נחש צפע גדול מימדים התגלה בשבוע שעבר בבית ספר בשכונת הדר גנים. הודות לתושיית הצוות המקצועי במקום ולוכד הנחשים הוותיק גדעון דעבול, נלכד הזוחל המסוכן.
(צילום וידאו: באדיבות גדעון דעבול)
היה זה ביום שלישי שעבר, ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. בשעה 12:30 לערך, בעודו עורך קניות בשוק העירוני, קיבל לוכד הנחשים המנוסה גדעון דעבול שיחה ממנהל אולפנת הדר גנים שהזעיק אותו למקום לאחר שנמצא נחש בשטח מוסד החינוך. "אמרתי למנהל שאף אחד לא יתקרב לנחש כדי שלא יברח או חלילה יכיש מישהו", משחזר דעבול. "עם התנועה בעיר הגעתי למקום כעבור כחצי שעה ובאמת הנחש נשאר באותו מקום.
קראו גם:
"הנחש היה מתחת לעלים, כשקצה גופו בלט החוצה, וחשבתי שמדובר בנחש קטן. התחלתי להזיז את הענפים ופתאום נחשפתי לגודל שלו, כ-1.20 מ'. המזל היה שהיו שם רק המנהל, שרת בית הפר ועוד מורה שלא נתנו לאנשים אחרים להתקרב. אם התלמידות היו שם, זאת הייתה יכולה להיות 'חגיגה' וגם היו מבריחות אותו. בדיעבד התברר לי גם שהוא היה ממש בסמוך לכף רגלה של אחת התלמידות שדיווחה עליו".
1 צפייה בגלריה
נחש הצפע בידיו של גדעון דעבול
נחש הצפע בידיו של גדעון דעבול
נחש הצפע בידיו של גדעון דעבול
(צילום: באדיבות גדעון דעבול)
זהו נחש הצפע השלישי שדעבול לוכד בחודש האחרון לאחר שאחד נלכד במרפסת דירה שבקומה שנייה בראש העין ואחר בקיבוץ עינת. לדבריו זוהי העונה שהנחשים כבר נמצאים בשטח. "הרוב יוצאים בלילות. בגלל שיש ימים חמים יותר וחמים פחות הם יוצאים כדי לחפש מזון. זוהי גם עונת ההזדווגות שלהם ובקרוב יחלו לבקוע הביצים".
פורסם לראשונה: 13:08, 18.04.21