1 צפייה בגלריה
חדידה עם חברים, בימים שמחים יותר. צילום: אלכס קולומויסקי
חדידה עם חברים, בימים שמחים יותר. צילום: אלכס קולומויסקי
חדידה עם חברים, בימים שמחים יותר. צילום: אלכס קולומויסקי
הפסד אחד אחרי 17 מחזורים זאת תקלה. הפסד שני ברציפות זאת כבר נורה אדומה ראשונה. לא פלא, אם כך, שבסיום ההפסד הביתי להפועל רמת גן ביום שישי (3:1), נכנס אבי לוזון לחדר ההלבשה ואמר לשחקנים כי טועה מי מהם שחשב שהקבוצה תעלה ליגה בהליכה. בחמשת המחזורים האחרונים ניצחה מכבי פ"ת רק פעם אחת, לצד שתי תוצאות תיקו ושני ההפסדים בשבוע שעבר, מול סכנין ורמת גן.
"לא תכננו שזה יהיה המצב, אבל זה מה שקרה ואין לנו זמן להוריד את הראש לריצפה ולהתאבל", אמר גיא חדידה, שכבש את השער לזכותה של מכבי מול רמת גן, "זה כדורגל ותמיד יש קבוצה יריבה. בשני המשחקים האחרונים דברים הולכים לנו פחות חלק. גם קצת מזל חסר לנו ויש קצת שחקנים בכושר פחות טוב. אבל עדיין, כל שחקן היה קונה להיות במצב שלנו. נכון, שני הפסדים רצופים זה סוג של "בום" כזה, אנחנו לא רגילים להפסיד, אבל מול רמת גן אפשר לומר שעד הדקה ה-60 היינו צריכים להוביל 0:5, אלמלא יום מטורף של השוער שלהם. ואז הגיעה התפרקות לא מובנת ולא מקובלת, שהביאה לספיגת שלושה שערים בחמש דקות. אבל שוב, צריך לדעת להתקדם".
אולי הלך לכם קל מדי עד עכשיו.
"אני לא חושב שמישהו זלזל או הגיע לא מספיק חד למשחק. יש לנו סגל רחב וכל שחקן יודע שאם קצת יזייף, יימצא לו המחליף. אף אחד, לא משנה מה שמו ומה הרזומה שלו, לא מוריד את הרגל מהגז. דברים לא הלכו לנו חלק כמו ב-17 המשחקים הראשונים, אבל אנחנו לא נחים על זרי הדפנה ואף אחד לא חושב ש"יהיה בסדר". גיא והצוות המקצועי דואגים להעיר אותנו ולהרים אותנו.
הלחץ מורגש?
"אנחנו לא לחוצים ולא חסרי ביטחון. הגענו לאימון אחרי המשחק והאווירה הייתה אמנם רצינית, אבל בלי דיכאון, צעקות ויכוחים או ריבים. כולם מבינים שבכדורגל, היום הכי חשוב היום למחרת. אין טעם להסתכל לאחור בזעם. לפעמים "כאפה" טובה עדיפה על ליטוף. תוצאות התיקו מול עכו ונוף הגליל היו קריאות השכמה שלא הגבנו להן, כנראה, כמו שצריך. עכשיו, אני בטוח, כבר נתעורר".
מכבי ספגה לפחות שער אחד בשישה מתוך שבעת משחקיה האחרונים ובחמישה מהם ספגה לפחות פעמיים. "כמו שזה נראה כרגע, משחק ההגנה שלנו לא מספיק טוב", הודה הקשר, "הבעיה היא לא בחוליית ההגנה, אלא במשחק ההגנה. מה שאיפיין את הקבוצה עד כה הייתה העובדה שכל ה-11 עשו הגנה ולא משנה מה תפקידם. לאחרונה זה עבד פחות טוב ואנחנו צריכים לחזור לכך".
הבשורה הקשה הנוספת מהמשחק, מלבד ההפסד, הייתה פציעתו של הבלם עומר דנינו, ששבר את עצמות המסרק בכף הרגל. ביום שלישי האחרון הוא עבר ניתוח והוא צפוי להיעדר כחודשיים וחצי.
בארבעה מחמשת משחקיה האחרונים מכבי הובילה ראשונה ולא הצליחה לנצח, בשני האחרונים היא איבדה יתרון והפסידה. "זאת עובדה נכונה, אבל צריך לזכור שבהרבה מקרים ידענו להפוך תוצאה לטובתנו, נדאג שזה לא יחזור", הבטיח המאמן.
מחר (שלישי, 19:15) תהיה למכבי הזדמנות לסיים את הרצף הלא מוצלח מול קבוצה נוספת שנמצאת בתקופה טובה, הפועל נוף הגליל, שלא הפסידה בשבעת משחקי הליגה והגביע האחרונים וניצחה בשלושת האחרונים. שני המפגשים בין שתי הקבוצות העונה בליגה היו דרמטיים, כשבראשון, במחזור פתיחת העונה, הובילו הגליליים בפתח-תקוה 0:2, עד שקאמבק מקומי השאיר את הנקודות למכבי שניצחה 2:3. בתחילת הסיבוב השני עלתה מכבי ליתרון בדקה ה-83 של המשחק בין השתיים בעילוט, רק כדי לספוג שיוויון ארבע דקות מאוחר יותר. "אין משחק קל, בטח לא במגרש לא כל כך טוב כמו זה שבעילוט", אמר חדידה, "אבל זה לא מעניין. כבודם של שחקני נוף הגליל במקומם, אנחנו קבוצה יותר טובה ומחוברת משהיינו במחזור הראשון. אנחנו באים לשחק את הכדורגל שלנו ולנצח. בגביע, בעיקרון, זה לא באמת משנה איך אתה משחק, העיקר לעבור שלה, אבל בעיניי זה יכול להשליך על הליגה. אם נשחק טוב מחר, זה יבוא לעזרנו גם בהמשך. כמובן שנעדיף לא להיגרר להארכה, כמו שקרה לנו בסיבוב הקודם מול קרית שמונה, שהשוותה בדקות האחרונות".
השבוע העמוס של מכבי פ"ת יסתיים ביום שישי (15:00), כשתתארח מול עוד קבוצה בכושר נהדר, בית"ר ת"א/בת ים. בסיבוב הראשון ניצחה מכבי בקלות 0:3, אבל בחודשיים האחרונים בת ים משחקת כדורגל אחרי לגמרי ונצמדה לצמרת הטבלה. "אנחנו פחות מתייחסים ליריבה ומסתכלים רק על עצמנו", סיפר חדידה, "איך שלא תהפוך את זה, מכבי מגיעה למשחק הזה פייבוריטית. אם נשחק את הכדורגל שלנו, אני בטוח שנחזור למסלול הניצחונות".
העומס לא יפגע בכם?
"הלוואי וכל הקריירה יהיו לי שבועות כאלה. אין תחליף לריגוש של משחק. אנחנו במקצוע הזה בדיוק בשביל 90 הדקות האלה. יש לנו סגל מספיק רחב לדעת להתמודד גם עם זה".
חדידה אמנם משחק בקישור, אבל בתשעת המשחקים האחרונים הפך למוציא לפועל העיקרי של הקבוצה, עם שבעה שערים. "זאת תישמע אולי קלישאה, אבל באמת לא איכפת לי מי יבקיע", הצטנע השחקן, "העיקר שנביא את הכדורגל שלנו וננצח. אני שמח שיש תגמול לעבודה הקשה, אני מאמין בעצמי וביכולת ההבקעה שלי. הייתי מעדיף לא להבקיע במשחקים האחרונים ושננצח את כולם".