הרוב המכריע של שחקני מחלקות הילדים והנוער במועדונים בליגת העל ינשרו לאורך הדרך ולא יגיעו לבוגרים. כדי שימשיכו לקריירה מקצועית במועדון נעוריהם צריך כישרון, מזל ומערכת שתאמין בך.
1 צפייה בגלריה
יפרח. "אני שווה ליגות גבוהות יותר והלוואי ואגיע לשם עם מכבי עמישב"
יפרח. "אני שווה ליגות גבוהות יותר והלוואי ואגיע לשם עם מכבי עמישב"
יפרח. "אני שווה ליגות גבוהות יותר והלוואי ואגיע לשם עם מכבי עמישב"
( פרטי)
במקרה של שקד יפרח (26), שסומן כשחקן נוער מוביל במכבי פתח־תקוה, הכל התחבר אלא שדווקא הוא בחר לעזוב ולרדת בהמשך לליגה ב' כדי לשחק במכבי עמישב.
"לקחתי החלטה בגיל נוער לשחק בליגות בוגרים במקום להישאר עוד שנה היכן שהייתי", הוא מסביר. "מכבי פתח־תקוה זה מועדון מפואר, שהיה לי בית חם. אבל בחרתי לצאת לדרך אחרת והיום אני נמצא בעמישב שהיא בית חם בשבילי".
יש לך עדיין את היכולת לשחק בליגות הגבוהות?
"כן. אני עדיין בכושר לשחק בליגות הרבה יותר גבוהות, פשוט בחרתי בדרך של משפחה ועבודה. בוא נדבר גלויות, בכדורגל לא מרוויחים סכומים שיכולים לאפשר לך חיים נורמאליים. לפחות לא ברמות האלה".
אז העדפת ללכת על בטוח?
"אני הולך על בטוח, נהנה מהמקצוע ועושה את מה שאני אוהב, לא משנה באיזו ליגה אני נמצא".
אז התדמית הנוצצת של הכדורגלנים העשירים לא נכונה?
"תלוי איזה כדורגלן אתה ובאיזה תפקיד וקבוצה אתה משחק. אבל בוא נאמר שבכדורגל לא מרוויחים סכומים גבוהים בכלל, גם בליגות הגבוהות".
אז לא האמנת שתרוויח סכומים יפים?
"זו לא שאלה של אמונה. יש תקרות מאוד ברורות פה בכדורגל הישראלי ולא הרבה מצליחים לנפץ אותן".

"נהנה מכל רגע"

יפרח, נשוי טרי מזה שלושה חודשים, מסביר כי היו לו אפשרויות להתקדם ככדורגלן, אבל הוא העדיף להתמקד במשפחה ובפרנסה מחוץ לעולם הכדורגל. "כיום אני מתעסק ביבוא ויצוא בטקסטיל של בגדי ילדים", הוא מספר.
קראו עוד>>>
"אני לא מחפש לחזור לליגת העל, אבל לא פוסל כלום. אני בסך הכל אומר שזה תלוי במה שאתה מוכן לעשות למען זה. יש כאלה שבוחרים לוותר על הרבה דברים בחיים האישיים לטובת הכדורגל, ואני לא במקום הזה".
למה בחרת דווקא בעמישב?
"זה מועדון שקיבלתי עליו הכי הרבה תגובות טובות. מבחינתי ומבחינת התנאים שיש מסביב, זה מועדון שראוי להיות בליגה הלאומית. הוא מנוהל ברמה גבוהה באמת גם בנוער וגם בבוגרים. אני מכיר את הקבוצות הנמוכות ושיחקתי שלוש שנים במחנה יהודה, שהיא היריבה של עמישב.
"אני לא אומר חלילה משהו רע עליהם, אבל מבחינת כל הליגה והחוויות שאני שומע מחברים שלי שמשחקים שם, ההתנהלות בעמישב היא של ליגה לאומית ומעלה. בקיצור רציתי להגיע לשם, והם רצו שאגיע.
"החיבור היה טוב מלכתחילה. אני נמצא שם שלוש וחצי שנים, נהנה מכל רגע ומקווה להישאר שם עוד הרבה שנים קדימה. אני עדיין חושב שאני שווה ליגות גבוהות יותר והלוואי ואגיע לשם עם מכבי עמישב".
אי־אפשר לדבר על המועדון בלי להזכיר את היו"ר המיתולוגי, אשר שטרית, שנמצא בו משנת 1964.
"הוא בן אדם משכמו ומעלה, אדם עם ערכים, ביחד עם הילדים שלו, אבי וגולן, שהם אנשים באמת טובים. בנוסף אליהם יש גם את מאיר אברג'יל שמנהל את המועדון ביד רמה ועוד המון אנשים שעוזרים בכל הנעשה במכבי עמישב.
"אומנם אנחנו השחקנים משחקים על הדשא, אבל יש הרבה אנשי צוות מסביב שעוזרים לנו לשחק ונותנים את כל המענה כדי שהכל יתנהל כמו שצריך".
מה המטרות עם מכבי עמישב השנה?
"להגיע למקומות הגבוהים, אבל אנחנו עוברים ממשחק למשחק. עשינו פלייאוף עליון כרגע, דבר שהוא מאוד חשוב למועדון. הבאנו מאמן חדש, אוהד בוזגלו, שעושה עבודה טובה. אחרי שני משחקים בפלייאוף אנחנו במקום הרביעי ועדיין יש לנו הזדמנות לעלות. אנחנו מקווים להפתיע".
מי השחקן הכי בולט שלכם?
"אני חושב שדני פרדה. הוא הגיע מאוד רחוק בכדורגל ושיחק בבית"ר ירושלים ובמכבי פתח־תקוה. הוא מכיר את המעמדים האלה והיה שם. בנוסף אליו יש עוד המון שחקנים מוכשרים שהם פחות מוכרים. בוא נגיד שעם מזל כזה או אחר ודרך קצת שונה הם יכלו להגיע לרמות גבוהות ביותר. אבל שוב, זה בחירות שאנשים עושים בחיים".

"טופ שלוש בארץ"

כמי שגדל במכבי פתח־תקוה הוא כואב את מצב הקבוצה, שנמצאת כרגע במקום האחרון בליגת העל, אבל מוצא גם נקודות אור. "קודם כל מדובר במועדון מפואר, שנמצא שנים בליגות הכי גבוהות", הוא אומר.
"בחרתי בדרך של משפחה ועבודה. בוא נדבר גלויות, בכדורגל לא מרוויחים סכומים שיכולים לאפשר לך חיים נורמאליים. לפחות לא ברמות האלה"
"לדעתי יש בו מחלקת נוער בטופ שלוש בארץ ואני לא מגזים בכלל. זה מקום חם שחבל על הזמן ונעשית בו עבודה נהדרת. יש גם עונות כאלה, ואנחנו רואים גם איפה נמצאת בית"ר ירושלים הגדולה.
"אבל ככה זה בכדורגל, זה חלק מהמשחק והכל בסדר. אני חושב שמכבי תישאר בליגה כי יש לה אופי של שורדת והיא יודעת להתמודד בתחתית, לעומת קבוצות אחרות שרגילות כל כך הרבה שנים לצמרת ולא יודעות להילחם מלחמות ירידה.
"לכן אני כן חושב שמכבי תעמוד באתגר ואני מאחל את זה בשבילה. אני חושב שהיורדות יהיו נוף הגליל והפועל ירושלים, בלי לאחל להן את זה כמובן".
יש איזה כדורגלן שאתה רואה בו מודל לחיקוי?
"זלאטן איברהימוביץ'. קודם כל מבחינת הגיל וההתמדה. אני ספורטאי בנפש בלי קשר לכדורגל, מתאמן הרבה ושומר על תזונה נכונה. אני רוצה להישאר בכושר גם בגיל שלו ומקווה שאוכל לשחק כשאגיע לגילו.
"מבחינתי הוא השראה בגלל הגיל, המראה והיכולת הקבוצתית והפיזיולוגית שלו לתת את מה שהוא נותן על המגרש. הוא לא בתפקיד שלי והכי אידיאלי להגיד מסי או רונאלדו, אבל דברים כמו שזלאטן מביא מבחינת ספורטאי אני לוקח כמודל לחיקוי".
לעדכונים: חדשות ראש העין