוה
רחוב וייסבורג שכונת יוספטל פתח תקוה
רחוב וייסבורג שכונת יוספטל פתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
התכנית המפורטת להתחדשות עירונית בשכונת יוספטל הממוקמת במזרח העיר פתח תקוה, אושרה על-ידי הועדה המקומית בעיר. התכנית מקודמת על-ידי עיריית פ"ת, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ומינהלת ההתחדשות העירונית "כרמים" - מזה שנתיים, והושקעו בה כ-5 מיליון שקלים.
בתכנית המשתרעת על שטח של 335 דונם, קיימות כיום 1,380 יחידות דיור, במבני שיכונים וכן במבנים צמודי קרקע. 980 מתוך יחידות הדיור הקיימות מיועדות להתחדשות עירונית אשר במסגרתה מבני השיכון יוחלפו בבניינים חדישים עם תוספת קומות. סך יחידות הדיור לאחר ההתחדשות יעמדו על כ-4,400.
כחלק מהפיתוח האזורי תהפוך השכונה משכונה צדדית למרכזית ומשמעותית במרקם העירוני. כמו כן התכנית המוצעת עתידה להגדיל את שטחי המסחר משמעותית; 16,000 מ"ר מן השטח ייועד למסחר, ו- 12,000 מ"ר לתעסוקה, בעיקר לאורך רחוב וייסבורג העתיד להפוך לרחוב עירוני-מסחרי משמעותי, שיקשר את מזרח העיר למרכז העיר. בנוסף, התכנית מגדילה באופן משמעותי את שטחי הציבור הבנויים והפתוחים בשכונה, ומציעה כ-52 דונם של שטחי ציבור בנויים וכ-57 דונם של שטחים פתוחים, לרבות פארק שילווה את נחל מזור. התכנית אף תאפשר הקמת מגוון שטחי ציבור, ובתוכם בתי ספר, גני ילדים ומעונות יום, מועדוני נוער וקשישים ומרכז תרבות.
קראו גם:
מבחינה תנועתית, התכנית מסדירה את החיבורים אל תכנית סירקין העתידית ומציעה רשת אופניים המתחברת לצירים העירוניים והבינעירוניים. התכנית נותנת דגש בהגדלת הקישוריות לתחבורה ציבורית, לרבות תחנות אוטובוסים חדשות ברחובות הפנימיים וצירי תחבורה ציבורית חדשים. כדי לתת מענה לצורך במבני חינוך בשכונה, התכנית מציעה תוספת שטחי ציבור גדולים ועצמאיים בצפון השכונה ובדרומה.
כמו כן מתוכנן אשכול מבני חינוך וקהילה בחלק הצפון מזרחי של השכונה. יושם דגש במבנים אלו על החיבור לפארק הסמוך, בהיבט האדריכלי והתכנוני. באזור זה ימוקם גם מועדון הנוער ואשכול של גני ילדים ומעונות היום. בנוסף, תתאפשר הקמת שטחי ספורט ונופש הכוללים בריכות שחייה וקאנטרי לרווחת התושבים.
רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקוה " אנחנו עושים צדק היסטורי עם תושבי שכונת יוספטל! אישור הועדה המקומית הינו צעד משמעותי בדרך להתחדשות המיוחלת - לה התושבים מצפים שנים רבות. בשורה זו מתאפשרת לאור האצת מלאכת התיכנון, העבודה האינטנסיבית של המינהלת להתחדשות עירונית "כרמים" - אותה הקמתי עם כניסתי לתפקיד, ובהמשך לשיתוף הפעולה עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. בתכנית הושקעו כ- 5 מיליון שקלים ובמסגרתה יוחלפו מבני השיכון הישנים והרעועים במבנים חדישים תוך שימת דגש לפתרונות התנועתיים ולפיתוח התשתיות באזור. התכנית מגדירה פיתוח נרחב של מרחבים ירוקים ופארקים בשכונה וכן מגדילה באופן משמעותי את היקף מבני הציבור והחינוך, ושטחי המסחר. 
ההתחדשות העירונית בשכונת יוספטל מחוייבת מכורח המציאות ותאפשר איכות חיים מיטבית עבור תושבי השכונה." אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "פתח תקווה נמצאת בתאוצת התחדשות עירונית, המגיעה לשכונת יוספטל שדייריה ציפו לכך שנים רבות.
התכנית המרשימה מציעה פתרון למחסור בשטחי המסחר והציבור, ובטוחני שהדבר ישדרג את סביבת מגורי תושבי יוספטל ותושבי השכונות הסמוכות. זוהי אחת מתכניות הדגל להתחדשות עירונית שמקודמות היום על-ידי הרשות הממשלתית במסלול ישיר לתכנון מפורט של שכונה שלמה.
אנו מברכים על התקדמות התכנית, ועל שיתוף הפעולה של העירייה עמנו ועם המינהלת הפועלת תחתינו. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תמשיך להשקיע בתכנון העיר פתח תקווה, ולאפשר לתושבים סביבת מגורים נעימה ובטוחה יותר". נעם סלע, מנהל המנהלת להתחדשות עירונית "כרמים" "צעד ענק להתחדשות העירונית בפתח תקוה.
האישור והמלצה  של הועדה המקומית היא בשורה של ממש לתושבי שכנת יוספטל בפרט ולעיר פ"ת בכלל. שכונת יוספטל הינה פרויקט דגל בעבודתה של מנהלת כרמים, החל משלב התכנון דרך המפגש ושיתוף הציבור עם הדיירים. השכונה הזו זקוקה להתחדשות עירונית והיום עשינו צעד גדול בדרך להגשמת החלום והפיכתה של יוספטל לשכונה מתחדשת ואיכותית.