מועדון הכדורסל סטלמך פתח תקוה הגיש לאחרונה לבית המשפט המחוזי מרכז עתירה נגד עיריית פתח תקוה בטענה ל"אפליה פסולה ואסורה", במסגרתה היא אינה מקצה אולם תקני למחלקת הנוער. התוצאה: סגירת בית הספר לכדורסל של המועדון שמנה עשרות ילדים ונערים.
1 צפייה בגלריה
אימון קבוצת נערים במגרש הפתוח שבבית הספר עוזי חיטמן
אימון קבוצת נערים במגרש הפתוח שבבית הספר עוזי חיטמן
אימון קבוצת נערים במגרש הפתוח שבבית הספר עוזי חיטמן
(צילום: רז אלבז)
מועדון הכדורסל הוקם ב 2015 על ידי מספר חברים ילידי העיר, אך עבר גלגולים שונים ובעונת המשחקים שעברה נרשמה הקבוצה הבוגרת למשחקי ליגה ב' (הליגה החמישית בטיבה). בתום עונה מוצלחת במיוחד חגגה הקבוצה העפלה לליגה א' ,כשבנוסף זכתה בגביע הליגה. במקביל, עמלו קברניטי המועדון על הקמת בית ספר לכדורסל כדי לתת מסגרת חברתית וספורטיבית לילדים ונערים בעיר, אלא שבניגוד לקבוצת הבוגרים שמשחקת באולם שבבית הספר עוזי חיטמן, לשחקנים הצעירים לא נמצא אולם עירוני תקני והם נאלצו להתאמן במגרשים פתוחים כשאת משחקי הליגה אירחו בערים שכנות.
כבר לפני מספר חודשים דיווחנו ב'מיינט פתח תקוה' על זעמם הגדול של חברי הנהלת המועדון בנושא כלפי העירייה ולאחרונה כאמור, הם הגבירו את מאבקם והגישו עתירה בעניין לבית המשפט המחוזי בה הם טוענים לאפליה חמורה.
לדברי המועדון, המיוצג על ידי עו"ד ליאור שמעוני: "בעיר פתח תקוה פועלות זה שנים שלוש קבוצות כדורסל המשויכות לשלושה מועדוני ספורט ותיקים – הפועל, מכבי ואליצור. מועדונים אלה...נהנים מהעדפה אוטומטית על ידי משיבה 1 (העירייה) בהקצאת ימים ושעות אימון במתקני הספורט העירוניים.. ובהיתר להפעלת בית ספר לכדורסל ברחבי העיר, בניגוד לעותרת, לה אין המשיבה 1 מתירה להפעיל בית ספר לכדורסל בעיר פתח תקוה".

קראו גם:

במועדון טוענים כי בחודשים האחרונים נערכו שיחות רבות בינם לבין נציגי העירייה בעניין, בניסיון לקבל הקצאה לאולם ספורט בתשלום עבור הקבוצות הצעירות אך בעירייה לא השיבו בגלל גורם נוסף שיתכן ויקבל היתר להפעיל בית ספר לכדורסל בעיר, ובנוסף מאחר והמועדון לא עומד בקריטריונים הנדרשים, על אף שאינו יודע מהם.
בשל העיכוב במתן התשובה, נאלצו בסטלמך לסגור את בית הספר לכדורסל שמנה קרוב ל40 ילדים ובני נוער, ואלו נאלצו למצוא מסגרת ספורטיבית אחרת.
מדוברות העירייה נמסר: "כפי שהוזכר בעבר, עיריית פתח תקוה איפשרה למועדון להפעיל את קבוצת הבוגרים מתוך האולמות שנמצאים תחת אחריות הרשות. במקביל, ללא התייעצות עם הרשות וללא בדיקת היתכנות, הקבוצה החלה בפעילות בישוב סביון מתוך מטרה להעתיק את הפעילות לפתח תקוה. המהלך נעשה כאמור ללא בדיקה אם הדבר יכול להתאפשר מבחינה לוגיסטית, מקצועית וטכנית בפתח תקוה. מגבלות אלו הוסברו למנהלי המועדון בטרם ביקשו להכניס את הקבוצה לפתח תקוה.
"לצד זאת, הובהר כי במידה והפעילות תהיה במסגרת חוגית (עממית) ולא תחרותית (הדורשת הערכות ייעודית ומיוחדת), יהיה ניתן לקיים זאת. יש להבין כי אולמות קטנים לא מותאמים לפעילות תחרותית ועל כן הוצע למועדון מתווה לפתיחת מסגרות מתאימות. הדבר היה נתון להחלטת המועדון.