"אני לא אהיה במקום שלא רוצים אותי אלא במקום שנותן לי את הביטחון ומכבד אותי כמו שאני מכבד אותם", כך אומר השבוע החלוץ גיא דהן, שבהחלטה משותפת עם מכבי פתח תקוה סיים את דרכו הקיץ במועדון, חצי שנה בלבד לאחר שהגיע. בינתיים, הוא הספיק לחתום במ.ס כפר קאסם, בה התאהב ממבט ראשון, וכבר כבש שער שוויון דרמטי בהופעת הבכורה אותה ערך בשבוע שעבר.
2 צפייה בגלריה
גיא דהן
גיא דהן
גיא דהן
(צילום: באדיבות מ.ס. כפר קאסם)
בריאיון מיוחד ל"מיינט פתח תקוה", הוא מספר על האכזבה מהתנהלות מכבי כלפיו, הבית החדש שמצא בכפר קאסם, הקדנציה הקצרה באוסטריה במהלכה הספיק להתאמן תחת אלוף עולם לשעבר ומלך שערי גביע העולם בכל הזמנים, מירוסלב קלוזה האגדי, וכן על מטרותיו לעתיד.

"יכולתי לעזור בליגת העל"


דהן, בסך הכל בן 23, הספיק לעבור כבר במספר תחנות בקריירה. הוא החל את דרכו במחלקת הנוער של מכבי חיפה, בגיל 19 שיחק בבוגרים של נוף הגליל ומשם המשיך להפועל עפולה, הפועל אום אל פאחם, אלטאך האוסטרית עד שחתם בינואר האחרון אצל הלוזונים לשנה וחצי, אך עזב בחודש שעבר אחרי שכבש ארבעה שערים ב־18 הופעות.

2 צפייה בגלריה
אבי לוזון
אבי לוזון
לא רצה לשחרר. אבי לוזון
(צילום: ראובן שוורץ)

"ממה שאני מרגיש, אבי (לוזון) לא כל כך רצה לשחרר אותי, כמו שבני (לם) פחות רצה אותי", הוא אומר. "הביאו אותי מחו"ל כדי לעזור לקבוצה לעלות ליגה, ואני בטוח שגם עזרתי להם במשחקים ששיחקתי. אבל שאתה עולה ליגה אז המאמן פתאום רוצה שחקנים מסוימים ורוצה לשנות כל מיני דברים אז הייתי צריך לכבד את ההחלטה שלו ואני לא שחקן שיישאר בכוח בשביל לשבת על הספסל או ביציע".
איך הבנת שבני לם לא רוצה אותך?
"הבנתי את זה בעיקר דרך התקשורת. כתבים התקשרו אליי ושאלו אותי, או שסוכן כלשהו התקשר אליי ואמר לי שרוצים לשחרר אותי. אף אחד לא בא אליי ואמר לי את זה ישירות, הכל דרך אנשים מסביב, וזה מה שהכי פגע בי".
אתה חושב שיכולת לעזור לקבוצה בליגת העל?
"חד משמעית כן. אני עדיין אוהב את המועדון, מאחל להם בהצלחה ואני בטוח שאחזור לשם בהמשך".

"לא חשבתי פעמיים"


כאמור, מיד לאחר שעזב דהן את מכבי, הוא חתם בשורות השכנה מכפר קאסם ובכך ימשיך לשחק בליגת המשנה. "בהתחלה מאוד התלבטתי אם להגיע לכפר קאסם", משתף החלוץ. "אבל לאחר שנפגשתי עם רועי כהן (המנהל המקצועי, מ.ד) ובילאל באדיר (היו"ר, מ.ד) הבנתי שהם אנשים טובים, שמדובר במקום חם וטוב שיכול להצליח ברמות הכי גבוהות בכדורגל הישראלי ולא חשבתי פעמיים".

