אתמול (שני) בשעה 10:06 התקבלה קריאה במוקד ידידים אודות תינוק כבן שנה שננעל בשגגה לעיני אביו בחניון בית החולים שניידר בפתח תקווה.
1 צפייה בגלריה
חילוץ התינוק
חילוץ התינוק
חילוץ התינוק
(צילום: דוברות ארגון ידידים)
יעקב תעיזי ורוי אלישיב, כונני סניף פ"ת, יחד עם יעקב באגד, מנהל אגף טכנולוגיה, נענו לקריאה והגיעו במהירות למקום. הם ניסו לפתוח את הרכב באמצעות ציוד הפתיחה הייעודי שברשותם, אך מאחר ומדובר ברכב בעל נעילת וואקום דבר שגרם קושי להגיע למפתח הרכב, הם נאלצו יחד עם כוחות הכיבוי שהיו במקום, לשבור חלון. בכך הם הצליחו לחלץ את התינוק כשהוא בריא ושלם.
קראו גם:
יעקב תעיזי סיפר: "עם קבלת הקריאה יצאתי במהירות ממקום העבודה ונסעתי לחניון ביה"ח. מזג האוויר בחוץ היה חם, הרכב שעמד בשמש התחמם, והתינוק בפנים התחיל להזיע. יענקי באגד, רוי ואני התחלנו לנסות לפתוח אך נעילת הוואקום הקשתה מאוד. מדובר על ילד קטן ששיחק עם המפתח, ולאחר נעילת הרכב, המפתח נפל על רצפת הרכב. הצורך היה לשלוף את המפתח וזה לקח זמן. בהתייעצות עם כוחות המשטרה, הכיבוי והרפואה שהיו במקום הוחלט לשבור חלון. בזהירות מרבית שברנו חלון, דרכו השתחלתי פנימה ובאמצעות המפתח פתחתי את הדלתות".
יעקב באגד הוסיף: "גם אני כמו יעקב יצאתי מהעבודה מהר לכתובת. ניסינו מה שיכולנו אך בעקבות העובדה שהיה חם והילד התחיל להזיע החלטנו לשבור חלון, וכך חילצנו ב"ה את הילד בשלום. בהתחלה הייתה תחושה של החמצה בצורך לשבור חלון אבל היה ברור שעבור שלום הילד זה מה שצריך לעשות ואנחנו שמחים שהיה בידינו לסייע. אם האבא היה נושא את מפתח הרכב איתו המקרה היה אמור להימנע. חשוב להקפיד על כך".