בעקבות אזכור שמו של ראש העירייה בשלטי חוצות ופרסומים עירוניים, הגישו לאחרונה חברי האופוזיציה עתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, בה ביקשו ממנו להורות על הסרת שמו של גרינברג בטענה כי הוא עושה שימוש לא חוקי בכספי ציבור.
1 צפייה בגלריה
רמי גרינברג
רמי גרינברג
רמי גרינברג
(צילום: ריאן)
כידוע, מאז תחילת כהונתו של גרינברג כראש העירייה, נישא שמו על אינספור שלטי חוצות, והודעות שונות, כשבשנה האחרונה אף גבר הפרסום עם אזכור שמו על אוטובוס לבדיקות קורונה ומטריה שקיבלו הנבדקים.
בכתבה שפורסמה לפני מספר חודשים בנושא ב'מיינט פתח תקוה', גורמים עירוניים שונים הביעו את כעסם לנוכח אזכור שמו של גרינברג וטענו כי מדובר בניצול משאבי עירייה להאדרת שמו בניגוד לחוק. תומכיו של ראש העירייה טענו מנגד כי "מדובר ברכילות מיותרת" כלפי ראש רשות שמקדיש את כל זמנו ופועלו למען העיר, ובעירייה עצמה הסבירו כי זו אחת מהדרכים של גרינברג לשמור על קשר עם התושבים.
יו"ר האופוזיציה, אורי אהד ציין בזמנו כי בכוונתם להגיש עתירה בנושא והוסיף כי "הסיפור פה הוא מאוד פשוט - זה לא חוקי עם ארבעה סימני קריאה. על הרבה פחות מזה בתי משפט קנסו ראשי רשויות והורו להם להסיר את הפרסומים. אם ועדת הבחירות תחליט שזה לא חוקי, ולדעתי אין פה שאלה שזה מה שהיא תחליט, אנחנו מתכוונים לפנות ליחידה לחיוב אישים במשרד הפנים והוא יצטרך להחזיר את כל הכסף לעירייה".
קראו גם:
אהד ביסס את דבריו כמו גורמים עירוניים אחרים על פסיקת השופט חנן מלצר מלפני כשנה וחצי כחלק מהליך משפטי שהתנהל בנושא פרסום שמו של ראש העירייה, תומר גלאם, בשלטי חוצות. על פי מלצר, "השימוש בשמו ובדמותו של נבחר הציבור בפרסומי הרשות מותר רק במקרים בהם הפרסומים כרוכים בעלות כספית זניחה ביותר או שהם נעשים לשם מימוש מטרה טקסית וייצוגית מתוקף תפקידו כראש הרשות למשל: דברי ברכה לרגל מועדים, חגים, וחלילה בזמן משבר.
"מנגד, פרסום על גבי מודעות מודפסות ותשדירים בתשלום הממומנים מכספי ציבור המפארים או מתארים מיזם, הישג, תכנית ביצוע (שבוצעה או כזו שמתוכננת) של הרשות המקומית – אסור שיכרכו או יציינו, ככלל, את שמו ודמותו של ראש הרשות או כל גורם פוליטי אחר עם אותם הישגים, בכל תקופה שהיא, קל וחומר בתקופת בחירות".
כעת כאמור, עמד אהד במילתו ויחד עם שאר חברי האופוזיציה הם הגישו בימים האחרונים עתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, בו ביקשו כי יורה על הסרת שמו של גרינברג מפרסומים עירוניים שונים. בין היתר מדובר על שלטי חוצות, שלטים בחניות ציבוריות שהוכשרו על ידי העירייה, שלטים המודיעים על ביצוע עבודות פיתוח ותשתית, הודעות קוליות במרכזיות של מוקדים עירוניים ועוד.
"פרסומים אסורים אלו בוצעו על ידי המשיב, תוך ניצול תפקידו כראש עיריית פתח תקוה והמרות אותה מטיל הוא על הכפופים לו בעיריית פתח תקוה ובגופי הסמך השונים, מתקציביהם מומנו, בניגוד לחוק הפרסומים האסורים", כתבו חברי האופוזיציה. "בנוסף כבוד יו"ר הועדה הנכבד, כבוד השופט פוגלמן, לאסור מכאן ולהבא על הכללת שמו ותוארו של המשיב בכלל הפרסומים האסורים הנקובים לעיל".
אורי אהד הוסיף כי "בשנתיים האחרונות הפך גרינברג את כספי התושבים לארנקו הפרטי והוא משתמש בתשלומי הארנונה של כולנו לצרכיו הפרטיים האישיים ולקידומו הפוליטי האישי. פנינו לגרינברג מספר פעמים והוא כהרגלו התעלם ולכן פעלנו בדרך משפטית".
בינתיים, הוחלט על ידי יו"ר ועדת הבחירות האזורית רמלה-לוד, השופט אברהם טל, כי העירייה תצורף כמשיבה לעתירה וכי עליה ועל ראש העירייה למסור את תשובתם בנפרד עד לתאריך ה-29 לחודש.
מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: "מדובר בנוהג הקיים ברוב הרשויות בישראל. אך לעומת רשויות אחרות, עיריית פתח תקוה לא מוציאה מאות אלפי ש"ח על יועצי תדמית למיניהם וכתבות יחסי ציבור ועל כך יש לשבח ולא להלין. פרסום שמו של ראש העיר ונבחרי ציבור נוספים נעשה כאשר בצמוד מופיע מס' הטל' האישי של ראש העיר. זאת בכדי לסייע לציבור ולתת מענה לבעיות פרטניות וכוללות כאחד, סביב השעון בעזרת הנייד האישי של ראש העיר. ראש העיר מסמן לתושבים שיש להם כתובת לפנות אליה בכל עניין, בפרט לאורך המשבר שזימן בעיות פרטניות לרוב. יצוין כי בשל הזמינות הגבוהה, פחת באופן ניכר משך זמן תיקון התקלות השונות וביצוע הפרויקטים לרווחת התושבים.
חבל שאנשי אופוזיציה מתוסכלים מנסים לפגוע בשרות חיוני זה, אחרי שנים שלא היה קשר אמיתי וחוסר המענה יצר ייאוש בקרב התושבים".