קראו גם:

במשחקים הראשונים של הקבוצה בגביע הטוטו, לא שיחקו מרבית שחקני הרכש החדשים מאחר והקבוצה לא עברה בבקרה התקציבית, אך ברגע שזה קרה בשבוע שעבר, גם דהן קיבל דקות ראשונות והחזיר על המגרש עם שער שוויון דרמטי בדקה ה־90 נגד רמת השרון שסייע לקבוצה לעלות לחצי גמר גביע הטוטו.
"זה היה כיף גדול ומרגש", הוא אומר. "יש לקבוצה קהל, חדר הלבשה מצוין, שחקנים טובים, מאמן וצוות מקצועי שעוטפים אותנו ויש הרגשה טובה מאוד בכל העיר".
בשנים האחרונות כפר קאסם ידעה עליות ומורדות מבחינת היכולת המקצועית וגם חוותה לא מעט שינויים בסגל השחקנים ובקרב חברי ההנהלה. איזה מועדון מצאת כשהגעת?
"בכדורגל קורה לא מעט שיש הנהלות שמתחלפות והמועדון נקלע לקשיים. שנפגשתי עם ההנהלה החדשה דיברנו על הבעיות שהיו פעם אבל הסבירו לי שכבר אין חובות והמועדון מתנהל באופן מסודר. אתה יושב עם חברי ההנהלה ומבין שאתה יכול לסמוך עליהם והם באמת רוצים בטובת המועדון".
אין לך חשש ששוב המועדון יקלע לקשיים כלכליים?
"לפי מה שאני מרגיש אני לא חושב שיהיו בעיות כאלו".

אפיזודה קצרה באלטאך


עוד בטרם הרומן עם מכבי, חתם דהן בקיץ שעבר באלטאך האוסטרית, אך עזב אותה לאחר חצי עונה בה שיחק דקות מעטות. "תוך כדי המו"מ, המאמן שרצה אותי התפטר", משחזר החלוץ. "אמרו לנו בקבוצה שאין מה לדאוג כי לא יחתימו עוד חלוצים ותוך מספר ימים חתמתי על חוזה".
כעבור שבועות ספורים נחת בקבוצה מאמן חדש, לא אחר מאשר מירוסלב קלוזה, מלך שערי נבחרת גרמניה וגביע העולם, אלא שדווקא תחתיו, המניה של דהן הלכה וצנחה. "הוא החליט שהוא מביא את השחקנים שלו ומי שהגיע קודם לא שיחק כמעט", אומר דהן. "אחרי כמעט חצי שנה החלטתי שבגילי הכי נכון זה לשחק וחזרתי לארץ למכבי פתח תקוה".
תמיד אומרים שעדיף לשחקן ישראלי להתפתח באירופה ולא בארץ. אולי חזרת מוקדם מדי?
"בדיעבד אני חושב שהכל לטובה. יש לי סוכן ומשפחה שתומכים בי והחלטתי שהכי נכון עבורי לחזור כי אבי לוזון הראה לי כמה הוא רוצה אותי, ואני לא מתחרט לרגע על כך".
איך היה להתאמן אצל אגדת כדורגל כמו קלוזה?
"כל מי שמבין בכדורגל יודע שלהתאמן אצל מאמן גרמני זה מאוד שונה מהכדורגל בארץ. אם זה שני אימונים ארבע פעמים בשבוע, אם זה לקבל הוראה לנעול נעלי ספורט ולצאת לריצה ביער, אימונים ארוכים יותר, ירידה לדקויות ועוד. יחד עם זאת נהניתי מאוד, היה לי כיף איתו ולמדתי ממנו המון דברים. קלוזה שימש עבורי דמות להערצה כשהייתי ילד, ופתאום כשאמרו לי שהוא הולך לאמן אותי, לא הצלחתי להבין איך זה קורה".
אם מדברים על התקופה באירופה, בינתיים הקבוצה שבה גדלת, מכבי חיפה, תשחק אולי שנה שנייה ברציפות בליגת האלופות. יש לך צביטה כלשהי בלב שלא קיבלת שם הזדמנויות?
"כן, אני רואה אותם ואומר בתוך תוכי שאם הייתי מקבל את ההזדמנות, הייתי יכול להוכיח את עצמי ולהיות אולי במקום אחר בקריירה, אבל כמו שאמרתי אני לא מתחרט על כלום ומאחל להם המון הצלחה".
מה המטרות העונה עם כפר קאסם?
"המטרה שלנו היא לבוא לכל משחק צנועים, כאילו זה גמר גביע, לקחת 3 נקודות ולהתקדם עם הרבה עבודה קשה".
אתה עדיין צעיר, לאן אתה חולם להגיע?
"כרגע אני חולם על עונה טובה בכפר קאסם, קבוצתית ואישית עם מספר דו ספרתי של שערים, ואחרי זה לצאת שוב לאירופה. עדיין לא ויתרתי על כלום".