גל פריצות בשכונת הדר גנים: תושבים בשכונה מדווחים לאחרונה על גניבות רכבים ופריצות לבתים. משטרת ישראל עצרה עד כה 3 חשודים במעשים.
1 צפייה בגלריה
הדר גנים
הדר גנים
הדר גנים
(צילום ארכיון: בר חלילי. למצולמים אין קשר לכתבה)
לפי דברי התושבים בחודש האחרון נגנבו כחמישה רכבים ומספר דומה של דירות נפרצו, כשרוב המקרים היו ברדיוס הקרוב לאתר הבניה ברחוב הרב משורר בו מוקם בימים אלו המרכז המסחרי.
"באחד הימים בשבוע שעבר, שכן שלי ואני קיבלנו טלפון מ'איתורן' ששנינו מנויים עליו, שהרכב שלו נגנב עם לוחית הרישוי שלי", מספר תושב השכונה. "נודע לנו שתוך 20 דקות הרכב כבר היה בטול כרם".
קראו גם:
מה עובר לך בראש באותם רגעים?
"תסכול וחוסר אונים. אתה יודע שאין מה לעשות. המשטרה לא תתעסק עם זה. הפחד שלי שיעשו שימוש במספר הרכב למטרות טרור ופשיעה".
עד כמה נפגעה תחושת הביטחון?
"זה מפחיד, תחשוב שאישה יורדת למטה או אפילו גבר. אתה תבוא להתווכח עם 3 חבר'ה שפורצים? כל בן אדם נורמלי ייתן שיקחו את האוטו. מפחיד להסתובב שם. המקרה שלנו היה הפעם השניה בתוך שבוע בבניין בו גנבו רכב עם לוחית רישוי של רכב אחר. אשתי ראתה לא מזמן חשודים שמסתובבים בחניון ואז היא ראתה את אחד מהם נכנס לאתר הבניה הסמוך".
"בחודש האחרון, נפרצו גם מספר דירות, בעיקר בשבתות, באמצעות עקירת סורגים ממקומם",אומר תושב השכונה והפעיל החברתי ירון קדושים אשר מעורה באירועים האחרונים. "מהניסיון שלי, מאחר ומדובר בשכונה דתית, יותר קל לדעת מי נמצא או לא נמצא בבית. לכן חשוב להשאיר סימנים בבית כמו תאורה, או לרוקן את תיבת הדואר לפני שבת וכו'".
איך אתם התושבים פועלים בנושא?
"ישנם תושבים שלא מגישים תלונה במשטרה במחשבה כי היא לא תחזיר את הרכב או הרכוש ולכן אני כרגע מרכז את המידע ומעביר למשטרה. בימים אלו התחלנו להקים גם קבוצת תושבים שיבצעו מעקב בשכונה".
העירייה מעורבת גם?
"אני לא רואה בזה עניין עירוני אלא משטרתי טהור. הסיור העירוני לא מרתיע אותם, ולכן יש להפעיל מאמץ מודיעיני. העירייה יכולה לדאוג לנראות של פקחים אבל הפורצים יודעים להתגבר על זה ולהתחמק מהם. בנוסף, למשטרה יש סמכויות שלאו דווקא קיימות אצל סיירים עירוניים".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך סוף השבוע שעבר דווח על מספר אירועי התפרצויות בשכונת הדר גנים. המשטרה נערכה למתן מענה מבצעי ואכן בתאריך 23.12 נעצרו 3 חשודים. פעילות המשטרה נמשכת, תוך השקעת אמצעים ומאמצים במגוון דרכי פעולה על מנת לשמור על הרכוש ועל בטחון התושבים".
מדוברות העירייה נמסר: "לא ידוע לנו על 'מכת' פריצות או כל תיאור עיתונאי אחר שמטרתו להכניס את הציבור לפאניקה מיותרת. מקרים נקודתיים שמדווחים מקבלים את מלא תשומת הלב ומטופלים ע"י השיטור העירוני ומשטרת פתח תקוה ביתר שאת. כזכור, עיריית פתח תקוה תגברה באופן משמעותי את נושא הביטחון והמענה שניתן כנגד אירועי פשיעה ברחבי העיר.
ביוזמת ראש העיר, נפרסו מצלמות רבות בכל רחבי העיר ובפאתי העיר וכן הוקם משל"ט עירוני המאוייש 24/7 ומגיב לאירועים בזמן אמת. כמו כן, הוקמו סיירות עירוניות אשר במסגרת פעילותן נתפסו מאות מקרי פשיעה בזמן אמת, כמו סיירת אופנועים המורכבת מיוצאי יחידות קרביות, סיירת שטחים פתוחים ועוד. בהמשך לכך ניתן לראות כי בתקציב 2021 סעיף הביטחון יעלה משמעותית ויעמוד על 23 מיליון שקלים".