מחריד: תושב פתח תקוה שהגיע לבית העלמין סגולה כדי לחלוק כבוד אחרון לידידו שנפטר, מעד לאחר הלוויה לתוך בור ונפצע קשה. הסיבה: אחת המצבות בהן אחז ניתקה ממקומה ונפלה עליו. מספר ימים לאחר מכן מצא את מותו. כעת תובעת אלמנתו פיצויים בגובה של עד 2.5 מיליון שקלים מחברה קדישא ומחברת איילון שמבטחת את המקום.
2 צפייה בגלריה
בית העלמין סגולה בפתח תקוה
בית העלמין סגולה בפתח תקוה
בית העלמין סגולה בפתח תקוה
( צילום: גיל לרנר)
המקרה המצער אירע במהלך חודש נובמבר 2019, אז רצה המנוח לחלוק כבוד אחרון לידידו שהלך לעולמו והגיע להלווייתו שנערכה בבית העלמין סגולה. לפי כתב התביעה, מאחר ולא היה במקום שביל מסודר או שילוט המכוון את הנוכחים ליציאה מבית העלמין, עבר המנוח בין הקברים הצפופים. בשל הפרשי הגבהים בין המעברים הוא מעד לתוך בור תוך שהוא מנסה להיאחז במצבה שהייתה לידו, אלא שלרוע מזלו המצבה שלא הייתה מקובעת כראוי התנתקה ממקומה ונפלה עליו. קראו גם:
כדי להרים את המצבה נדרשו 7 אנשים ולאחר מכן פונה לבית החולים בילינסון, שם התדרדר מצבו הרפואי עד שנפטר כשבועיים וחצי לאחר האירוע. לכתב התביעה צורפה חוות דעתו של רפאל גיל, מהנדס מומחה שקבע כי "האוכלוסייה המגיעה למקום זה, מורכבת מאנשים בגילאים שונים, חלק ממבקרים אלו מתקשים בהליכה, לכן סידורי הגישה והשבילים היו צריכים להיות מסודרים ובטיחותיים, דבר שלא נמצא במקום זה וגרם לתאונה מיותרת זו".
כמו כן צורפה חוות דעתה הרפואית של ד"ר צווקר – לזר אירינה, מנהלת מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים לוינשטיין, לפיה מותו של המנוח קשור באופן ישיר לנפילה ולחבלה מהמצבה שקרסה עליו. בחוות דעתה, הסיקה ד"ר צווקר-לזר כי אלמלא החבלה אין ספק כי המנוח לא היה מגיע כלל לחדר המיון ומותו היה נמנע.
כעת כאמור, תובעת אלמנת המנוח פיצויים בגובה של עד 2.5 מיליון שקלים מחברה קדישא שאחראית על תחזוקת בית העלמין וכן מחברת איילון שביטחה אותה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד דר' שלהב קמחי ועו"ד שלומציון רובין
עו"ד דר' שלהב קמחי ועו"ד שלומציון רובין
עו"ד דר' שלהב קמחי ועו"ד שלומציון רובין
(צילום: פרטי)
עורכות הדין דר' שלהב קמחי ושלומציון רובין, אשר מייצגות את אלמנת המנוח מסרו כי "מדובר במקרה מזעזע. אדם תמים שהולך ללויה של חבר ומוצא את עצמו קבור תחת מצבה שהתפרקה ונפלה עליו. כל זאת בשל הכשלים והליקויים של החברה קדישא בניהול ובתחזוק של אחד מבתי הקברות המרכזיים בגוש דן. נקווה שבעקבות התביעה הזו ייערכו התיקונים הנדרשים ומקרים כאלו לא יישנו".
מחברה קדישא פתח תקוה נמסר: "הנושא נמצא בהליך משפטי ולכן אנו מנועים מלהגיב".
מחברת איילון נמסר: "אנו משתתפים בצער המשפחה, אך מציינים כי החברה נכרכת בתביעה כמבטחת ולא, חלילה, כאחראית לאירוע הטרגי - שלגביו אין בידנו פרטים כלל. ככל שנדרש, נגיב כמתחייב - בבית המשפט".
לעדכונים – חדשות פתח תקוה