2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל "קולסקי" פ"ת. ניצחון מרשים בר"ג. צילום: באדיבות המועדון
שחקני הפועל "קולסקי" פ"ת. ניצחון מרשים בר"ג. צילום: באדיבות המועדון
שחקני הפועל "קולסקי" פ"ת. ניצחון מרשים בר"ג. צילום: באדיבות המועדון
ביום ראשון נערכו שני מפגשי צמרת בליגה הלאומית בכדוריד גברים, כשארבע הראשונות בטבלה, ובהן שתי נציגות פתח-תקוה בליגה, פגשו זו את זו.
הפועל קולסקי פ"ת (מקום 3) אירחה בהיכל הספורט העירוני את הפועל חבל אילות השנייה ובסיום משחק צמוד ודרמטי ניצחו האורחים מהדרום 32:34.
"היה משחק יוצא מן הכלל", סיפר המנהל המקצועי של הפועל, צחי וייס, "הפסדנו ואני מאוכזב מהתוצאה, אבל לא מהיכולת שהציגו השחקנים שלנו. היינו טובים מאוד והם הפגינו משחק הירואי. זה ההבדל בין קבוצה טובה שאין לה זרים כמונו לבין קבוצה טובה עם שני זרים, כמו לחבל אילות, שעושים את ההבדל. היה חסר לנו הגרוש ללירה".
בעקבות ההפסד נותרה הפועל במקום השלישי, עם 16 נק', נקודה פחות מחבל אילות, לה גם משחק חסר. בסיום העונה תעפיל הראשונה בטבלה אוטומטית לליגת העל, בעוד המדורגות 2 ו-3 ישחקו בפלייאוף מול המדורגות 10 ו-11 בליגה הבכירה, על הכרטיס אליה.
הפועל ר"ג הרביעית, אותה ניצחה הפועל פעמיים העונה, צברה 14 נק' ולה שני משחקים פחות, כך שהמאבק על הכרטיסים לפלייאוף צפוי להימשך עד סיום העונה. "אני עדיין אופטימי, כי אנחנו עדיין עומדים ביעדים שלנו", אמר וייס, "המנעד שלנו הוא בין מקומות 1-3 וידענו שמכבי ת"א חזקה מכולן, עם שני זרים ושהמלחמה שלנו תהיה בעיקר עם הפועל ר"ג וחבל אילות. גם אם נסיים במקום הרביעי זה לא יהיה אסון. אנחנו הקבוצה הכי זולה מבין קבוצות הצמרת. אנחנו מקבלים המון עזרה מראש העירייה, עזרה לה לא זכינו מעולם, יש הרבה רצון טוב ואוזן קשבת, אבל כספית זה עדיין לא ניכר, כי גם לו יש מגבלות".
ביום ראשון הקרוב (20:00) תארח הפועל את המוליכה מכבי ת"א, ששיחקה עד כה עשרה משחקים, ניצחה בתשעה וסיימה אחד בתיקו. "מכבי קבוצה מצוינת ונעשה הכל כדי לנצח, למרות שאנחנו מגיעים כאנדרדוג", הודה וייס, "אני בטוח שכל מי שיגיע ייהנה משואו גדול של כדוריד ישראלי איכותי".
2 צפייה בגלריה
דודי בן חיים עם עוד מתקמבק לקבוצה - רועי רחמים. צילום: פרטי
דודי בן חיים עם עוד מתקמבק לקבוצה - רועי רחמים. צילום: פרטי
דודי בן חיים עם עוד מתקמבק לקבוצה - רועי רחמים. צילום: פרטי
עבור הצהובים יהיה זה מפגש שני ברציפות מול קבוצה מהעיר. ביום ראשון אירחה המוליכה את הרביעית ערב המחזור, מכבי פ"ת, שהגיעה למשחק עם ארבעה ניצחונות ליגה רצופים. חמישה ימים לפני המשחק, נפגשו השתיים בחצי גמר גביע המדינה ע"ש ישראל ברנר (הגביע לליגות הנמוכות) ומכבי ת"א ניצחה 29:27. ביום ראשון זה הסתיים בעוד ניצחון, שלישי העונה, של מכבי ת"א, הפעם בתוצאה 21:22. "הפסדנו להם פעם אחת בהפרש של שער, פעם אחת בשני שערים ופעם בשלושה שערים וזה כלל לא מנחם אותנו", אמר שחקן הקבוצה (ועוזרו של ראש העירייה), דודי בן חיים, "היינו טובים כל המשחק, נתנו הגנה טובה, אבל לצערי לא בדיוק קיבלנו "עזרה" מהשופטים, בלשון המעטה ואני לא מרבה לדבר עליהם. רק על הנייר מכבי ת"א הכי טובה בליגה. בפועל, אנחנו לא פחות טובים ומחוברים מהם". בן חיים, אגב, נפצע וסיים את העונה, אך מבטיח לחזור בעונה הבאה "ובגדול".
מכבי, עם המאמן הסרבי מילאן סטאניץ' על הקווים, פתחה את העונה לא טוב, אבל התאוששה ככל שנקפו המחזורים. כעת היא מדורגת במקום החמישי עם 13 נק'. "לקח לנו זמן להתגבש ולהכיר את המאמן החדש, אבל עכשיו אנחנו הרבה יותר טובים", אמר בן חיים, "למרות הפער שנוצר, אנחנו עדיין שואפים להיכנס לפלייאוף. מאוד רצינו גם את הגביע, אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד. אם היה לנו עוד שחקן או שניים משמעותיים, שייתן לנו עומק בסגל, אני בטוח שהיינו עולים ליגה בלי שום בעיה".
ביום ראשון (21:15, אולם "קציר") תתארח מכבי אצל מ.כ. ותיקים חולון מהתחתית בתקווה לחזור למסלול הניצחונות.