ראש העירייה רמי גרינברג כינס אתמול (ראשון) את צוות אגף ההנדסה בהובלת מהנדס העיר איציק אוז'לבו, לישיבה שדנה במטרות תכנית האב לתחבורה בשנים הקרובות.
הישיבה דנה בשלב המטרות אשר בעזרתן יהיה ניתן לתת מענה תחברותי לגידול הצפוי באוכלוסיית העיר במהלך השנים הקרובות.
במהלך החודשים הקרובים תוצג בפני ראש העיר תכנית הביצוע שתתבסס על המטרות שאושרו בישיבה.
כמו כן, התכנית תבנה על סמך התכניות של משרד התחבורה והעובדה כי בשנים הקרובות בפ"ת צפויים לפעול 4 אמצעי תח"צ: רכבת כבדה, רכבת קלה (קו אדום וסגול), שני קווי מטרו (M2,M3) ונתיבי תחבורה ציבורית ייעודים לאוטובוסים.
קראו גם:
תכנית אב לתחבורה הינה מסמך תכנוני מנחה ומטרתה לגבש חזון תחבורתי מקיף המתייחס לכל תחומי ונושאי התחבורה לתמוך בתכניות הפיתוח העתידיות ולהתאים את התשתיות התחבורתיות לשלבי ההתפתחות העירונית.
תוצרי תכנית האב לתחבורה משמשים ככלי לקובעי ומבצעי המדיניות ליישום תוכניות הפיתוח. על פי התחזיות המבוססות על תכנית המתאר, בשנת 2040 היקף אוכלוסיית העיר צפוי לעמוד על כ 400 אלף תושבים וכן הכפלת היקף המסחר ומקומות תעסוקה בעיר.
תכנית האב תיתן מענה מתאים להרגלי הנסיעה הצפויים בעתיד לצרכי עבודה ולהתניידות בתוך העיר. בתוך כך מטרת העל של התכנית היא יצירת מערכת תחבורה ציבורית יעילה, נגישה ומקושרת במעודדת שימוש בה.
בנוסף, בין מטרות התכנית גם ליצור מרחב אורבני ממותן תנועה המעודד הליכתיות ותנועה לא מוטורית ע"י רשת שבילי אופניים רציפה המקשרת בין חלקי העיר ומוקדי התעסוקה וכן שיפור בתנאי הרחוב עבור הולכי הרגל.
בנוסף, שיפור הקישוריות אל מוקדי התעסוקה בעיר בעזרת תחב"צ יעילה, יצירת מערכת תחבורה המאפשרת את מימוש תכניות הפיתוח העירוניות ע"י קביעת תשתית לחניוני רכבים ועוד, וכן שיפור הבטיחות של מערכת הדרכים. כאמור, בחודשים הקרובים צפוי מהנדס העיר להציג בפני ראש העיר את חלופות התכניות שתוכננו בהתאם למטרות שאושרו.
ראש העיר רמי גרינברג: "לצד ההתמודדות מול המשבר אנחנו לא מפסיקים לקדם את העיר ובפרט את המערך התחבורתי שבה. זאת כדי לתת מענה מיטבי להתפתחות הצפויה בשנים הקרובות – הן ע"י הגידול באוכלוסייה והן ע"י הרחבת היצע המשרדים והתעסוקה בעיר. כפי שניתן לראות המהפכה התחבורתית בעיר נמצאת בימים אלו בעיצומה והיא תתמוך באופן מיטבי בהתפתחות הצפויה בשנים הקרובות בעיר".