קבוצת הנוער של הפועל פ"ת תיקח הפוגה קטנה ממאבקי ההישרדות בליגה הלאומית ותנסה לחולל מחר (שלישי, 14:15, סירקין) הפתעה ולהעפיל לשמינית גמר גביע המדינה, על חשבון בני סכנין, המדורגת במקום ה-13 בליגת העל.
בשבת האחרונה הייתה הליגה הלאומית בפגרה, שבוע אחרי משחק ההפסד הסוער מול הפועל קטמון, בסיומו הורחקו אופק אושר וסיני לביא מהפועל, שייעדרו כמובן ממשחק הגביע. רגע לפני השריקה האחרונה ואחריה התחוללה מהומה גדולה ביציע ועל כר הדשא וביום רביעי יעמדו שתי הקבוצות לדין בהתאחדות לכדורגל.
רון מרקוס, מאמנה של הפועל פ"ת, העדיף שלא להתייחס למהומה מול קטמון, אבל הוא משוכנע שקבוצתו בהחלט יכולה לחלוף על פני המשוכה מליגת העל ולהמשיך במפעל הגביע. "אני לא חושב שהפגרה באה בזמן טוב, האירוע מול קטמון מאחורינו, נבדוק את מה שצריך ונמשיך הלאה", הוא אומר, "בוודאי שאפשר להפתיע את סכנין. נכון שיש להם איכויות, אבל אנחנו קבוצה וכיום גם הרבה יותר עוצמתית מאשר היינו בתחילת העונה".
בליגה מצבה של הקבוצה לא מזהיר, בלשון המעטה. ההפסד בקטמון היה השני ברציפות של הפועל והיא צנחה למקום ה-11 בטבלה (מתוך 14). נקודה יותר משמשון ת"א המדורגת 13, מתחת לקו האדום. מרקוס, שבמשחק מול קטמון סגר סיבוב בתפקיד, מספר: "הקבוצה פתחה את העונה בצורה נוראית וכך החלה גם הקדנציה שלי. אולם עד למשחק מול מודיעין לפני שבועיים, היינו בתקופה מצוינת, עם שישה משחקים טובים, ארבעה ניצחונות ושני הפסדים. משחקים שבהם הראינו עליונות, שיחקנו כדורגל טוב והרגשנו שעלינו על דרך המלך".

1 צפייה בגלריה
"היום הרבה יותר עוצמתיים מאשר בפתיחת העונה". רון מרקוס
"היום הרבה יותר עוצמתיים מאשר בפתיחת העונה". רון מרקוס
"היום הרבה יותר עוצמתיים מאשר בפתיחת העונה". רון מרקוס
(צילום סער כרמלי, הפועל פ"ת)

הפועל הפסידה במודיעין ולקטמון וכאמור שבה והסתבכה. "מול מודיעין לא באנו מספיק מוכנים, אבל מול קטמון דווקא שיחקנו טוב, אבל לצערי לא כבשנו", טוען המאמן, "השבועיים האלה החזירו אותנו אחורה. נתתי לשחקנים מנוחה עד יום שלישי השבוע ולפי השיחות שלי איתם, אני מרגיש באמת טוב ושהם עם ביטחון להמשך הקרבות".
למרות זאת, מרקוס משוכנע ביכולתה של הקבוצה לשרוד בליגה. "אני מאוד מאמין בקבוצה, אבל גם לא שאנן", סיפר, "ההיסטוריה מלאה בקבוצות שאמרו "לי זה לא יקרה" ובסוף שילמו על כך מחיר. ובכל זאת, החודשיים האחרונים מוכיחים, שהצלחנו להתמודד גם מול קבוצות עדיפות מאיתנו ומכך אני שואב עידוד. המטרה היא כמובן להישאר בליגה, אבל מטרת העל היא לייצר שחקנים לקבוצה הבוגרת וגם בזה אני בטוח שנצליח".
מרקוס הוא בן למשפחת הפועל, כפי שהוא מגדיר זאת. אביו גדעון היה אחד האנשים הבולטים במחלקת הנוער של המועדון במשך שנים ארוכות והוא עצמו החל את דרכו כמאמן במחלקה. הוא אימן גם את קבוצת הנוער, בטרם החל לאמן קבוצות בוגרים. הוא העלה את הפועל בקעת הירדן לליגה א' בפעם הראשונה ואז מונה לעוזרו של גילי לבנדה בהפועל ראשל"צ מהלאומית. אשתקד מונה למאמן הראשי של המועדון ורגע לפני הפלייאוף התחתון פינה את מקומו מרצונו לניר ברקוביץ'. "הרגשתי שצריך אנרגיות מחודשות בקבוצה וידעתי שניר יכול להביא אותן ולכן החלטתי לפנות את מקומי", שיחזר.
את העונה הנוכחית החל ללא קבוצה. "עד שהגיע הטלפון מפרדי דוד", הוא מספר, "רציתי לחכות לקבוצה מהלאומית העונה ובטח לא חשבתי לאמן בליגה השנייה לנוער, אבל כשפרדי מתקשר וכשהפועל קוראת, אני מתייצב".
פורסם לראשונה: 18:09, 24.02.20