בעקבות שתי התאונות הקשות במהלך סוף השבוע האחרון, כשבאחת מהן רוכב על קורקינט חשמלי פרטי מצא את מותו. תושבים בעיר קוראים להפסיק את שירות השכרת הכלי הדו גלגלי ברחבי העיר או לחילופין להגביר את הפיקוח והאכיפה בנושא.
כזכור, ביום שבת האחרון סמוך לחצות רוכב קורקינט חשמלי בשנות השלושים לחייו נפגע מאוטובוס חולף ברחוב בר כוכבא בעיר. הוא נפצע באורח אנוש וכעבור זמן קצר נקבע מותו בבית החולים בילינסון. שלושה ימים לפני כן, נפצע רוכב אופניים חשמליים באורח קשה בתאונה עצמית ברחוב מיכל לייב כץ.
1 צפייה בגלריה
מזירת האירוע בפתח תקוה
מזירת האירוע בפתח תקוה
זירת התאונה הקטלנית ברחוב בר כוכבא בפתח תקוה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בעקבות הסכנה הטמונה בנסיעה בדו גלגליים החשמליים, דורשים תושבים להפסיק את שירות השכרת הקורקינטים שהחל לא מכבר ברחבי העיר. "לאחרונה אני מסייר בשכונה בשעות הערב, ואני נתקל בתופעה של ילדים שרוכבים על הקורקינט החשמלי המושכר ללא רישיון או קסדה", מספר אמיר פאר, פעיל חברתי בשכונת כפר גנים. "נודע לי שיש להם שיטות להשכיר את הקורקינט ללא ידיעת ההורים או שהם מקבלים את אישורם לכך".
קראו גם:
מה לדעתך ניתן לעשות כדי להפחית את הסכנה?
"אני קורא לראש העירייה להוציא לאלתר את הקורקינטים להשכרה מהעיר עד שימצא פתרון למניעת השימוש בהם למי שאינו מורשה בכך, כשבמקביל יש להגביר את הפיקוח על חבישת קסדה בזמן רכיבה. לפני שנים ספורות הייתי עד לתאונה בה היה מעורב רוכב אופניים וראיתי את הקסדה הצילה את חייו".
גם ברשתות החברתיות התבטאו תושבים נגד הרכבים הדו גלגליים. "נמאס מהקורקינטים והאופניים החשמליים. מוות מיותר", קראה אחת התושבות ואחרת תהתה "מתי ייפסקו כאבי הלב והשבר של אימהות שככה סתם איבדו ילד?".
מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה, בדומה לרוב הרשויות המתקדמות בארץ ובעולם, מפעילה שירות קורקנטים חשמליים כפיילוט, באזורים מסויימים בעיר. במסגרת הפיילוט נלקחים בחשבון מכלול השיקולים ובהתאם מתגברים את נושא האכיפה וההסברה על פי הצורך.
כל פגיעה, פציעה או חלילה אובדן שנגרם במהלך רכיבה על קורקינט חשמלי ובכלל, אלו מקרים מצערים מאוד ומאחוריהם עומד עולם ומלואו. למרות זאת, ניתן לומר כי באופן יחסי בפתח תקוה אין הרבה תאונות מעין אלו. בתוך כך, גורמי הרשות ימשיכו לבחון את התקדמות הפיילוט ותתוגבר האכיפה וההסברה בנושא בהתאם".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה