בישראל מאובחנים בשנה כ-500 חולים עם גידולי מוח ראשוניים אגרסיביים ועוד מאות חולים עם גרורות מוחיות. חולים עם גידולי מוח ומערכת העצבים נחשבים החולים המורכבים ביותר מכלל חולי הסרטן.
2 צפייה בגלריה
פעם שלישית ברציפות. בית החולים
פעם שלישית ברציפות. בית החולים
בית החולים בילינסון
(צילום: דוברות בית החולים בילינסון)
החולים האלה סובלים מחוסרים תפקודיים משנית לגידול המוחי וכן סובלים מקשיים משנית לטיפול בגידול. הפגיעה מתרחשת ברבדים רבים של מארג החיים האישיים והמשפחתיים של המטופל.
מהשלב שבו המטופל מקבל את האבחנה, עליו לעבור הליך רפואי ארוך שמטרתו לקבוע את מהלך ודרך הטיפול. ההליך כרוך במפגש עם ריבוי מטפלים הכוללים רופא נוירו-כירורג, רופא נוירו-אונקולוג, רופא קרינה, עובדת סוציאלית, אחות ועוד.

קראו גם:

בכדי להעניק את הטיפול המקצועי, האיכותי והאנושי הטוב ביותר לחולים מורכבים אלה, הוקם במרכז דוידוף בבית החולים בילינסון מקבוצת הכללית מרכז רב תחומי, הראשון מסוגו בישראל, שירכז את המענה הכולל למטופלים נוירו-אונקולוגיים. המרכז ייצר מעטפת מלאה ויספק למטופל את כל הצרכים שלו במקום אחד.

2 צפייה בגלריה
פרופ' שלומית יוסט
פרופ' שלומית יוסט
פרופ' שלומית יוסט כ"ץ
(צילום: דוברות בילינסון)

המרכז יכלול הערכה משולבת של נוירו-אונקולוג, נוירו-כירורג, רופא קרינה, עובדת סוציאלית ואחות מתאמת. בנוסף, כל מערך הטיפול והאבחון ינוהל עבור החולה ע"י רכזת ייעודית שתנהל עבור המטופלים את כלל התיאומים, הפגישות והבדיקות.
פרופ' שלומית יוסט כ"ץ, מנהלת המרכז לגידולי מוח ומערכת העצבים במרכז דוידוף לסרטן בבילינסון: "מטופלים נוירו-אונקולוגיים ובני משפחותיהם, נאלצים להתמודד בנוסף לבשורה הקשה והמחלה המורכבת, גם עם מפגש עם אנשי צוות רבים ביניהם רופאים ומטפלים שונים מבית החולים.
"המרכז הרב-תחומי הוקם בעקבות צורך שזיהינו בשטח. ברצוננו לתת לחולים את הטיפול הרפואי האנושי והמקצועי הטוב ביותר ולאגד את כל התחומים השונים במקום אחד. העבודה במרכז תהיה מאורגנת סביב צרכיו של החולה ובני משפחתו, במטרה לתת שירות שיכסה את כל צרכיו לרבות אבחון, טיפול, מעקב וטיפול תומך ביו-פסיכו-סוציאלי".