2 צפייה בגלריה
המטרה האמיתית - שרובם יעלו לקבוצה הבוגרת. שחקני הנוער של מכבי. צילום: באדיבות האגודה
המטרה האמיתית - שרובם יעלו לקבוצה הבוגרת. שחקני הנוער של מכבי. צילום: באדיבות האגודה
המטרה האמיתית - שרובם יעלו לקבוצה הבוגרת. שחקני הנוער של מכבי. צילום: באדיבות האגודה
בקבוצת הנוער של מכבי פ"ת מנסים לשדר עסקים כרגיל, ערב משחק העונה שייערך מחר (שבת), בקרית שלום מול מכבי ת"א. "מתייחסים כמו לכל משחק אחר", טען נאור לוזון, השותף עם בן דודו תמיר באימון הקבוצה, "אם ננצח האליפות לא גמורה וגם אם חלילה נפסיד. יש עוד הרבה משחקים. כמובן שזה משחק מעט יותר יוקרתי, אבל אנחנו משתדלים לא לייחס לו יותר מדי חשיבות".
ובכל זאת, המשחק במסגרת המחזור ה-20 יכול להכריע את גורל האליפות או לפתוח את המירוץ מחדש. המוליכה, מכבי פ"ת סיימה בשבת האחרונה בתיקו 3:3 ביתי מול הפועל ב"ש, בעוד סגניתה מכבי ת"א ניצחה בדרבי וצימקה את הפער בין השתיים לארבע נקודות, עשרה מחזורים לסיום. "אנחנו מרגישים את הציפיות במחלקה, ההורים פונים אלינו בכל יום וגם השחקנים מרגישים זאת", הודה לוזון, "אבל אנחנו מתקדמים בעבודה קשה ולא בדיבורים. עד עכשיו הצלחנו כי הצבנו מטרות שונות כמו ההתקדמות האישית והקבוצתית של השחקנים. לא מסתכלים על אליפות או גביע. כך משאירים את החבר'ה עם הרגליים על הקרקע אחרי הצלחות ולא מתרסקים אחרי תוצאות פחות טובות".
מכבי פ"ת מעולם לא זכתה באליפות בנוער והעונה זה קרוב מתמיד. לא תשכנע אותי שאתם לא חושבים על זה.
"לא אמרנו שזה לא מעניין אותנו. אין ספורטאי שלא רוצה לזכות באליפות. אנחנו רוצים וחולמים על זה, אבל כרגע מנתקים את עצמנו ואת השחקנים מזה, אחרת הלחץ יתחיל להשפיע. אנחנו רוצים להמשיך לשחק את הכדורגל הכי אטרקטיבי ולהמשיך לפתח את הילדים. ברור שאחרי שאנחנו מובילים את הטבלה כל כך הרבה זמן, אם לא ניקח אליפות זאת תהיה אכזבה. אבל אני בטוח שגם אם תשאל את אבי לוזון ושאר השדרה הניהולית, בבחירה בין אליפות לקידומם של שחקנים רבים לקבוצה הבוגרת – הם יבחרו בשחקנים. כבר העונה שחקנים כמו תומר בנבנישתי וליאל עבדה השתלבו בבוגרים ויש עוד כמה שיעשו זאת בהמשך העונה, ברגע שהבוגרים יתייצבו".
2 צפייה בגלריה
מוליכת ליגת העל לנוער, מכבי פ"ת. צילום: באדיבות האגודה
מוליכת ליגת העל לנוער, מכבי פ"ת. צילום: באדיבות האגודה
מוליכת ליגת העל לנוער, מכבי פ"ת. צילום: באדיבות האגודה
המשחק בין הקבוצות בסיבוב הקודם הסתיים ב-3:3 מרתק. האם אפשר לצפות לתסריט דומה גם במשחק הקרוב? "חשוב לנו להמשיך ולהיות קבוצה שמחה ולכן נבוא כדי לנצח", הכריז לוזון, "לא נבוא להתגונן כדי לגנוב תיקו. זאת לא הקבוצה שאנחנו רוצים להיות. יחד עם זאת, אנחנו לא אוהבים לספוג ובתקופה האחרונה זה קורה לנו קצת יותר מדי. אנחנו מודעים לכך ועובדים קשה כדי לשפר".
ובכל זאת, לא תבכו אם המשחק יסתיים בתיקו.
"אם מסתכלים על הטבלה, זאת לא תהיה תוצאה רעה, אבל זה לא יעסיק אותנו בזמן המשחק".
מה יקרה אם בהמשך העונה בקבוצה הבוגרת ירצו לשתף שחקנים שלכם? זה יכול לפגוע במאבק האליפות.
"זאת שאלה שצריך להפנות לגיא ואבי לוזון. בסופו של דבר, הבוגרים לפני הכל".
נאור ותמיר משמשים במקביל גם כעוזריו של בן דודם גיא בקבוצה הבוגרת. "זה לא פשוט עבורנו, אבל זה מבורך עבור המועדון", סיפר, "הקשר בין הבוגרים לנוער מאוד ישיר וכששחקנים עולים מהנוער, זה מרגיש הרבה יותר טבעי. זה דורש מאיתנו המון, אבל קרה מה שקרה העונה במועדון, אבי החליט שזה מה שצריך ואנחנו עושים כל מה שהמערכת דורשת".
עד מתי יתייחסו אליכם קודם כל לפי שם משפחתכם ורק אח"כ לפי ההישגים המקצועיים?
"אותנו חינכו שניבחן תמיד רק במבחן התוצאה. כשהתוצאות טובות, ידברו פחות או לא ידברו בכלל, כמו העונה. זאת החובה שלנו, להמשיך להצליח".