כועסים: מועדון הכדורסל "סטלמך" פתח תקוה זועם על העירייה. הסיבה לדברי קברניטי המועדון: אי הקצאת אולם בעיר לטובת מחלקת הנוער שנאלצת לארח משחקים בערים אחרות. "אירחנו דרבי בסביון, זה אבסורד", אומר אסף לביא, מבעלי הקבוצה.
1 צפייה בגלריה
אימון קבוצת נערים במגרש הפתוח שבבית הספר עוזי חיטמן
אימון קבוצת נערים במגרש הפתוח שבבית הספר עוזי חיטמן
אימון קבוצת נערים במגרש הפתוח שבבית הספר עוזי חיטמן
(צילום: רז אלבז)
קבוצת הבוגרים של "סטלמך" פתח תקוה שהוקמה במתכונתה הנוכחית לאחר גלגולים שונים בתחילת השנה שעברה, נחלה הצלחה אדירה כשרשמה 20 ניצחונות בעונה החולפת אל מול 0 הפסדים ועלתה מליגה ב' לליגה א', כשבנוסף, זכתה בגביע הליגה.
בתחילת השנה, פתחה הנהלת המועדון גם קבוצת נוער שמעניקה מסגרת חברתית וספורטיבית לנערים בעיר. אלא שבניגוד לקבוצת הבוגרים שמשחקת באולם בית הספר עוזי חיטמן, למחלקת הנוער במועדון, שבינתיים גדלה ופתחה גם קבוצת נערים, לא נמצא על ידי העירייה אולם תקני בו יוכלו להתאמן ולארח משחקים. כפועל יוצא מכך, כ-40 שחקנים צעירים נאלצים להתאמן במגרשים פתוחים ולארח משחקים בערים שכנות.
"בשנה שעברה לא היה שום הסבר, והשנה אמרו לנו בעירייה שאין אולמות. הקבוצה אירחה משחקים בסביון בזמן שמועדונים אחרים משחקים בעיר", אומר לביא. "בשלב כלשהו אמרתי 'אני מוכן להסתפק באימונים באולם קטן של בית ספר פעמיים בשבוע, ורק שאני מארח משחק פעם בשבועיים למשך שעה וחצי בשעות הערב, תנו לי אולם תקני ואפילו את הכי פחות טוב שיש'.
קראו גם:
"פניתי לבכירים באגף הספורט, גם רמי גרינברג מכיר הכל אבל הוא נמנע מלהתערב. אומר 'בבדיקה' וכו'. הטענה שלהם שזו המדיניות של אגף הספורט אבל אין באמת קריטריונים איזו אגודה רשאית לקבל ואיזה לא, מעולם לא התקבלה שום החלטה כזו באגף".
איך מסתדרים במצב כזה?
"הילדים מתאמנים במגרשים פתוחים על אספלט מלוכלך עם חול. זה פוגע מאוד, קודם כל בתחושה. הם תוהים למה לילדים אחרים נותנים אולם ולהם לא, כשיש לדוגמא את אולם עוזי חיטמן שבו הבוגרים משחקים אבל לא נותנים להם להשתמש בו".
תאר את התחושה כתושב העיר ובעל קבוצה שמייצגת את פתח תקוה.
"התחושה היא מאכזבת מאוד, תחושה קשה של זלזול בתושבים ושל העדפת מועדונים אחרים על פני המועדון שלנו. זה לא צריך להיות ככה. אף אחד מאיתנו לא לוקח כסף הביתה, הכל בהתנדבות מלאה, בסבסוד שלנו, הוצאנו מאות אלפי שקלים בשנים האחרונות והכל כדי לתת מוצר איכותי ותחרותי".
מה אתם מתכוונים לעשות?
"אם זה לא יסתדר בשבועות הקרובים אנחנו נפנה להליכים משפטיים".
כמו בהנהלת המועדון, גם ההורים זועמים לנוכח המצב. "אחרי תקופת הקורונה, בה הבן שלי היה צמוד למסכים רוב הזמן, שמחתי מאוד שהוא רצה להירשם לסטלמך שמהווה מסגרת ספורטיבית וחברתית גם בחופש הגדול אבל פתאום גילינו שהעירייה לא תומכת בזה", אומרת אם לשחקן במחלקת הנוער של המועדון. "נוח לו בסטלמך, הוא אוהב את האנשים, וטוב לי שהוא שם, אבל העירייה לא נותנת אולם, ומי שנותן יד לזה הוא ראש העירייה. שלחתי לו הודעות והוא אומר 'אנחנו נבדוק את זה', 'זה בבדיקה' ובסוף אני מקבלת תשובה לקונית שמי שמטפל בזה זה אגף הספורט".
"לא יכול להיות שאין אולמות, לא יכול להיות שאולם יעמוד ריק ויגידו להם 'לא' ואז הילד שלי צריך להתאמן בחוץ בשמש. זה להקשות ולתת תחושה של תוותרו על זה ותלכו מפה. למה הבן שלי לא יכול להתאמן במועדון כדורסל שהוא אוהב, ליד הבית שלו במתקנים ששייכים לעירייה? אף מועדון אחר לא קנה את המתקנים של העירייה ולא יכול להיות שהם מקבלים מתקנים וסטלמך לא. חבל שראש העירייה מעלים עין. חשבתי שהוא פועל יותר למען התושבים וזה הרושם שהוא מנסה ליצור אבל נראה שבמקרה הזה הרבה פחות".
מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה איפשרה למועדון להפעיל את קבוצת הבוגרים מתוך האולמות שנמצאים תחת אחריות הרשות. במקביל, ללא התייעצות עם הרשות וללא בדיקת היתכנות, הקבוצה החלה בפעילות בישוב סביון מתוך מטרה להעתיק את הפעילות לפתח תקוה. המהלך נעשה כאמור, ללא בדיקה אם הדבר יכול להתאפשר מבחינה לוגיסטית, מקצועית וטכנית בפתח תקוה.
"מגבלות אלו הוסברו למנהלי המועדון בטרם ביקשו להכניס את הקבוצה לפתח תקוה. לצד זאת, הובהר כי במידה והפעילות תהיה במסגרת חוגית (עממית) ולא תחרותית (הדורשת הערכות ייעודית ומיוחדת), יהיה ניתן לקיים זאת. יש להבין כי אולמות קטנים לא מותאמים לפעילות תחרותית ועל כן הוצע למועדון מתווה לפתיחת מסגרות מתאימות. הדבר נתון כעת להחלטת המועדון".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה