ראש העירייה רמי גרינברג ומהנדס העיר איציק אוז'לבו, הגישו את מסמך ההתנגדות לפרוייקט סירקין ב' שבמסגרתה מתוכננים להיבנות כ-4,000 יח"ד.
זאת בנוסף לעתירות שהעירייה מנהלת בימים אלו בנוגע להיבטי תכנון שונים בתכניות סירקין וכן בנוסף להתנגדות שהעירייה הגישה לאחרונה בנוגע לתכנון כביש 40 החדש.
1 צפייה בגלריה
הדמיה תכנית סירקין מזרח
הדמיה תכנית סירקין מזרח
הדמיה תכנית סירקין מזרח
(הדמיה: אדריכל עמוס ברנדייס)
במסגרת התנגדות העירייה לתכנית סירקין ב', מבוקש להרחיב את היקף פיתוח השטחים הציבוריים והפארקים אשר ישמשו את התושבים שייקלטו בפרוייקט, מעבר לפארק המתוכנן מעל כביש 40.
כמו גם מבקשת העירייה לקבוע שימושים ציבוריים מגוונים בעלי איפיון של שטח פתוח, ספורט, פארק וכיוצא בזה ולעגן ודאות תיכנונית באופן נכון ומיטבי יותר מהתכנון הקיים עבור התושבים החדשים ותושבי האזור בכלל.
בנוסף, מבוקש לשמור על שטחים טבעיים ושטחים פתוחים לאורך נחל שילה, שיפור דרכי הגישה לקריית החינוך המתוכננת באזור הדרומי וצמצום משמעותי של עקירת עצים בעת סלילת הכביש לקריית החינוך. העירייה מבקשת להוסיף מעונות לסטודנטים ודיור בר השגה, תכנון מיטבי וידידותי לסביבה לפינוי אשפה ועוד.
קראו גם:
בנוגע להיבטים התחבורתיים, העירייה דורשת להקדים את הפיתוח התנועתי עוד לפני הבנייה המתוכננת, כך שהיתרי הבנייה ינתנו רק לאחר סיום כלל הפרוייקטים התחבורתיים.
ראש העירייה, רמי גרינברג: "כפי שהוזכר פעמים רבות בעבר, אנחנו מתנגדים לתכניות שהמדינה מקדמת בסירקין ופועלים בכל הכלים שעומדים לרשותנו כדי למזער את הנזקים בנושא. אנחנו נמשיך להתנגד לתכניות השונות שהמדינה מקדמת בנוגע לבינוי ונציע אלטרנטיבות חלופיות שיבטיחו כי האינטרס של התושבים יקבל ביטוי משמעותי בפרוייקטים השונים".