מחדשים את אזור פינסקר: הוועדה מחוזית לתכנון ובניה מרכז, בראשות שירה ברנד, החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית במסגרת פינוי-בינוי במרכז פתח תקוה.
התוכנית הינה על שטח של כ-24 דונם והיא ממוקמת במתחם הרחובות הרמן פוגל, בן ימיני, פינסקר ומבצע קדש.
2 צפייה בגלריה
הדמיית הפרויקט המתוכנן
הדמיית הפרויקט המתוכנן
הדמיית הפרויקט המתוכנן
(קרדיט: כנף - פרנס אדריכלים.)
התוכנית כוללת 692 יחידות דיור שיוקמו ב-4 מגדלים בני 25-29 קומות וב-3 מבנים בני 10 קומות.
מתוך כלל יחידות הדיור, 138 יוקצו עבור דירות קטנות. במבנים הפונים לרחוב מבצע קדש תוקם קומת קרקע ובה שימושי מסחר, משרדים ושימושים ציבוריים לשימוש תושבי המתחם והאזור כולו.
כיום מצויים במתחם 184 יחידות דיור ב-11 בניינים בגובה של 4-6 קומות שיפונו לטובת הפרוייקט החדש.
בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה הרחבת שטח למבני ציבור מכ-5 דונם ל-8 דונם, לטובת הקמת בית ספר במרכז העיר וכן על מנת לתת מענה לחוסר בשטחי ציבור בפתח תקווה. כמו כן, התוכנית כוללת הקמת גינה ציבורית על שטח של 2.5 דונם.
התכנון שם דגש על עירוב שימושים, עידוד הליכה ושימוש באופניים ובתחבורה ציבורית תוך שדרוג המרחב הציבורי.
קראו גם:
2 צפייה בגלריה
הדמיית הפרויקט המתוכנן
הדמיית הפרויקט המתוכנן
הדמיית הפרויקט המתוכנן
(קרדיט: כנף - פרנס אדריכלים.)
מתכנן מחוז מרכז במינהל התכנון, גיא קפלן, ציין כי "מדובר בתוכנית בעלת אתגרים תכנוניים משמעותיים שמאפשרת במרכז העיר הצפוף של פתח תקווה קידום הליך בינוי פינוי תוך מתן מענה הולם לצרכים הפרוגרמתיים ושטחי הציבור, לרבות הקמת בית ספר במרכז העיר. עירוב השימושים המוצע בתוכנית מגביר את העירוניות ותורם רבות להחייאת מרכז העיר. התוכנית תוכננה בהתאם לעקרונות תכנית המתאר הכוללנית של העיר ושומרת על מגמות התכנון שנקבעו בה".
התוכנית הוגשה על ידי הועדה מקומית פתח תקווה ויוסדות צור התחדשות עירונית פוגל בע''מ ותוכננה על ידי משרד כנף - פרנס אדריכלים.