לילה חד פעמי שאותו בילה גבר אמיד (71) לפני יותר מעשור, עם אישה מהאזור שהכיר בבר, הפך אותו בעל כורחו לאב לתאומים - כך נטען בתביעה להפחתת דמי מזונות אותה הגיש הגבר, באמצעות עו"ד שירה שואף דגן.
2 צפייה בגלריה
"זה היה לילה חד פעמי"
"זה היה לילה חד פעמי"
"זה היה לילה חד פעמי"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
לדברי הגבר, התברר לו בדיעבד, כי האישה הגיעה אל ליל המפגש כשהיא במהלכם של טיפולי פוריות ובביוץ, ובמטרה לפתות גברים אמידים.
שלוש שנים לאחר לידת התאומים קבע בית המשפט לענייני משפחה כי על הגבר לשלם לאישה דמי מזונות ומדור בסכום חודשי של כ-6500 שקלים.
לדברי עוה"ד שואף דגן, סכום המזונות נקבע בשל שכרו הגבוה של הגבר בעבר. אך בשנים האחרונות לקה התובע במחלה כרונית, שפגעה קשות בכושר עבודתו.
עקב גילו ומצבו הבריאותי - שכרו נחתך ב-50%, ומפני שנדרשים ממנו מזונות גבוהים במיוחד, נותרים בידיו לא יותר מ-3,500 שקלים לצורכי מחייה. מנגד, הוצאותיו רק גדלו בעקבות מצבו הבריאותי.
לדברי עוה"ד שואף דגן, תשלום המזונות הגבוה בו מחויב התובע, מעמיד אותו בגירעון חודשי של כ-10,000 שקלים. לדבריה, לקשייו הכלכליים נוספה בשנה האחרונה גם מגפת הקורונה, שאילצה אותו לסגור את מקום עבודתו לפרקי זמן ארוכים, הפרשותיו לפנסיה פחתו, וכך הוא חי על חסכונותיו המתמעטים, ועתידו הכלכלי לוט בערפל.
בניגוד למצבו של התובע, כך נטען בתביעה, הנתבעת שהרתה לו היא אישה צעירה ובריאה, העובדת בשירות המדינה ומתגוררת בדירה שבבעלותה.
על הנטען, מאז נקבע גובה המזונות, קודמה הנתבעת ושכרה עלה משמעותית, והדבר מתבטא גם בהפרשות גדולות יותר לפנסיה, לקרנות השתלמות, קבלת מענקים, ביגוד, הבראה, בונוסים ועוד.
לדברי עוה"ד שואף דגן, בית המשפט העליון קבע בפסיקתו כבר ב-2017, כי על אבות לא תחול יותר חובה אבסולוטית לתשלום מזונות קטינים בגילי 6-15. חלוקת הנטל הכלכלי בין ההורים על מזונות ילדיהם, כך נקבע, תיקבע על פי יכולותיהם הכלכליות - מכל המקורות העומדים לרשותם.
עוה"ד שואף דגן הביאה גם פסיקות קודמות, בהן ניכר כי הפסיקה מתייחסת גם למקרים שבהם לא מתקיימת משמורת משותפת, ואף לא מתקיימים זמני שהות כלל.
2 צפייה בגלריה
עו"ד שירה שואף דגן
עו"ד שירה שואף דגן
עו"ד שירה שואף דגן
(צילום: יח"צ)
"בתביעה לשינוי דמי מזונות שמקורם בפסק דין שניתן", הדגישה, "די בכך שבעת הגשת כתב התביעה יצביע התובע על שינוי נסיבות, ככל שזה נוגע להכנסות הצדדים, צורכי הקטינים, שינוי בהרכב התא המשפחתי או חלוקת זמני השהות, על מנת שייפתחו לפניו שערי בית המשפט ותתאפשר בחינה מחודשת של דמי המזונות אותם הוא משלם".
לאור כל זאת ביקשה עוה"ד שואף דגן מבית המשפט להורות על הפחתה ניכרת של דמי המזונות אותם משלם כיום התובע לנתבעת. התביעה נדונה בימים אלה בבית המשפט לענייני משפחה.