יקיר ליסיצקי, יושב ראש דירקטוריון איגוד המסעדות והברים בישראל, אחד מדמויות המפתח בהנהגת ענף המסעדות בארץ, בעלים ומנכ"ל של מסעדת 85/15 בכיכר רבין, מתחם רעמסס בשוק היווני ביפו ופאב הבור בשדרות רוטשילד, היה אורח אולפן mynet בכנס ועידת העסקים של להב, לשכת ארגוני העצמאים והעסקים. בואו לצפות בראיון:

יקיר ליסיצקי בכנס להב
(צילום: אורי דוידוביץ')


בראיון סיפר לנו ליסיצקי בין היתר על המאבק שלו ורבים אחרים בענף נגד הכוונה להטיל מס על הטיפים במסעדות: "כל מסעדן במדינת ישראל, איגוד המסעדות בישראל, מתנגדים נחרצות להטלת מס, מע"מ על הטיפים. העלות התקציבית למדינת ישראל היא אפס. מנסים לייצר עוד כספי מיסים, זה בהיעדר סמכות, ופסקי דין, שלושה פסקי דין, אחד מהם של בית משפט עליון. לרשות ולמנהל הרשות אין סמכות לגבות מע"מ על הטיפים".
"זו השעה לעצור את זה, בלמנו את ההחלטה הזאת עד בחודש ינואר. בשיתוף ירון גינדי נשיא לשכת יועצי המס במדינת ישראל ביחד עם חבר הכנסת אליהו רביבו מהליכוד, הגשנו הצעת חוק למתן פטור מע"מ על הטיפים ואנחנו נפעל להעביר את זה מיד עכשיו ומיד חזרה למושב הכנסת".
זה יכול לפגוע גם בנותני השירות שעובדים אצל בעלי העסקים?
"בהחלט, זה מעגל שרשרת מזון מלא. זה ענף שמעסיק מאות אלפי עובדים במדינת ישראל, זה אירוע שהוא תקדימי, לקחת 17% מס על טיפ שהוא וולונטרי, זו מכה שאנחנו לא נשרוד אותה".
1 צפייה בגלריה
יקיר ליסיצקי
יקיר ליסיצקי
יקיר ליסיצקי
(צילום: מתוך הסרטון)

קראו גם:

מאות אנשי עסקים ועצמאים הגיעו השבוע לוועידת העסקים המרכזית של להב מחוז ת"א – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל. במוקד הוועידה, שנערכה בצל מלחמת חרבות ברזל, עמד הצורך לצאת מתוך המשבר שבו נמצאת מדינת ישראל לצמיחה.
ועידת העסקים עסקה בסוגיות מהותיות הקשורות לאזור המרכז והציגה פתרונות אפשריים לקידום המגזר העסקי בתקופה המאתגרת שכולנו חווים קרוב לשנה, בדגש על העסקים הקטנים והבינוניים.