חשבתם שתמה עונת הנחשים בפתח תקוה? בדיוק להיפך, החום הכבד שפוקד את מחוזותינו גורם להם לצאת בשעות לילה מאוחרות, מה שעלול להיות מסוכן לתושבים - במיוחד באזורי העיר שבהם נתפסו בשבועות האחרונים.



במקרה האחרון, במהלך השבוע שעבר הבחינו מספר פועלים בשעריה בנחש צפע שזוחל לו בסמוך לארון מים, אל המקום הוזעק הלוכד הוותיק גדעון דעבול, שלכד את הנחש והשיב את הסדר על כנו.
האירוע המדובר התרחש סמוך לשעה 11 בלילה. "הייתי בבית ופתאום קיבלתי קריאה מהמוקד העירוני להגיע בדחיפות לפינת הרחובות גאולי תימן והנביאים", מספר דעבול. "כשהגעתי, פגשתי במספר אנשי ביטחון של העירייה שכל אחד מנסה לתאר לי לאן הנחש זחל. בסופו של דבר לקחתי פנס ואיתרתי אותו בסמוך לארון מים שנמצא בשטח. לאחר שהוא התחבא ביקשתי מהחבר'ה שיביאו לי את המפתח לארון, פתחתי אותו והתחלתי לחפש את הנחש.

1 צפייה בגלריה
גדעון דעבול ונחש שלכד
גדעון דעבול ונחש שלכד
גדעון דעבול ונחש שלכד
(צילום: פרטי)

"אחרי זמן קצר החלטתי לפתוח את אחד הברזים במטרה לגרום לנחש לזחול לכיוון המים. הסתכלתי מאחורי הארון ופתאום ראיתי את הנחש מתחיל לצאת. ביקשתי מאשתי שמגיעה איתי לקריאות את הלוכדן הקטן שברשותי, והרגשתי שאני מצליח לתפוס אותו. בגלל שהוא השתולל מאוד, השתמשתי בלוכדן נוסף והתחלתי למשוך אותו לאט לאט עד שלכדתי אותו".

קראו גם:

הלוכד המנוסה מספר כי בשבועות האחרונים לכד עוד מספר נחשים באזור, בין היתר בארון חשמל בהדר גנים, באזור יד לבנים, וכן בכפר סירקין, כפר מעש וקיבוץ עינת: "בשבוע האחרון הייתה ירידה אמנם אבל לפני כן לכדתי לא מעט. יש גם כאלו שרואים נחש ומנסים לתפוס אותו בעצמם אבל הוא בורח להם או שהם מבריחים אותו.
"כך למשל, תושבת קרית מטלון פנתה בימים האחרונים למוקד כי נמצא נחש בחצר הבית שלה, אבל כשאמרו לה שהיא תצטרך לשלם מאחר ומדובר בשטח פרטי, היא התלבטה מה לעשות ובסוף בעלה הבריח אותו. מאז היא התקשרה אליי מספר פעמים ושמעתי את הלחץ בקולה.
"אנחנו עדיין בעונת הקיץ ובתקופה הזו יוצאים נחשים בעיקר בלילות, כשרובם גדולים כי הם אוכלים כמה שיותר לפני עונת החורף. לכן יש להיות עירניים וכמובן לא לנסות להרוג אותם". נחש, נזכירכם, הוא חיה מוגנת שאסור לפגוע בה.