קצת יותר מחצי שנה מאז יצאו שחקני ועובדי הפועל פ"ת לחל"ת בעקבות סגר הקורונה הראשון ושוב פעילות המועדון מוקפאת. בשבוע שעבר, מעט אחרי שהוטל הסגר המחמיר על תושבי מדינת ישראל, הוחלט לשוב ולהוציא את העובדים לחופשה ללא תשלום, כפי שעשו רוב קבוצות הלאומית. "זה לא כיף ולא נעים, אבל אפשר להבין את המצוקה של הקבוצות", סיפר המאמן מסאי דגו, "כל עוד לא חוזרים לשחק, אין ברירה אחרת".
למרות שדגו ושחקניו, כמו שאר אזרחי המדינה, כבר רגילים לפורמט החל"תי, הפעם, הוא מספר: "לקחתי את הפסקת המשחקים והאימונים קשה יותר מאשר בפעם הקודמת. לא נראינו טוב עד עכשיו ולא מעט מהשחקנים שהצטרפו לא שיחקו הרבה זמן והם צריכים את הזמן להיכנס לכושר. עכשיו עצרנו הכל וזה פוגע מאוד".
2 צפייה בגלריה
מסאי דגו מתייעץ עם עוזרו קלמי סבן. ממשיכים לעבוד גם בחל"ת
מסאי דגו מתייעץ עם עוזרו קלמי סבן. ממשיכים לעבוד גם בחל"ת
מסאי דגו מתייעץ עם עוזרו קלמי סבן. ממשיכים לעבוד גם בחל"ת
(צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת)
אתה מבין את ההחלטה לעצור את הספורט במדינה?
"לא. ספורט במרחב הפתוח המשיכו לקיים בכל העולם. אם הייתי רואה שבאירופה, למשל, במדינות שמתמודדות עם מצב לא פשוט כמו ישראל, היו מפסיקים לשחק, הייתי משנה את דעתי. אבל זה לא המצב ושם משחקים כרגיל. היינו חייבים להמשיך. אני יודע שיש סיכון וגם לי יש משפחה וילדים, אבל זה המצב שאיתו אנחנו מתמודדים עכשיו. במכבי ת"א חצי קבוצה חלתה והנה, לאט לאט הם חוזרים. ההרגשה שההחלטות מתקבלות בפזיזות, בלי מחשבה וזה מאוד מתסכל".
ובכל זאת, למרות שהאימונים מוקפאים והשחקנים מקבלים את שכרם, או לפחות את רובו, מביטוח לאומי (מה שיחסוך לקופת הקבוצה סכום נכבד), הם לא מתבטלים וכך, כמובן, גם לא המאמן. "אנחנו עדיין חלק מהפועל פ"ת ויש לנו מחויבות למועדון", מכריז המאמן, "כל השחקנים קיבלו תכנית אימונים מסודרת, כמו בסגר הקודם והם מתאמנים כמעט בכל יום. בסוף כל אימון כל שחקן מחויב לשלוח אליי ולמאמן הכושר את מה שעשה ויש אפליקציה שמראה בדיוק מה עשו. הם מבינים את המצב ויודעים שעליהם לעשות כל מה שאפשר כדי לחזור בצורה הכי טובה שאפשר, כשתחודש הפעילות. גם אני יושב בבית, צופה בכל המשחקים שלנו שוב ושוב ומנסה לראות מה אפשר לשפר".
2 צפייה בגלריה
שי גולן בתמונה המייצגת היטב את פתיחת העונה של הקבוצה. "ציפיתי ליותר", מודה דגו
שי גולן בתמונה המייצגת היטב את פתיחת העונה של הקבוצה. "ציפיתי ליותר", מודה דגו
שי גולן בתמונה המייצגת היטב את פתיחת העונה של הקבוצה. "ציפיתי ליותר", מודה דגו
(צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת)
מחר (שלישי) יינעל חלון ההעברות הראשון לעונה הזאת, אבל בהפועל הקפיאו, מן הסתם, את המגעים עם שחקנים אותם רצו לצרף. בכל מקרה, אופ"א אישרה להתאחדות לכדורגל חלון העברות נוסף, שייפתח עם החזרה לפעילות, כשבין השחקנים המועמדים להצטרף הם שחקני ההתקפה שגיא דרור וגיא בדש והמגן הימני ויקי כחלון. דרור עדיין לא הסדיר את ענייניו עם הפועל כפ"ס, בעוד בדש וכחלון הם שחקנים חופשיים שיכולים להצטרף בכל עת. "אנחנו לא יכולים להחתים שחקנים כשהמועדון בחל"ת", הסביר דגו, "הוא לא יוכל לקבל שכר. זה מצב מורכב. את הבלם צליל נחמיה החתמנו כי הוא כבר סגר את ענייניו עם בני יהודה, המועדון בו פתח את העונה וממנו שוחרר ולא הייתה בעיה. בכל מקרה, בינתיים עצרנו את הכל, זה לא דחוף, אין משחקים קרובים, אבל בהחלט נרצה לצרף 2-3 שחקנים".
זה לא סוד שהפועל פתחה את העונה הרבה פחות טוב ממה שציפו במועדון, בלשון המעטה. עם ארבע נקודות בחמישה משחקים ושלושה הפסדים רצופים, דגו מבין שהשיפור צריך להיות מיידי, עם חידוש המשחקים. "ציפיתי למשהו אחר", הודה דגו, "רבים מהשחקנים שלנו הגיעו אחרי שלא שיחקו תקופה ארוכה. ידענו שהם יצטרכו את הזמן להיכנס לכושר. אבל זה לא תירוץ. אני מאוד מאוכזב מהיכולת. הפגרה הכפויה נתנה לי זמן לצפות במשחקים, לראות איפה טעיתי, באילו פרמטרים נפלנו. בשלושה משחקים, למשל, הובלנו ולא ניצחנו. בשניים מהם הפסדנו. יש לנו דקות טובות ואז הרבה דקות בהן אנחנו לא איכותיים. יש לי את המסקנות שלי וכשנחזור, אשתף את השחקנים. העונה בלאומית מאוד ארוכה וגם עכשיו הפער מהקבוצות שבצמרת לא משמעותי. אני מאמין שנחזור ומקווה שנהיה חזקים פיזית ומקצועית, בדיוק כמו שידענו לחזור מפגרת הקורונה הקודמת".