כחצי שנה לאחר שנפתחה: תושבים המתגוררים בסמוך לגינת החתולים שהוקמה ברחוב ארלוזורוב טוענים כי היא כלל לא בשימוש. לטענתם היה עדיף לו העירייה הייתה מסבה את התקציבים לפתרונות אחרים עבור החתולים או לחילופין עבור גינת כלבים חדשה.
1 צפייה בגלריה
גינת חתולים בגן יהונתן בפתח תקוה
גינת חתולים בגן יהונתן בפתח תקוה
גינת חתולים בגן יהונתן בפתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
גינת החתולים המדוברת, ולמעשה הראשונה בארץ, נפתחה בקול תרועה רמה בחודש יוני האחרון כשהעירייה התכוונה למעשה לספק מקום נעים והיגייני לחתולי רחוב, ובכך להפחית את המטרד לתושבים ולציבור הרחב. מטרת העירייה הייתה כי מאכילות חתולים מכל האזור, יגיעו בהתנדבות להאכיל את החתולים בגינה כשהחתולים יעברו בהדרגה (בשיתוף פעולה עם המאכילות) לאכול בה.
קראו גם:
אלא שלטענת תושבי האזור, מלבד פעילות דלה בשבועות שלאחר הפתיחה, הגינה עומדת שוממת. "מעולם לא ראיתי בה חתולים", אמרה תושבת האזור, "בנוסף, האוכל של החתולים מפוזר בפינות ברחבי הגן על ידי המאכילות, ובסמוך לגינה אך לא בתוכה. מדי פעם כשכן שמים אוכל במיכלים הייעודיים, מי שכן נהנים מהאוכל הם דווקא היונים והעורבים שמגיעים לשם בהמוניהם בשל כך. בתוך הגינה יש גם מערכת השקייה לחתולים אבל אין מי שיפעיל אותה".
"השקעה במאכילות חתולים אשר ידאגו לאוכל ומים עבור אותם חתולים היא בעיניי הכרחית, מבורכת ומהווה מחווה מקסימה לבעלי חיים. זה מראה שהעיר עושה צעד משמעותי לקידום זכויות בעלי החיים, אבל יחד עם זאת ישנם כספים שהושקעו לחינם בגינה הזו".
מה את חושבת שהיה צריך לעשות?
"הייתי משקיעה את הכספים בצורה חכמה יותר בהתאם לצרכי החתולים ויתר בעלי החיים. אולי מקומות מחסה עבור החתולים לצד פינות ההאכלה שקיימות ברחבי העיר עבורם, אולי גינות כלבים שלא קיימות בכל שכונה. לצורך העניין הגינה לידנו ביד לבנים צפופה מאוד, ולא בטוח שעומדת בתקן מבחינת כמות הכלבים והבעלים המגיעים אליה ביחס לשטחה. בנוסף היא לא מתוחזקת כמו שצריך- החול בה לא מוחלף, הברזיה לא תקינה ואין מתקן שממנו כלבים קטנים יכולים לשתות".
תושב אחר ציין: "אין אפילו חתול אחד שמגיע לשם כי מאכילים אותם בכל מקום בשכונה. לא ברור מי בונה דבר כזה וחושב שחתולים יחיו שם. טוב היו עושים אם היו פותחים גינת כלבים במקומה".

"הגינה היא פיילוט ראשוני בעולם. בניגוד לנטען היא נמצאת בשימוש"

מהעירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה משקיעה בשנתיים האחרונות משאבים רבים ותקציבים גם לטובת רווחתם של בעלי החיים ובתוכם גם השקעה בגינת החתולים שהינה ייחודית לפ"ת ומונעת במקביל מטרד לציבור. זאת בנוסף לפינות האכלה שמפוזרת בעיר. גינת החתולים הינה פרי חשיבה מעמיקה של מומחים בתחום גם מהשירות הווטרינרי, גם מאוניברסיטה העברית וגם ממאכילות החתולים המתנדבות כבר שנים בטיפול והאכלת חתולים.
"גינת החתולים הינה פיילוט ראשוני בעולם, במידה והמסקנה תהיה שאכן היא מונעת מטרדים, תבחן אפשרות להקמת גינה נוספת בעיר. לחילופין, קיימת גם גינת כלבים שנמצאת לא רחוק (בפארק יד לבנים) כך שמי שרוצה לשחק עם כלבו בגינה יש לו מרחב לכך.
"בניגוד לנטען גינת החתולים נמצאת בשימוש. גורמי הרשות עומדים בקשר הדוק עם מאכילות החתולים באזור שמאכילות בגינה באופן קבוע - בעיקר בשעות הערב. אלה השעות שהחתולים בעיקר מגיעים, וכמובן לאורך היום הם יכולים לצאת מהגינה ולהיכנס אליה כאוות נפשם. כמו כן, החתולים עושים את צרכיהם בעיקר בגינה, שבה חול מתאים. הגינה מתוחזקת כראוי ע"י העירייה וע"י תלמידי ביה"ס חטיבת רבין לחינוך מיוחד שפעם בשבוע מגיעים לנקות את הגינה, כמחויבות אישית. כאמור, השירות הווטרינרי בקשר ישיר עם מאכילות החתולים וכל בעיה רפואית של החתולים, מדווחת ע"י המאכילה ומקבלת עדיפות בטיפול. יודגש כי כל החתולים במקום מעוקרים ומסורסים וכמובן גם מחוסנים".
לעדכונים – חדשות פתח תקוה