מכעיס: נהג קו 27 של אפיקים שיצא אמש מבית החולים בילינסון לכיוון ראש העין, תועד על ידי אחת הנוסעות כשהוא מתעסק בזמן הנסיעה עם מכשירו הסלולרי. "חיכינו רק לרדת מהאוטובוס", סיפרה הנוסעת, אירית אור טרבס.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס של חברת אפיקים
אוטובוס של חברת אפיקים
אוטובוס של חברת אפיקים
(צילום: גיל לרנר)
טרבס עלתה על האוטובוס יחד עם אחותה מבית החולים לכיוון ביתה בראש העין, אלא שהיא לא שיערה שכך תתנהל הנסיעה. "זמן קצר לאחר שעלינו שמתי לב שהוא נוסע לא כשורה", היא מתארת.
"הוא זיגזג בכביש, היה לא מרוכז ואז ראיתי שהוא נוגע המון בנייד. שמתי לב שהמכשיר מאחורי ההגה והוא פשוט דפדף בין תמונות וסרטונים".

2 צפייה בגלריה
הנהג משחק בסלולרי
הנהג משחק בסלולרי
הנהג משחק בסלולרי
(צילום: אירית אור טרבס)

כיצד פעלת באותם רגעים?
"פחדתי להעיר לו כי אתה לא יודע מה תהיה התגובה, הפכנו להיות מדינה אלימה. לכן במשך כל הנסיעה החזקתי לאחותי את היד, חששתי מאוד. זו הייתה נסיעה של חצי שעה פחות או יותר אבל חיכינו רק לרדת מהאוטובוס. ראינו את ההתעסקות שלו במכשיר לאורך כל הנסיעה".

קראו גם:

שי מלכה, סמנכ"ל אלקטרה אפיקים, מסר בתגובה: "חברת אלקטרה אפיקים רואה בחומרה רבה פעילות סלולארית של נהגים בזמן הנסיעה. עם קבלת התמונות ופרטי הנסיעה, איתרנו את הנהג אשר הושעה מיידית מעבודתו ויובא לשימוע במסגרתו תבחן המשך העסקתו בחברה.
"אלקטרה אפיקים היא הראשונה בישראל המתקינה בימים אלו מערכת SaverOne שמטרתה למנוע היסח דעת בזמן נהיגה. המערכת המותקנת בסביבת הנהג תשפיע רק על מכשיר הסלולר האישי של הנהג ועם תחילת הנסיעה תחסום המערכת את האפשרות לשימוש בטלפון הנייד. בנוסף, תאפשר המערכת לחסום שימוש באפליקציות נוספות שהשימוש בהן בזמן הנהיגה עשוי להפריע למהלך הנסיעה".